כותרת
> C;
1/1
חדשות

מהפכת התעריפים בתחבורה הציבורית מגיעה לכרמיאל

כרמיאלי חדשותפורסם: 29.12.15 , 12:35ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
לראשונה בישראל. החל מ-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש, שישלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין, ויחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.אם עד היום נסעתם באוטובוס, ברכבת ישראל וברכבת הקלה, ושילמתם על כל אחד מהם בנפרד, בהתאם ליעד הנסיעה, מהשבוע הבא טוענים את הרב קו במנוי נסיעה משתלם, הכולל את כל אמצעי התחבורה ונהנים מנסיעה חופשית בכולם, בתחומי המטרופולין שבחרתם.
 
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי מבנה התעריפים החדש, המשלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית: אוטובוסים, רכבת ישראל והרכבת הקלה, יגדיל את האטרקטיביות של התחבורה הציבורית ויגרום לנוסעים רבים להעדיף את התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי.
 
השר כץ ציין כי לראשונה בישראל יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים אחיד, פשוט ומשתלם, המבוסס על "שיטת האזורים", בדיוק כמו במטרופולינים הגדולים בעולם. התפיסה החדשנית מבוססת על שילוב אופטימלי של קווים שכונתיים, עירוניים ומטרופוליניים תוך מעבר נוח וקל ביניהם, והכל באמצעות כרטיס חכם אחד  (כרטיס "הרב קו").
 
שר התחבורה הוסיף כי הרפורמה מציעה הוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים, באמצעות מנוי, המשלב לראשונה בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל. "מבנה התעריפים החדש יעודד שימוש בתחבורה הציבורית, יוזיל את עלויות הנסיעה, עד אלפי שקלים לשנה למשפחה, ובכך יתרום להפחתת יוקר המחיה בישראל" אמר כץ.
 
כל נוסע יוכל לבחור את המנוי המתאים לו, בהתאם להרגלי הנסיעה שלו: מנוי "חופשי חודשי", מנוי "חופשי שבועי" ומנוי "חופשי יומי". המנוי השבועי והיומי הינם מנויים חדשים שיונהגו עם כניסת הרפורמה. המינויים תקפים מתחילת הפעילות של התחבורה הציבורית ועד סיומה. מחיר המנוי נקבע על פי מספר האזורים הכלולים בנסיעה. כל מנוי מאפשר מעבר בלתי מוגבל בין כל אמצעי התחבורה הציבורית באותם אזורים (אוטובוס, מטרונית, רכבת ישראל ורכבת קלה).
 
 
הרפורמה, עליה עמל צוות מקצועי של משרד התחבורה במשך מספר שנים, מחלקת את מפת התחבורה הציבורית לארבעה מטרופולינים: תל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע. בכל אחד מהמטרופולינים נקבעו שלוש "טבעות" המאפשרות לנסוע חופשי בתוך המטרופולין ולשלב אמצעי תחבורה שונים.
 
יצוין כי גם במקרים בהם המחיר לא ירד, המנוי החדש מאפשר שימוש ביותר אמצעי תחבורה, וכך מקבל הנוסע תמורה גדולה יותר עבור כספו. יעד חשוב של הרפורמה הוא ביטול ההפרדה התודעתית הקיימת אצל חלק מהמשתמשים בין רכבת לאוטובוס, והטמעת ההבנה כי בשיטה החדשה ניתן לשלב ביניהם בחופשיות ולחסוך כסף וזמן רב.
 
איך עובדת השיטה החדשה? מבנה התעריפים החדש מופעל בשלב ראשון בארבעת המטרופולינים הגדולים, שגבולותיהם הורחבו באופן משמעותי. מטרופולין חיפה, לדוגמה, משתרע מראש הנקרה בצפון ועד כרמיאל ונצרת במזרח וזכרון יעקב בדרום. מטרופולין תל אביב מגיע עד נתניה בצפון, אשדוד בדרום ומודיעין במערב.
 
