יש לי מספר שיטות עיקריות (בינלאומיות), והשילוב ביניהם הוא בדרך כלל המתכון המנצח. השיטות הם ידידותיות, ולכן התלמידים מצליחים לדבר ולדעת אנגלית בקלות ובביטחון.
בהתחלת המסע שלי עם התלמיד, הוא מתקשה לדבר, לכתוב ולקרוא אנגלית. אז ראשית כל, אני מבררת אם הוא מכיר את כל האותיות באנגלית. במידה ולא - יש לי שיטה ייחודית ללמד את האותיות אם זה בשירה, בסיפור, משחקים, פלסטלינה או בחול דביק. אם מכיר את האותיות ולא יודע לכתוב אפילו מילים קטנות, אני עובדת עם תוכנת BOOKWORM התוכנה של רחל שני ולאה סמולונסקי.
התלמידים לא נשארים אדישים לתוכנה הכיפית ונכנסים צ'ק צ'ק לעניינים. התוכנה מלמדת לכתוב, לקרוא, לאיית ולהבין את הסיפורים בקלות רבה כמובן בהדרכה שלי.
רוב התלמידים מתקשים בדקדוק. את זה אני פותרת במהירות ע"י שיטת APPLIED SCHOLASTICS, שיטת הכי ידידותי שאני מכירה. קל מאד להתחבר אליה, משחילים את המילים שלמדנו במשפטי דוגמה שמתרגלים שוב ושוב בדיבור עד שאומרים אותם בשטף בלי לעשות חישובים או לתרגם מעברית.
אלה שמתקשים בדיבור שוטף באנגלית נהנים אצלי עם שימוש בכאלף AUDIOS על כל נושא בעולם. לימוד תוך צפייה ב AUDIOS על סרטי קולנוע, סרטים מצוירים, שיחות על עולם האמיתי שלנו וכו'. אחרי צפייה יומיומית בסרטון מסוים למשך שבוע, התלמיד כבר יודע אותו בעל פה בדומה לשיר חדש שאנו לומדים מהרדיו.
לאלה שלא זוכרים את החומר הנלמד אני מאבחנת אם יש לקוי למידה, בעיה רגשית או כל בעיית אחרת. אם כן אוהבת לתת להם המון חיזוקים ולתרגל איתם בקנסיולוגיה ועוד כל מיני תרגילים שלמדתי בקורסים במשך השנים.
בכל מקרה אני תמיד מוצאת את הדרך להכיר את סוג התלמיד שלפני, אם הוא חזותי, שמיעתי או חווייתי. הניסיון הרב עם המון תלמידים גם נותנת את התוצאות המדהימות שלא מאחרות לבוא.
מעל הכל המטרה שלי זה לגרום לתלמיד לחשוב באנגלית ואז יש הרבה פחות טעויות בדיבור בעיקר עם המילים הקטנות הרבות שיש בשפה האנגלית.
במשך השיעורים התלמיד מפסיק לתרגם מעברית לאנגלית ואז יש פריצת דרך והצלחה לא מאחרת לבוא.
יש לזכור תמיד איך למדנו לדבר כשהיינו תינוקות. לא קיבלנו טקסטים וספרים מאמא. הכלי היחידי שעבד חזק זה האוזן שלנו. הקשבנו לאמא כל הזמן. אם ההיגוי לא היה נכון אמא לא גערה בנו, היא פשוט אמרה את המילה שוב ושוב
עד שלמדנו להגיד אותה נכון.
אווופס! כמעט שכחתי לספר לכם על כל המשחקים הדידקטיים באנגלית שהבאתי מארצות הברית וקנדה. משום מה יש בהם חוסר רציני פה בארץ לצערי. זה גם משדרג את התלמיד בלימודי האנגלית אצלי בכיתה שבביתי.
קצת פרטים עלי: ילידת הודו (ארץ דוברת אנגלית) , מלמדת אנגלית בעצם מאז שהגעתי ארצה ב 1968 אבל רשמית עם תעודה לפני 10 שנים. מלמדת ליחידים ובקבוצות קטנות לילדים, מבוגרים, סטודנטים ואנשי עסקים.