כותרת
> C;
1/1
פסטיבל המחולות

19-21.7.16 : פסטיבל מחול כרמיאל 2016 הכי ישראלי שיש

כרמיאלי פסטיבל המחולותפורסם: 14.07.16 , 08:20ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
פסטיבל מחול כרמיאל יוצא לדרך בפעם ה-29 (19-21.7) עם מגוון מופעים, הרקדות ואירועים ישראלים לכל המשפחה 
פסטיבל מחול כרמיאל יציין בשבוע הבא את שנתו ה-29 עם מגוון מופעים ישראליים, ובראשם מופע הפתיחה שיוקדש ליצחק נבון ז"ל, נשיאה החמישי של מדינת ישראל, שהיה יו"ר הרשות הלאומית לתרבות הלאדינו ואורח קבוע בפסטיבל לאורך השנים, והלך השנה לעולמו. במופע (שלישי, 19.7, 21:30), בהנחיית יהורם גאון וגלית גיאת, ישתתפו 1,500 רקדניות ורקדנים מהמחול העממי ישראלי, ביצירות המבטאות נקודות בחייו של נבון, בשילוב אמני זמר ושחקנים ובהם ביסאן אבו לאבן, תלמידתו של גאון בתכנית הטלוויזיה 'בית ספר למוסיקה', אורי בנאי, אילן ליבוביץ, נדב קקון, ליאור קקון, שי יעקובוביץ, אורית קמרי, ליטל ממן, אסנת ז'נו מרום, מורן מזוז ונעמה לוי.
 
במופע הסיום של הפסטיבל (חמישי, 21.7, 21:30) יקחו חלק הזמרים מיקי גבריאלוב ורוני דלומי. המופע ייערך באמפיתאטרון בהשתתפות כ-2,000 רקדנים, אמני זמר ומשחק במיטב יצירות המחול על במה אחת. הכוריאוגרפים המובילים במחול הישראלי יעלו את יצירותיהם הטובות ביותר השנה, ובסיום מפגן מסורתי של זיקוקי דינור.
 
הבלט הישראלי בבכורה עולמית
 
ביום שלישי (19.7, 19:00), ערב פתיחת הפסטיבל, יעלה הבלט הישראלי במופע 'ברבור לבן', שעולה בימים אלה בבכורה עולמית ובהפקה ייחודית לאגם הברבורים 'מהקלאסי ועד העכשווי'. 30 רקדני הבלט בהפקת ענק על הבמה בחוויה יוצאת דופן בשתי מערכות. בחלק הראשון, המערכה השנייה של אגם הברבורים, בגרסת מקור. בחלק השני, קונטרסט לחלק הראשון בפרשנות עכשווית ומשחררת ליצירה.
 
קצב בתנועה
ביום רביעי (20.7, 11:30) תופיע בהיכל קבוצת שקטק במופע 'קצב בתנועה', מופע מולטימדיה אנרגטי המשלב מחול, מוסיקה חיה, קצב והרבה הומור, על במה גדולה עם תפאורת מתכת בת שלוש קומות ותזמורת בתוכה. 12 המשתתפים נעים בקלילות בין קטעים מוסיקאליים קצביים, סגנונות ריקוד שונים ועבודת ווידאו אינטראקטיבית. בחלק מהקטעים הרקדנים מתופפים על גופם, משתמשים במקלות ואביזרים כגון סירים ומחבתות לייצור צלילים תוך כדי תנועה, ובקטעים אחרים זזים הרקדנים באנרגטיות בסגנון עכשווי. המופע בנוי כמסע לתוך עולם של צלילים ותמונות וויזואליות המתחיל בצלילים הפשוטים של תיפוף-גוף ומסתיים בתיפוף מאסיבי על תופים מוארים בעלי מראה עתידני.
 
'קצב בתנועה' נשען על תכנות תאורה מתקדם, עיצוב סאונד ושימוש אינטראקטיבי במסך ווידאו. בין סגנונות הריקוד במופע אפשר למצוא גם סטפס, היפ-הופ וברייקדאנס. להקת הנגנים המלווה את המופע (תופים ,בס, קלידים) יוצרת מוסיקה מקורית וצליל חדש ומרגש. המופע בהשתתפות צחי פטיש, דני רחום, אביב ברק, נאור צוברי ,טל מרקוס, סבטה בזרוב, מאי יצחק ,ז׳ניה זברב, לילך ארגוב, לנה יוכין, רותם ווינר.
 
