כותרת
> C;
1/1
תרבות ופנאי

פיקסלים

כרמיאלי תרבות ופנאיפורסם: 10.08.15 , 08:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

Pixels
שנת יציאה : 2015
בימאי : כריס קולומבוס
 

שחקנים : אדם סנדלר, מישל מונהגן (יפהיפיה אמיתית)

מי שהיה לו את המזל, כמוני, לגדול בשנות ה-80 כנראה לא ישכח לעולם איך משחקי הווידאו של אז נכנסו לחיינו.
בכרמיאל זה היה בקומה השנייה מעל מרכז העירה המתחדש, ממש מעל חנות המתנות הענקית עוד הרבה לפני שבנו שם המשך עד לתחנת המוניות הממוקמת בקצהו השני של המבנה.
המקום לא היה גדול, אך היה מספיק טוב להעביר בו אחר צהריים בשעותנו הפנויות הרבות ולשחק שם את המשחקים שללא ספק העשירו את עולמנו במרחק שנראה אז ...כאלפי שנות אור מהיום, עוד הרבה לפני שהמחשבים הביתיים השתלטו על חיינו, מלבד החברים הטובים (והאמיתיים) של אז... גבי, דוד וכמובן עופר פגשנו שם גם לא מעט חברים "ממוחשבים" כמו "גאלאגה" , "מריו", Invaders, Frogger, דונקי קונג ,הפינגווינים עם קוביות הקרח וכמובן המלך הבלתי מעורער של ה"ספייס" (כינוי שהודבק למקום) הפאקמן!!!
יכולנו לשבת שעות אל מול המסכים הענקיים שאולי לא החדירו בנו חוכמה גדולה כלשהי, אבל כן הצליחו לעשות לעשות שני דברים חשובים : ללמד אותנו שליטה בלתי מתפשרת בסטיקים ובכפתורי המשחק ובנוסף, ואולי הכי חשוב, העניקו לנו ילדות שונה ותמימה....
למה אני מספר לכם את כל זה? קודם כל מכיוון שנוסטלגיה והתרפקות לתקופה אחרת לא הזיקה אף פעם, והסיבה השנייה והכי שווה זו הסרט החדש " פיקסלים" בו משתתפים כל גיבורי ילדותנו של אז...כולם ככולם בסרט אחד ואין מאושר ממני לכתוב עליו עם כפית גדושה של רגש ונקודת מבט אישית.
הסרט עשוי יפה, מצחיק ברובו, שחקנים מוכרים והסיפור פשוט – כשעולמנו עומד לפני סכנת הכחדה אל מול איום מאוד לא שיגרתי - שלושה חברים משנות ה-80 חוברים יחד כדי להציל את המצב ועל הדרך להראות מי באמת היה אלוף העולם במשחקי מחשב .השלושה , שבגרו מאז (לא בהרבה), מתכננים בקפידה את מכת הנגד.....לפני שיהיה מאוחר, במיוחד אחד מן החברים הנושא בגאון תפקיד מאוד בכיר.
עשו הפסקה מחיי השיגרה שלכם, קחו את ילדכם לקולנוע והראו להם מה באמת העסיק אתכם אז, חוויה משפחתית מובטחת לכם-באחריות. הנה כמה קישורים בעקבות משחקי המחשב של אז...זהירות- זה באמת ממכר, אל תגידו שלא הזהרתי.
http://www.tripletsandus.com/80s/80s_games/arcade.htm
http://www.freegalaga.com/
ציון Imdb : 5.5 (למה ?)
ציון שלי : 7
ציטוט שווה :  “let the Nerds take Over!!!”
רוצים לדבר על הסרט ? עשו Join לקבוצת "מדברים קולנוע" בפייסבוק – אני ממתין לכם שם..
שלכם 
דני פרידמן

 
אולי יעניין אותך גם