כותרת
1/1
טיולים ותיירות

כרמיאל: החייל יצא לחופשה בהר געש באתיופיה

כרמיאלי טיולים ותיירותפורסם: 07.01.15 , 16:15שם הכותב/ת: מאת רותם אטיאס, פורסם לראשונה באתר Mynet

חבריו של טל קולר מכרמיאל, חייל בקבע ביחידה מובחרת, לא האמינו שבשמונת ימי החופשה מהצבא הוא יגשים את חלומו להגיע לאחד מפלאי תבל, הר הגעש הפעיל "ארטה עלי", ויצטלם על הלוע הרותח של ההר

לטל קולר (23) מכרמיאל, חייל ביחידה מובחרת בשירות קבע, נודע לפני כחודש כי לאחר שלושה שבועות ייצא לחופשה קצרה של שמונה ימים.

קולר: "מבחינתי, חופשה אמתית מהצבא היא חופשה בחו"ל. ככה אין מי שמפריע. היה ברור לי שאני מחפש חוויה מיוחדת, אז כהתחלה
חיפשתי באינטרנט יעד קרוב יחסית מרשימת פלאי תבל וגיליתי שיש באתיופיה הר געש שהוא פעיל עכשיו".

למרות שהחברים והמשפחה חשבו שמדובר בחלום רחוק שלא יתגשם, קולר היה נחוש בדעתו להגיע למקום, ולאחר בירור עם חברות תיירות נודע לו כי ישנן חברות שמטיסות משלחות אל ההר. הר הגעש "ארטה עלי" נמצא במדבר דנקיל ומשתייך לשרשרת הרי געש הסמוכים זה לזה ומכונים "האלפים של דנקיל".

מיקומו של המדבר במזרח אתיופיה, על הגבול עם אריתריאה וג'יבוטי, והוא נחשב מדבר קיצוני, המאופיין במיעוט משקעים ובטמפרטורות הגבוהות בעולם. התנאים הקשים הפכו את דנקיל ואת הרי הגעש שבו לאזור בלתי נגיש, שרק מעטים מצליחים להגיע אליו ולחוות את החוויה יוצאת הדופן באחד מפלאי תבל - הר געש פעיל.

ביום ראשון, בתחילת השבוע שעבר, עלו קולר וחברו על המטוס: "לאחר טיסה של חמש שעות נחתנו באדיס שבאתיופיה, ומשם המשכנו בטיסה נוספת, של שעה וחצי, לעיר מקלה. את הדרך עד להר הגעש עשינו בג'יפים במשך יומיים, כשבדרך חצינו את מדבר דנקיל ועצרנו לאכול ולישון בכפרים של אתיופים מוסלמים שחיים שם בתנאים קשים, בבתים ממקלות ומבוץ. אחרי יום וחצי התחלנו לנסוע על לבה
שהתקשתה, ובמרחק של 12 ק"מ מהפסגה, כשתנאי השטח לא איפשרו לג'יפ להמשיך בנסיעה, המשכנו רגלית עוד שלוש שעות".

עם ההתקדמות לעבר פתח הר הגעש הם חשו היטב את הלבה הרותחת: "כל הדרך ישנם חריצים בקרקע, שמהם יוצא גז עם ריח של ביצים סרוחות. כשהגענו לפסגה הורגש חום שלא איפשר להתקרב לפתח ההר למשך זמן רב. הלוע בקוטר 40 מטר, והלבה בעומק 30 מטר, שזה יחסית קרוב וממש מאפשר לראות את הלבה בפנים. חוויה מרתקת".

החום הכבד מרחיק את הסקרנים מפתח הר הגעש ומהלבה הרותחת, ובכך מונע סכנת נפילה לתוך הלוע. החום גם מקשה על המטיילים להנציח את הרגע ולהצטלם בפתח ההר: "כדי להשיג תמונה, צריך ממש לרוץ, להצטלם ולחזור. החום בלתי נסבל, כך שכדי להתקרב למרחק 20 מ' מפתח ההר, צריך לעשות זאת בזריזות, למשך שניות, להצטלם ולחזור. בלילה ישנו במרחק קילומטר מפתח ההר, ועם הזריחה עלינו שוב לפתח הר הגעש כדי לראות את הנס".

את תיעוד החוויה המסעירה העלה קולר לעמוד הפייסבוק האישי שלו. כל הספקנים ושאר חבריו נדהמו לגלות שאכן הגשים את החלום: "התמונה גררה בעיקר תגובות נדהמות. הר געש זה משהו שאנחנו מכירים רק מסיפורים, ופתאום מישהו מגיע לשם. הגענו כשההר היה ממש פעיל. לא תמיד זה קורה".

אולי יעניין אותך גם
טיול רכבי שטח באבירים

איך תבחרו יעדי טיסות לחו"ל בהתאם לעונה שאתם טסים אליה?