הרחבת הגבולות נועדה לאפשר ליותר נוסעים לבצע יותר נסיעות במרחב גדול יותר, והכל באמצעות אותו מנוי. כך למשל נכללו בטבעת הפנימית של מטרופולין תל אביב ("אזור 1"), כל ערי גוש דן: חולון, בת ים, ראשון לציון, גבעתיים, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה, וכן יהוד, אור יהודה, רמלה ולוד.
 
בכל מטרופולין קיימות שלוש רמות תעריף בסיסיות ושלוש רמות משניות, במקום אלפי תעריפים שהיו נהוגים עד כה. כמו כן, בוטלה ההפרדה בין המפעילים השונים ומעתה תקפים כל המנויים בכל חברות האוטובוסים, ברכבת ישראל, ברכבת הקלה, במטרונית ובעתיד גם ברכבת הקלה בגוש דן, והכל ללא הגבלה.
 
המרוויחים הגדולים מהרפורמה הם הנוסעים הקבועים בתחבורה הציבורית. כל נוסע שיבצע מעבר אחד לפחות, בין אמצעי התחבורה השונים, ירוויח באופן משמעותי מהרפורמה.
 
תעריפי המנויים החדשים מציעים לרוב משתמשי התחבורה הציבורית הוזלות של עשרות אחוזים. כך לדוגמא מנוי חופשי חודשי משולב אוטובוס-רכבת בין תל אביב לאשדוד שעלה עד כה 574 שקלים, יעלה מעתה 350 שקלים בלבד – 40% פחות. מחירו של מנוי משולב בין רחובות ותל אביב הופחת בשיעור דומה, מ-491 שקלים ל-285 שקלים בלבד.
 
כרטיס מנוי "חופשי חודשי" משולב לרכבת ולאוטובוס בין בית שמש לירושלים, יעלה 350 שקלים, במקום 420 כיום (ויאפשר גם נסיעה ברכבת לירושלים), הוזלה של 17%. כרטיס מנוי "חופשי חודשי" מרחבי באר שבע משולב לרכבת ולאוטובוס, יעלה 235 שקלים, במקום 335 כיום (לאוטובוס בלבד), הוזלה של 30%.
  
כרטיס מנוי "חופשי חודשי" מטרופולין חיפה משולב לרכבת ולאוטובוס, יעלה 285 שקלים, במקום 380 כיום (התקף באוטובוסים בלבד), הוזלה של 25%. כרטיס מנוי "חופשי חודשי" משולב לרכבת ולאוטובוס בין רמלה ולוד לתל אביב, יעלה 250 שקלים, במקום 346 שקלים כיום (התקף באוטובוסים בלבד) הוזלה של 28%. משפחה המשתמשת דרך קבע בתחבורה הציבורית, תחסוך בשיטה החדשה אלפי שקלים בשנה.
 
הרפורמה מתקנת עיוותים רבים שהיו קיימים בתעריפי הנסיעה במטרופולינים במשך שנים רבות ותבוצע בשני שלבים. בשלב ראשון מתעדכנים תעריפי המנויים (חופשי חודשי, שבועי ויומי) במטרופולינים של תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע. בחודשים הקרובים יעודכנו גם תעריפי נסיעות בודדות (כולל כרטיסייה וערך צבור). חשוב להדגיש כי השינוי היחיד הוא בשיטת התעריפים, אין כל שינוי במסלולי ומספרי הקווים, והתשלום ממשיך להתבצע באמצעות כרטיס הרב-קו.
 
החל מהשבוע יופצו עלוני מידע מפורטים על הרפורמה באוטובוסים, ברכבות, במרכזי השירות "על הקו" ובמוקדי השירות שיסייעו לנוסעים לקבל את המידע המלא על כל אפשרויות הנסיעה העומדות לרשותם. כמו כן, יוקם אתר אינטרנט ייעודי, הכולל "מחשבון מחירים". האתר יחל לפעול לקראת סוף השבוע.
 