לראשונה: להקות משגב בהיכל התרבות
להקות המחול משגב על במת היכל התרבות בפסטיבל מחול כרמיאל. הלהקות, המובילות בתחום המחול הישראלי, מופיעות בפסטיבל מזה כ-26 שנה, וזכו בשנים האחרונות פעמיים במקומות הראשונים בתחרות הכוריאוגרפיה בקטגוריות של כוריאוגרפיה, ביצוע ותלבושות, וכן במקום הראשון בתחרות הג'אז. כחלק מהדינמיות של הפסטיבל לאורך השנים החליטו השנה המנהל האמנותי שלמה ממן ומנכ"ל הפסטיבל אהרן סלומון כי הגיע הזמן לפתוח בפני להקות משגב את הדלת הראשית, ולפרוץ את הדרך עבור להקות מחול נוספות מהאזור בפרט ומישראל בכלל להופיע בהיכל התרבות כרמיאל במסגרת פסטיבל המחול בשנים הבאות. לאור זאת, יופיעו להקות המחול משגב בהיכל ביומו השלישי של הפסטיבל (חמישי, 21.7, 11:30) עם כ-150(!) רקדניות ורקדנים.
 
"מדובר בלהקה מצוינת עם רפרטואר ריקודים עשיר ומגוון ששילבה בשנים האחרונות רקדנים בנים ברמה טכנית גבוהה מאוד וזה לא דבר של מה בכך", אומר שלמה ממן, המנהל האמנותי של פסטיבל מחול כרמיאל. "הכל יחד בא לידי ביטוי על הבמה. זו הזדמנות מצוינת לבני המשפחות, לחברים ולכל התושבים באזור להגיע ולצפות במופע יוצא מן הכלל, בהובלת דגנית רום, מנהלת אמנותית וכוריאוגרפית מהמעלה הראשונה. זה בהחלט פותח פתח ללהקות מחול ישראליות נוספות שיציגו רמה גבוהה לקבל את הבמה המרכזית בפסטיבל מחול כרמיאל בשנים הבאות".
 
"בלהקות משגב רוקדים כיום כ-350 רקדניות ורקדנים, מתוכם למעלה מ-80 רקדנים בנים", מספרת דגנית רום, המנהלת האמנותית והכוריאוגרפית. "זו אחת הלהקות היחידות בארץ עם מספר כל כך גבוה של רקדנים מוכשרים. אנו משלבים בין מגוון סגנונות ריקוד כגון מחול ישראלי, פולקלור וריקודים אתניים בשילוב אביזרים יוצאי דופן ותלבושות מיוחדות בשלל צבעים וסגנונות. אנו שמחים על הזכות להופיע בהיכל התרבות בפסטיבל מחול כרמיאל ומזמינים את הציבור להגיע להיכל ולהנות מהמופע".
 
"לאורך השנים שילבנו בפסטיבל מחול כרמיאל מופעים וסגנונות שונים כחלק מרצוננו לפתוח את הפסטיבל בפני קהלים רבים", אומר אהרן סלומון, מנכ"ל הפסטיבל. "המופע של להקות משגב הוא חלק מהחיבור הטבעי של תושבי כרמיאל, משגב והצפון כולו לפסטיבל מחול כרמיאל. הפסטיבל נותן במה אמיתית לתרבות ולאמנות ישראלית, והשנה יופיעו בהיכל גם להקת הבלט הישראלי במופע בכורה 'ברבור לבן' וקבוצת שקטק עם 'קצב בתנועה', בחגיגת המחול הגדולה של ישראל".
 
