- היכולת שלי לעמוד על דעתי, מבלי לפגוע בזולת.
- היכולת שלי לדבר אל הזולת בגובה העיניים, תוך ראיית ניצחונם של שני הצדדים, בו זמנית.
- אסרטיביות איננה תכונה מולדת.
- נולדנו עם אגרסיביות ופסיביות.
- האגרסיביות היא תכונה שמבטאת את העוצמה האישית שלי על פני הזולת.
- הפסיביות מבטאת את העליונות של הזולת עלי.
- האסרטיביות מתחשבת ברגשות של שני הצדדים – בו זמנית.
- היכולת שלי לתעדף את האינטרסים המיידיים שלי, של המחלקה שלי ושל החברה שלי על פני האינטרסים של החייב.
- האסרטיביות דנה בחוסר היכולת לספק תשובה ל"צדק האבסולוטי" שנמצא בסיטואציה של גביית חובות.
- האסרטיביות מטפלת בדחיינות אישית, דחיינות ארגונית, סחטנות רגשית, איומים ועוד.
- לא ניתן לרכוש את תכונת האסרטיביות.
- ניתן להתאמן על המרכיבים החיצוניים שלה.
- במידה וקיימת אסרטיביות בסיסית, ניתן לשפר אותה באמצעות תרגול.
- בחלק מהמקרים, תרגול התנהגות אסרטיביות משפר את החשיבה האסרטיבית לאורך זמן.
- בוחנים לאורך כל הזמן – מהם האינטרסים שלי.
- מוודאים כי אינטרסים אלו מגובים על ידי הנהלת החברה.
- מתעדפים כל הזמן את האינטרסים הללו על פני אינטרסים אחרים.
- עובדים בצורה כזאת גם על האישי, פרטי, אינטימי שלנו – לא רק בעבודה.
- אי אפשר כל הזמן לרצות את כולם.
- להקטין את הפגיעה מאלו שנפגעו מאיתנו.
- לקבל משובים מאלו שמנהלים אותנו בלבד.
- מקשיבים לשיחות של חברים ובוחנים האם הם היו אסטיביות או האם הם הביעו אסרטיביות, במהלך השיחה עם הלקוח החייב כספים.
- נעשה שימוש רב בסבלנות כלפי הצד השני.
- לומדים את הצד השני ומתנהגים כלפיו בצורה הנכונה לו אישית.
- לומדים את הארגון מולו עומדים.
- מכינים שיעורי בית טרום הגבייה.
- סובלנות רבה כלפי שונות.
- מניעת התפרצויות רגשיות.
- איש גבייה טלפוני חייב להיות אסרטיבי.
- הסיבה לכך היא השמירה על המשך חייו של הלקוח בחברה, כלקוח קונה ומשלם.
- המטרה של האסרטיביות הינה להביא את הכסף כמה שיותר מהר, בכמה שפחות שיחות טלפון.
- האסרטיביות תבוא לידי ביטוי הן באפקטיביות והן ביעילות של שיחות הגביה.