באפשרות הנוסעים לבדוק במפות המופיעות בעלונים ובאתר באיזה אזורים נמצאות נקודת המוצא ונקודת היעד שעבורן נרכש המנוי, ולטעון את המנוי המתאים בכרטיס רב-קו אישי. מומלץ לבדוק כיצד ניתן להפיק יותר מן המנוי  - אם לנסיעה ליישובים נוספים הכלולים באותו אזור, ואם לשילוב קווי רכבת או קווי אוטובוס של חברות אחרות במסלול הנסיעה הקבוע.
 
מפעילי התחבורה הציבורית ורכבת ישראל נערכו גם הם ליישום הרפורמה. נהגי האוטובוסים במטרופולינים ונציגי השירות במרכזי "על הקו", בהם ניתן לרכוש מנויים, עברו הדרכות וקיבלו הסבר מפורט, במטרה לייעל את תהליך המעבר לשיטה החדשה.
 
הרפורמה היא חלק משורה ארוכה של צעדים שיזם שר התחבורה לשיפור השרות בתחבורה הציבורית, בהם: הקמתה של מערכת הסליקה הארצית המאפשרת לנסוע ללא מגבלות בכל קווי התחבורה הציבורית, באמצעות כרטיס רב קו, שרות עלייה מכל הדלתות, באזור השרון וגוש דן ובקרוב גם בירושלים, הפעלת שרות טעינת חוזי נסיעה, באמצעות האינטרנט, הרחבת פרויקט "קו רציף" ועוד.
אולי יעניין אותך גם
לראשונה מזה שנים רבות הוקמה עמותה בכרמיאל שכל עניינה טיפול בבעלי חיים
לראשונה בישראל. החל מ-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש, שישלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין, ויחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.
פיצוץ רכב בכרמיאל - כתוצאה מכך ארבעה פצועים באורח קל.
לראשונה בישראל. החל מ-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש, שישלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין, ויחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.
*שב״כ ומשטרה חשפו התארגנות טרור מאזור הצפון שתכננה לבצע פיגועים בישראל. כתבי אישום הוגשו נגד המעורבים.*
לראשונה בישראל. החל מ-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש, שישלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין, ויחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.
לראשונה מזה שנים רבות הוקמה עמותה בכרמיאל שכל עניינה טיפול בבעלי חיים
לראשונה בישראל. החל מ-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש, שישלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין, ויחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.
פיצוץ רכב בכרמיאל - כתוצאה מכך ארבעה פצועים באורח קל.
לראשונה בישראל. החל מ-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש, שישלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין, ויחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.
*שב״כ ומשטרה חשפו התארגנות טרור מאזור הצפון שתכננה לבצע פיגועים בישראל. כתבי אישום הוגשו נגד המעורבים.*
לראשונה בישראל. החל מ-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש, שישלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין, ויחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.
כרמיאל מרכינה ראש, ועצובה
לראשונה בישראל. החל מ-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש, שישלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין, ויחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.
יום עצוב בכרמיאל
לראשונה בישראל. החל מ-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש, שישלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין, ויחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.
יום חמישי הקרוב ניפגש ברחבת עיריית כרמיאל לשחרור החטופים
לראשונה בישראל. החל מ-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש, שישלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין, ויחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.
רשת "סאלח דבאח ובניו" במבצע חסר תקדים – שלל מוצרים בשקל
לראשונה בישראל. החל מ-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש, שישלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין, ויחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.
"אין בעולם מספיק תפילות כדי לעמעם כאב סבוך געגועים"
לראשונה בישראל. החל מ-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש, שישלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין, ויחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.
רכבת ישראל תחדש החל מהיום, יום רביעי את שירותי קווי הרכבת לתחנת כרמיאל במתכונת חירום
לראשונה בישראל. החל מ-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש, שישלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין, ויחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.