איצטדיון עירוני
כמדי שנה, טרם מופע הפתיחה, יתקיים באיצטדיון העירוני מצעד הפתיחה בהשתתפות 3,000 רקדניות ורקדני להקות מחול עממי מכל רחבי הארץ ולהקות מחו"ל המגיעות ארצה במיוחד לפסטיבל (שלישי, 19.7, 18:00). עם סיום מופע הפתיחה ייערך באיצטדיון בשעת חצות מופע מיוחד, במלאת עשר שנים לפטירתה של הזמרת שושנה דמארי. במופע 'עדיין כאן' יעלו באיצטדיון כרמיאל 11 להקות נעורים שירקדו לשיריה של מלכת הזמר העברי, בהנחיית נועם גילאור ובהשתתפות ליטל ממן, מוטי אברמוב, יונית שקד גולן ומורן מזוז.
 
ביום רביעי (20.7, 18:00) יתקיים מופע 'אתם זוכרים את השירים' בהשתתפות להקות הותיקים (30+), לשירים שנכתבו ו/או בוצעו על ידי חנן יובל ובהשתתפותו. מאוחר יותר באותו היום (20.7, 23:55) תתקיים במקום תחרות הכוריאוגרפיה למחול ישראלי לבמה ע"ש איל בן יהושע ז"ל, בסימן טבע, צמיחה, זיקה וגעגוע, ותפילת האדם. מופע להקות האפרוחים יתקיים באיצטדיון ביום חמישי (21.7, 18:00) בסימן שירי משוררים ובהצדעה לריקודי העם. כ-1,200 רקדני להקות האפרוחים במופע מרהיב.
 
מרכז ברוך
ביום רביעי (20.7, 23:55) וביום חמישי (20.7, 23:55) תתקיים במרכז ברוך שירה בציבור 'שירים שרקדנו'. למחרת (חמישי, 21.7, 15:30) ייערך במקום מופע 'טובים השניים', להקות מחול וחבורות זמר במופע על פי שירים של צמדים מפורסמים בזמר העברי, ובהשתתפות 'צמד רעים'. המופע מוקדש לזכרו של אבי מרקוביץ ז"ל שאהב שירה ומחול וניהל במשך שנים רבות את רשת המתנ"סים בכרמיאל. מופע אתמיקס, מחול אתני יעלה ביום חמישי, (21.7, 19:00), בהשתתפות להקות מחול מהארץ ומהעולם במיקס מיוחד של ריקודים אתניים ומחולות עממיים כיד הדמיון הטובה של יוצרי המחולות.
 
היכל הספורט הורוביץ
ביום שלישי (19.7, 23:55) תיערך בהיכל הספורט הורוביץ תחרות הג'אז ה-17, בסימן השפעות אתניות, על פי קטעי מוסיקה אתנית תוך הקפדה על סגנון ריקוד הג'אז. ביום רביעי (20.7, 12:00) תיערך תחרות המחול העממי, התחרות המסורתית לריקודי עם, עם מיטב היוצרים והמדריכים בישראל. באותו היום (20.7, 15:00), ייערך מופע '100% אמנות' המשלב רקדנים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים.  
 
מופע ראווה של ריקודים סלוניים ייערך ביום רביעי (20.7, 19:00) בהשתתפות אלופי ישראל בסגנון 'לטיני', אנדריי לבנקב וליאה קרלובה. המדובר במופע ראווה של מיטב מועדוני ריקודי הנשף בארץ, במחרוזות ריקוד בסגנונות קלאסיים ודרום אמריקאים. בחגיגה של תנועה, קצב, מוסיקה ותלבושות, זוגות מובילים מאוקראינה בתחום התחרותי, ואלופי ישראל בגילאים שונים.
 
ביום חמישי (21.7) ייערכו בהיכל הורוביץ שלושה מופעים משולבים ובהם 'הכל פתוח', 'רקדתי לך ארצי' ו'מכל צבעי הקשת', בין השעות 11:00 עד 16:00.
 
