כותרת
> C;
1/1
הלב של כרמיאלי

גאיה, ויקי ואני

כרמיאלי הלב של כרמיאליפורסם: 20.11.17 , 09:11שם הכותב/ת: מאת עליזה רוזן-הברמן, באדיבות צפון 1


תלבושות הסדרה המצליחה המועלית בימים אלו בערוץ 10 נקנו בביגודית של ויצ"ו כרמיאל על ידי המלבישה בת העיר גאיה נחמני

(גאיה נחמני צילום: נטלי מוטליס, תכשיטים: lilla may)

בסדרה החדשה המשודרת בערוץ 10  מככבת מגי אזרזר היפה בתפקיד ויקי זערור, חברת כנסת צעירה ובוטה, מורה מחליפה לשעבר מהעיר מעלות שבגליל העליון, שאיכשהו מנצחת בפריימריז של המפלגה שלה והופכת להיות שרת החינוך. הסדרה מובילה את הצופה כבר מתחילתה לפריפריה. מה שמעורר עניין הוא שבצוות ההפקה, המלבישה של הסדרה גאיה נחמני היא מהפריפריה, בת העיר כרמיאל, בוגרת תיכון אורט מגדים (היום פסגות לאחר האיחוד עם הורוביץ) במסלול הנדסאים במגמת קולנוע וטלוויזיה, שמצאה פרטי לבוש רבים עבור הסדרה בחנות הביגודית יד שנייה של ויצ"ו כרמיאל עיר הולדתה.
נחמני מי שנולדה ובגרה בכרמיאל, למדה בתיכון המקומי המשיכה לכיתות י"ג וי"ד, ורק לאחר שאחזה בתואר הנדסאית במגמת קולנוע וטלוויזיה, התגייסה לשירות צבאי. את שירותה הצבאי עשתה ביחידת ההסרטה של חיל החינוך.
עם שחרורה חיפשה להשתלב בשוק העבודה בנושאים הקרובים ללבה אותם למדה במסגרת לימודיה המורחבים. תחילת  הדרך הייתה בערוץ הופ כמפיקה. לדבריה "שם למדתי הכל". במסגרת תפקידה עסקה בהפקת כלל תכניות המקור של הערוץ. ניהול תהליך ההפקה משלב הפיתוח דרך תחקיר, ליהוק, ניהול לוקיישנים,  סגירת חוזים ועד ליווי  תהליך הפקת הפוסט. עריכת משנה של מספר תכניות בערוץ. מתן פתרונות לבעיות, תוך עמידה בלוחות זמנים לחוצים וניהול שוטף של הצוות. התנהלות שוטפת מול מחלקות שונות בערוץ ומול משרדי הפקה שונים.
בהמשך דרכה שמשה מנהלת תסריט בהפקות גדולות ומוכרות : "לעבור את הקיר" של הבמאית רמה בורשטיין , בה שמשה עוזרת אישית ומנהלת תסריט.   "עקרון ההחלפה" אולפני הרצליה  , במאי: עודד דוידוף . "גאליס- המסע לאסטרה" במאי: עודד רז ,  עוזרת אישית ומנהלת תסריט.   "סבנה" במאי: רני סער ,  מנהלת תסריט.  "איש חשוב מאוד" במאים: שירלי מושיוף ותומר שני.   בשנת 2013 ב"זגורי אימפריה" הפקה של אולפני הרצליה, במאי: רני סער,  עוזרת אישית ומנהלת תסריט. ועוד שורה ארוכה של הפקות בהן שמשה מנהלת תסריט.
מה כוללת עבודת מנהלת תסריט?
זו עבודה מטורפת  שכוללת המון תחומים, שמהותם הוא עוזר במאי. זו הפונקציה האובייקטיבית ביותר שנמצאת ליד הבמאי  ושמתמצאת כמוהו בתסריט, לדוגמה בהכנה בפרה-פרודקשיין, ניתוח התסריט והוצאת נתונים, כולל הערות המשכיות continuity  עבור כל המחלקות. תיזמון התסריט ובדיקת העימוד שלו, על מנת לוודא לפני התחלת הצילומים שהוא לא קצר או ארוך    מידי. נוכחות בחזרות עם הבמאי והשחקנים, וכתיבת הערות רלוונטיות שישמשו בזמן הצילומים. לאחר מכן  העבודה על  סט הצילומים שכוללת עזרה בלימוד טקסט וחזרות עם השחקנים על הטקסט האחרון שנכתב לסצנה, כתיבת דו"חות מסודרים ומפורטים, הכוללים את כל הנתונים עבור חדר-עריכה, כולל נתוני המצלמה . אחריות על ההמשכיות בתוך הסצנות וביניהן. המשכיות תורם למחלקות איפור, הלבשה, ארט וכו' שצריכות  עזרה בפרטים הקשורים לעבודתם.
עיצוב תלבושות – הדרך
בשל העבודה האינטנסיבית כל כך בתפקיד מנהלת תסריט , לאחר כל השנים הללו חשה שהיא זקוקה לשינוי, "משהו שירגש אותי" כהגדרתה. לכן החליטה לקחת קורס תפירה בשנקר. במקביל מאחר והיו לה כבר חברות רבות מלבישות יידעה אותן שבמידה ויש להן משהו, או שהן זקוקות לעוזרת מלבישה תשמח שיקראו לה. היא מסבירה: "זה בא ממקום של אהבה, היה לי ברור שאעבוד על סטים".
תוך כדי לימודיה בשנקר קיבלה הצעה מחברה מאוד מוכשרת חוה לוי רוזלסקי, שהציעה לה את העבודה כמעצבת תלבושות בסדרה ג'ודה, של ציון ברוך. זו הייתה הפעם הראשונה שעבדה עם רוזלסקי. על ההמשך היא מספרת: "משם התגלגלתי לעבודות נוספות כעוזרת מלבישה, ומשם עם דור פסטינג לסדרה או-בוי בעבודה על עיצוב תלבושות."
נחמני מסבירה: "מהרגע שהחלטתי שאני עוברת לעיצוב תלבושות הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות."

