כותרת
> C;
1/1
חדשות

כנס עסקים משגב יוצא לדרך... ביום שישי הקרוב 7.2.14 - בדרך להיות גדולים: ניהול מותגים – לעסקים קטנים שחושבים כמו גדולים

כרמיאלי חדשותפורסם: 31.01.14 , 13:34שם הכותב/ת: טל גפני

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

בדרך להיות גדולים: ניהול מותגים – לעסקים קטנים שחושבים כמו גדולים

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

 

עסקים רבים מתקשים למצוא לקוחות חדשים, ומתלבטים מהיכן יגיעו אליהם עוד לקוחות. מה את מציעה להם?

לעסקים רבים יש נטיה להקדיש משאבים רבים לגיוס לקוחות חדשים - זה מרגש, זה מלא אדרנלין וזה מקנה תחושה של עשייה, אבל למעשה, קל יותר לגדול עם הלקוחות הקיימים.  חשוב לזכור שכדי להביא לקוח חדש, ועוד יותר מכך – כדי לחנך פלח שוק לצרוך מוצר שאינו צורך, דרושה השקעה לא מבוטלת של משאבים. לקוחות קיימים לעומת זאת הם כבר 'שלנו', אנחנו מנהלים איתם דיאלוג (ברמה כלשהי) ומכירים ואת העדפותיהם. ההשקעה הדרושה כדי לגרום להם להוציא עוד שקל אצלנו, קטנה לאין ערוך מאשר המאמץ בשכנוע לקוח חדש לעשות זאת.
 

אחד הדברים שחסרים אצל עסקים קטנים הוא הזמן לניתוח ולמחשבה. מה אפשר לעשות בתחום הזה? במה להתרכז?

אני חושבת שהשאלה המרכזית שצריך לפצח – גם אם יש מעט מאוד זמן ל'לוקסוס' כזה – היא 'במה הצלחנו? במה נכשלנו? ולמה?'

לא פעם אנחנו משקיעים רבות בתכנון פעילות שיווקית כלשהי, אך שוכחים לנתח את התוצאות. פידבק מהשטח בהחלט יכול להוות  התחלה טובה, אבל לאנשים יש נטייה לקחת מקרה בודד ולהכליל ממנו לכלל הלקוחות. חשוב לשים את האצבע על הסיבות להצלחה ובעיקר על סיבות לכישלון, אם התרחש. כך נדע מה לתקן לקראת הפעילות הבאה. כמה בסיסי – ככה יעיל.

לא מעט עסקים באזור מתקשים לגייס את המשאבים הדרושים כדי להשיג מידע עסקי – מחקרים, קבוצות מיקוד, סקרים... האם אלה כלים ששמורים לגדולים ולעשירים, או שיש דרך גם לקטנים להשיג מידע עסקי איכותי?

נכון, לעסק קטן אין גישה לכלים המחקריים שהזכרת, אבל קשה להאמין כמה קל להשיג מידע עסקי מאמצעים גלויים לחלוטין. הנה כמה מהם:
תצפית – על הלקוחות בנקודות המכירה השונות, כדי להבין כיצד מתקבלת החלטת הקניה
ראיונות – פשוט כמו שזה נשמע: לדבר עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים. מדהים כמה מידע יש להם, וכמה קל להשיג אותו.

האינטרנט הוא מקור מידע מעולה להשגת מידע כללי כגון מחקרים ונתונים סטטיסטיים, מהארץ וגם מחו"ל. בנוסף, ניתן להיעזר בכלי מחקר מקוונים ולערוך סקרים משלכם.
 

לא פעם עסקים 'לחוצים' לצאת עם פעילות שיווקית, והלחץ הזה גורם לכישלון. מה הסיבה לכך, מניסיונך?

במשפט אחד – חשוב לסדר את הסלון לפני שמזמינים אורחים. קל מאוד להרים קמפיין פרסומי עתיר מדיה. אבל מה יקרה כאשר הלקוחות יזרמו? לפני שיוזמים פרסום או פעילות שיווקית שמכוונת כלפי חוץ, צריך לשים לב שכל הדברים הקטנים יהיו מוכנים ופתורים: עזרי מכירה, תסריטי שיחה, פריטי תקשורת שיווקית שניתן לשלוח למתעניינים וכן הלאה.

בחברות גדולות מקפידים לצאת לכנסים, השתלמויות, קורסים והדרכות. מהם המקומות מהם מנהל עסק מקומי יכול ללמוד?

שתי 'אקדמיות' מרכזיות מחכות לכולנו: לקוחות ומתחרים.

מתחרה דינמי הוא מתנה – הוא גורם לנו לחשוב ולהתקדם בעצמנו. מבט קבוע על מוצרי המתחרים, על מהלכי השיווק שלהם ועל התקשורת שלהם עם הלקוחות, וכן דיאלוג מתמשך וקבוע עם הלקוחות. וכמובן – כשיש אפשרות, בהחלט אפשר ללמוד ולהיתרם גם מימי עיון, כנסים ומפגשים מקצועיים.


את לילך כרמון ושותפה ל"מאה הימים", חנן ברקאי, ניתן יהיה לפגוש בכנס החורף של עסקימשגב שיתקיים ב-7.2.14 במועדון יובלים. בכנס יפרסו לילך וחנן מודל לתכנון שיווקי שפיתחו במיוחד לעסקים קטנים. באי הכנס יקבלו אבחון שיווקי ראשוני לעסק שלהם, כך שיוכלו לבדוק היכן כדאי להם לרכז את מאמציהם השיווקיים.

 

 

אולי יעניין אותך גם
משרד הבריאות פותח את טיפות החלב לחיסון נגד חצבת בילדים בחול המועד פסח

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

הסכם קיבוצי חדש במפעל שטראוס סלטים בכרמיאל

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

בכרמיאל משלבים ידיים עם 'מעוף'- מערך הסיוע הארצי של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה במטרה לקדם בעלי עסקים ויזמים בעיר

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

משרד הבריאות פותח את טיפות החלב לחיסון נגד חצבת בילדים בחול המועד פסח

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

הסכם קיבוצי חדש במפעל שטראוס סלטים בכרמיאל

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

בכרמיאל משלבים ידיים עם 'מעוף'- מערך הסיוע הארצי של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה במטרה לקדם בעלי עסקים ויזמים בעיר

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

בעונת הרחצה 2018 שבעים ושניים בני אדם טבעו למוות

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

תנועת הרכבות ברחבי הארץ נעצרת

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

במהלך סוף השבוע, נפרץ המטווח העירוני בכרמיאל

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

משטרת כרמיאל עצרה חשוד למעשי הנזק בכלי רכב בעיר

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

יום המעשים הטובים 2019 בדיר אל אסד

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

בניין עתיק בדיר אל-אסד התמוטט ונגרם נזק רציני

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.