הרקדות ללא הפסקה
לאורך 72 שעות הפסטיבל ייערכו עשרות הרקדות בסיוע ארגון המרקידים והכוריאוגרפים לריקודי עם בישראל ובתפוצות. במגרשי הטניס ייערכו מדי לילה (19-21.7) ההרקדות המרכזיות החל מהשעה 23:55. הרקדות בכל ימי הפסטיבל ובכללן הרקדות נוסטלגיה ייערכו מדי לילה באולם הספורט במתנ"ס. הרקדה על גלגלים תיערך ביום רביעי (20.7, 18:00) במגרשי הטניס וביום חמישי (21.7, 18:00) בהיכל הספורט הורוביץ. הרקדת שורות, זוגות ומעגלים מיוחדים תיערך בהיכל הספורט הורוביץ ביום חמישי (21.7, 23:55). עוד בפסטיבל: הרקדות נשים, זוגות חדשים, מעגלים אמצע הדרך, בלקנים, הצדעה ליוצרים, זוגות מתחלפים, הרקדת מעגלים, הרקדת '75 שנה', הרקדת מעגלים, אמצע הדרך וזוגות אהבה, סדנת יוצר עם דודו ברזילאי, הרקדת עוורים ('רוקדים אור חדש'), סדנת יוצר עם אלי רונן, הרקדת עמים, הרקדת מתחילים לומדים ריקודי עם, ריקודי ארץ ישראל, זוגות שקטים, סדנת יוצר עם מושיקו הלוי, הרקדת חו"ל (מעגלים וזוגות), ריקודים נשכחים ומיוחדים, סדנת יוצר עם רפי זיו, תמניאדה, דבקות, הרקדת הורים וילדים.
 
אליפות ישראל בהיפ הופ ומסיבות נוער
זו השנה השישית בה ייפגשו טובי רקדני והרכבי ההיפ הופ של ישראל בפסטיבל מחול כרמיאל. התחרות מורכבת מהופעות מלוטשות ושמה דגש על מקוריות, שימוש בסגנונות שונים ו-ויזואליות, בשיתוף בית אמנויות תרבות רחוב (חמישי, 21.7, 23:55). כמו כן, מדי לילה החל מהשעה 23:55, ייערכו מסיבות נוער במתחם הנוער במגרש הגלגיליות.
 
אולי יעניין אותך גם
פסטיבל מחול כרמיאל יתקיים זו השנה ה-36
פסטיבל מחול כרמיאל יוצא לדרך בפעם ה-29 (19-21.7) עם מגוון מופעים, הרקדות ואירועים ישראלים לכל המשפחה 
פסטיבל המחולות כרמיאל ננעל בסוף השבוע
פסטיבל מחול כרמיאל יוצא לדרך בפעם ה-29 (19-21.7) עם מגוון מופעים, הרקדות ואירועים ישראלים לכל המשפחה 
האירועים המסקרנים של פסטיבל כרמיאל 2022
פסטיבל מחול כרמיאל יוצא לדרך בפעם ה-29 (19-21.7) עם מגוון מופעים, הרקדות ואירועים ישראלים לכל המשפחה 
לאחר 3 ימי פעילות רצופים, ננעל פסטיבל מחול כרמיאל 2021
פסטיבל מחול כרמיאל יוצא לדרך בפעם ה-29 (19-21.7) עם מגוון מופעים, הרקדות ואירועים ישראלים לכל המשפחה 
פסטיבל המחולות בכרמיאל, אתם באים?
פסטיבל מחול כרמיאל יוצא לדרך בפעם ה-29 (19-21.7) עם מגוון מופעים, הרקדות ואירועים ישראלים לכל המשפחה 
תערוכה "יוצאים מהמסגרת"
פסטיבל מחול כרמיאל יוצא לדרך בפעם ה-29 (19-21.7) עם מגוון מופעים, הרקדות ואירועים ישראלים לכל המשפחה 
פינת גמליאל
פסטיבל מחול כרמיאל יוצא לדרך בפעם ה-29 (19-21.7) עם מגוון מופעים, הרקדות ואירועים ישראלים לכל המשפחה 
בית פתוח אמני כרמיאל פותחים את בתיהם לאורחי הפסטיבל
פסטיבל מחול כרמיאל יוצא לדרך בפעם ה-29 (19-21.7) עם מגוון מופעים, הרקדות ואירועים ישראלים לכל המשפחה 
פעמי תימן
פסטיבל מחול כרמיאל יוצא לדרך בפעם ה-29 (19-21.7) עם מגוון מופעים, הרקדות ואירועים ישראלים לכל המשפחה