כותרת
> C;
1/1
עיריית כרמיאל

"לא חייבים להסכים, כן חייבים לחיות ביחד" 23 שנים לרצח יצחק רבין

כרמיאלי עיריית כרמיאלפורסם: 22.10.18 , 13:01ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


בכרמיאל זוכרים את ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל, תחת הכותרת
"לא חייבים להסכים, כן חייבים לחיות ביחד"  .                                                         
במוצאי שבת האחרון התכנסו באולם אשכול פיס כרמים בני נוער, לצד תושבים רבים מהיישוב כדי לציין, לזכור ולהזכיר את האיש, פועלו ואת החלום שנגנז בעקבות הרצח המתועב. 
את הטקס כיבד בנוכחותו ראש העיר עדי אלדר אשר הביע צער על האלימות וחוסר הסובלנות בחברה הישראלית ובסיום אמר: "אנו מלאי תקווה שתימצא הנהגה שתלך בדרכו של רבין ותנסה באמת ובתמים לחתור להסכמי שלום עם יריבינו"
 
את החלק האומנותי פתחה הזמרת  "מיטל טרבלסי" בשירה הו רב חובל ,בני הנוער נשאו דברים ולהקת כרמי מחול רקדו את הריקוד "עת" מתוך ספר קהלת"   .
 
הטקס היה בסימן לזכור ולהזכיר את כוחה של הדמוקרטיה ושברירותה אך לא פחות מכך לדעת ולהבין כי חיים ומוות בידי כל אדם. כי אדם אחד, בדבריו ופועלו, יכול לפרוש מעל ראשנו סוכת שלום ואדם אחד, לעיתים יחיד, יכול במעשיו לגדוע חלום משותף לרבים רבים.
כי לאדם יש כוחות רבים, יכולות וכישרונות, מעשים של טוב ואור ומעשים של רוע.
וכל אחד מאתנו בוחר בין אלה ובין אלה ולמעשה יום יום נותן דין וחשבון לעצמו על אותן בחירות , אם נשמור עליהם אלו ישמרו עלינו ויאירו את הדרך הנכונה.
 
לפני הטקס, במבואה של "אשכול פיס כרמים" הוצגה תערוכת "זכור" תפישת הביטחון של יצחק רבין ז"ל בהנחיית תנועת "דרור ישראל" אשר הסבירו ושוחחו עם באי התערוכה על השיח הפוליטי בחברה הישראלית.
הטקס הופק ע"י עופרה פרקש מנהלת ארועים קהילתיים בשיתוף נציגי תנועות הנוער והלהקה הייצוגית כרמי מחול בניהולו האומנותי של דורון גאוטה ומנהלת הלהקות ירדן פילוסוף.