(גאיה נחמני. צילום: ורד אדיר)  

איך מתבצע תהליך עיצוב התלבושות הלכה למעשה?
זה מתחיל עם תקופת ההכנה, שעבור מלבישה אורכת כשלושה חודשים. לאחר מכן יש תקופת הצילומים. כרגע אנחנו כבר אחרי צילום כל הסדרה שכוללת 13 פרקים, כאמור כולם כבר מצולמים.
איך הגעת לויקי, הסדרה על פניה נראית אתגר מאוד רציני בשל מגוון הדמויות, השונות והלא כל כך סטראוטיפיות?
רני סער הבמאי הוא בן זוגי, הכרנו בעבודה. בפרויקטים של רני אני מקבלת זכות ראשונים להלביש. במקרה של "ויקי" הוא פנה אלי ולדור פסטינג. חברנו יחד הלבשנו את ויקי ואת שאר הפרויקטים שעשיתי.
על התהליך היא מסבירה: "מקבלים תסריט קוראים, מתחילים להעלות רעיונות במפגשים עם הבמאי והתסריטאי לומדים להכיר את הדמויות. בפגישות הללו מסכמים חזון, עיצוב הדמות דרך הלבשה.
בהמשך התהליך, פנתה לערוך מחקר, באמצעות פוליטיקאיות מהארץ ומהעולם, ללמוד כיצד הן מתלבשות. מה ההבדלים בין התרבויות השונות, בארץ, באירופה, צפון אמריקה.
בתחילה נראה כי ויקי זערור עומדת להיות בת דמותה של מירי רגב, האם אכן זו ההשראה?
לא ממש לא , לנו לא נאמר שצריכה להיות בת דמותה , אף אחד לא אמר "בואו נעשה מירי רגב". ידענו שאנחנו רוצים להרחיק מהדמות. המחשבה לא הייתה מירי אלא ויקי. הייתה לנו פחות התעסקות עם מודל מסוים. היה לנו עיסוק עם זה שמגי היא יפהפייה היסטרית, אשה שמגיעה לעמדת מפתח . היה ברור לנו שחכיו"ת או שרות מתלבשות יותר בסגנון גברי, זו עובדה, אבל לנו היה רצון להביא את מגי לדמות אחרת. החל מהפרק השני הלבשנו אותה בחליפות, מכנסיים, משהו שהוציא אותה מהסקסיות הטבעית שלה, משהו שיעזור לבגר אותה מעט. שאפנו להראות אותה בלוק בוגר. הלוק מתבגר, קווי המתאר מטשטשים.
איך בוחרים בגדים?
לכל סדרה יש המון בגדים מהמון מקומות. אחרי ההסכמה אנחנו משוטטים . במקביל אנחנו יוצרים שיתופי פעולה עם מעצבים ישראליים, מעצבים ישראלים הפועלים בחו"ל, רשתות גדולות דוגמת מנגו וזארה, וגם שיתופים עם חנויות ברחובות תל אביב, שווקים, וחלק מזה גם מחסני הלבשה. כך גם השיתוף עם ויצ'ו שם אנחנו מוצאים הרבה פעמים בגדים שונים. השיתוף עם ויצ"ו הוא בדרך כלל במרכז הארץ, עם הביגודיות הקרובות.
איך הגעתם לויצ'ו כרמיאל?
לכרמיאל הגעתי כי מרו (סרמילי יו"ר ויצ"ו כרמיאל) היא חברה של אמא שלי אז הגעתי אליהם. כשאני באה לכרמיאל אני קופצת לשם לראות מה מתאים לי. למרות שויצ"ו בפריפריה נתפסת כמקום אחר אולי פחות מתאים בשל אופי התושבים, אני תמיד מוצאת, ועובדה שבויקי הלבשנו עם בגדים מכרמיאל. 
מכאן לנחמני כבר תכניות מובנות ומובנות, כמי שמצליחה כעת היא מביטה קדימה לעבר תעשיית הפרסומות , בהן כבר נגעה . במקביל היא לומדת תדמיתנות במכללת שנקר, מה שיקדם אותה צעד נוסף בתוך עיסוקה העכשווי.