כותרת
> C;
1/1
לימודים

כנס מחנכים כרמיאלים למען הנוער בכרמיאל

כרמיאלי לימודיםפורסם: 15.11.15 , 15:49שם הכותב/ת:


ראשונה בכרמיאל התכנסו בתחילת השבוע שעבר כארבעים מחנכים כרמיאלים, מבתי הספר התיכוניים והיסודיים בעיר, ואיתם חברי קיבוץ המחנכים של דרור ישראל, כדי לחשוב יחד כיצד יש לפעול נוכח המציאות הקשה ששוררת בתקופה האחרונה במדינה בכלל ובכרמיאל בפרט.  המפגש היווה המשך ליוזמה שהחלו מספר מחנכים שבוע קודם לכן, בתגובה למצב ולתקופה הקשה העוברת על מדינת ישראל.
המפגש החל בשיח בין המשתתפים בהנחייתם של אייל טרצ'יצקי, מחנך בבית הספר אדם חברה וטבע, ועדית גל מבית הספר אורט פסגות, ממובילי היוזמה. עוד השתתפו במפגש רותם ינאי, סגן ראש העיר ומחנך בבית הספר אמי"ת, מנהל בית הספר אדם חברה וטבע רותם קפלן, מנהלת ביה"ס הדקל, עמית יניב ומנהל חטיבת הביניים כרמים אילן פרסטר.
בשיח המחנכים הוסכם על ידי הנוכחים כי מתוך דאגה לשלומם הפיסי והנפשי של בני הנוער בעיר,  וכמחנכים במסגרות שונות בעיר, כי יש לפעול ללא שהות ליצירת אקלים ותהליך חינוכי רלבנטי למצב המתוח בו אנו מצויים היום. השאיפה היא  להתמודד עם תחושות הפחד וחוסר האונים, וכן לסכור סכר בפני ייאוש שעלול להוביל למעשי אלימות פיסית ומילולית.
במהלך המפגש התחלקו המשתתפים לארבעה צוותי עבודה: צוות תוכן חינוכי, צוות פעילות בשיתוף הנוער, צוות מפגש בין מחנכים יהודים וערבים, צוות בתי ספר יסודיים.
בין היתר הוחלט על בניית מערכי שיעור לפעילות שתועבר בכל בתי הספר בעיר, בזמן הקרוב ביותר, וכן יצירת מאגר עזרים, שיעורים ומערכים המתאימים להרחבת ההתמודדות בכתות, בשעות החינוך ובתחומי הדעת.  עוד הוחלט על גיוס פורום נוער עירוני אד הוק ובו נציגים מבתי הספר, תנועות נוער, אגודות ספורט ועוד, בשיתוף הגופים האחראים על הנוער בעיר. הפורום יתחלק לצוותי עבודה אשר יתכננו פעילויות שונות לנוער במטרה לבנות בקרב הנוער עמידה חברתית ערכית איתנה, שמירה על קיום גבולות הדמוקרטיה והחוק בקרב בני נוער בעיר וקיום משותף בגליל.
צוות מיוחד, בנה תוכנית למפגשים  בין מחנכים מכרמיאל למחנכים מהיישובים הערביים בסביבה, במטרה להגדיל את יכולתם של המורים לעסוק עם תלמידיהם בחיים המשותפים באזור מתוך היכרות והתנסות. בהמשך תבחן אפשרות לקיים מפגש בין התלמידים של אותם מורים.
צוות נפרד עסק בבניית תכנית לתלמידי בתי הספר היסודיים, שכוללת, בין היתר, הקניית מושגי יסוד, הכרת התרבויות בגליל, עדכון באקטואליה תוך הקפדה על הכרת העובדות, עידוד ראייה וחשיבה ביקורתיתהצגת הצד השני, וכן פיתוח כישורים חברתיים - תרבות דיון, הבעת דעה, תכנים של גישור פשרה ותרבות משותפת ופיתוח חוסן אצל הילדים בעת משבר. עוד דובר על הקניית אמצעים וכלים להתמודדות למורים וגם להורים.