כותרת
> C;
1/1
עסקים בכרמיאל

התגלית של אלון אזולאי – רותי שחר

כרמיאלי עסקים בכרמיאלפורסם: 22.08.21 , 18:23ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

רותי שחר, מנכ"לית קבוצת תגלית הגיעה מעולם ההייטק היישר לעולם השירות וחוללה מהפך שאינו מוכר בארץ בתחומי הפעילות של הקבוצה, ניקיון ותחזוקה, אחזקת מבנים, אבטחה וכ"א. זרקור לנתינת שירות עם טכנולוגיה מתקדמת, פתרונות מחשובים יעילים לעובד וללקוחות ומעל הכל היא פיצחה את הדרך והשיטה, כיצד להוביל חברה הנותנת שירות, להיות מדורגת בטופ.

מנכ"לית קבוצת תגלית, רותי שחר, אישה חזקה, מלאה מרץ ואמביציה, רואה עצמה כפורצת דרך ומובילת שינויים בכל התחומים בהם עסקה במגוון תפקידיה ב-30 השנים בחברות גדולת בתעשייה ובהייטק.

בכניסתה לעולם השירות לפני כ-8 שנים כמנכ"לית קבוצת תגלית המונה כ-1500 עובדים, היה ברור לה שלא הגיעה לעולם הזה כדי לעשות more of the sam.

היא שילבה בחזון שלה את כל העולמות מהם הגיעה.

את ההשראה שאבה מצוותי חדשנות בהם הייתה שותפה, מתוכניותlean גלובליות אותם הובילה, ובעיקר מעולם ההייטק ממנו שאבה רעיונות לפיתוח פתרונות מחשובים לעולם השירותים בו היא ממוקדת היום.

רותי שחר חוללה מהפך שאינו מוכר בחברות ניקיון ותחזוקה, כוח אדם, אבטחה ואחזקת מבנים. "אנחנו לא מהססים להכניס חדשנות וכלים מעולם ה- high tech לעולם שנחשב low tech.

מעט מאוד חברות בתחום שלנו מעזות ועוד פחות מזה מוכנות להשקיע בכך משאבים.

לשמחתי הרבה, אלון אזולאי, הבעלים, הוא איש שמאמין בחדשנות, פתוח ומוכן להשקיע בכך. מבחינתי זו זכות גדולה להוביל ארגון שחושב מחוץ לקופסא, מביא בשורה ללקוח ומנסה לקדם את עולם השירות לפסגות חדשות בלי לוותר על תוצאות עסקיות מרשימות.

השנה חנכנו את AS כ"א ואבטחה בניהולו של שרון יקוטי שהצטרפה ל- TBM חברת המיזוג והאחזקות בניהולו של דוד אטיאס, הקמנו סניף במרכז ואנו בשלהי הקמת סניף נוסף בירושלים.

המסר שלי לכלל הסגל הניהולי הוא שהעובדים שלנו נמצאים במקום הראשון והלקוח במקום השני, זו ההיררכיה הנכונה לחברות נותנות שירות.

עובד שמקבל את היחס והכבוד הראוי ייתן שירות מצוין ללקוח, שבלעדיו אין לנו זכות קיום.

זה המסר שלי לכל הצוות הניהולי בכל דרגי החברה.

עולם השירות בישראל מאותגר מאוד בשנים האחרונות, צו ההרחבה המבורך אומנם שיפר את התנאים הסוציאליים של העובדים אך מאידך קיבע את שכר המינימום כרף עליון עבור אותם עובדים שלא רואים כל אופק לשיפור השתכרותם על אף התמדה רבת שנים, התמקצעות ועבודה מאומצת לאורך שנים.

המחסור בכ"א הולך ומחריף ואין ספק שהקורונה תרמה את חלקה גם בתחום זה.

ללא פעולות אמיצות מצד הממשלה אנו עלולים למצוא עצמנו במצב בו תהיה פגיעה משמעותית בבריאות ובאיכות החיים של כולנו !! יו"ר הקבוצה, מר אלון אזולאי פועל במרץ ביחד עם חבריו בארגון חברות הניקיון בישראל, בניהולה של חברתי, עו"ד ורוניקה רוזנברג לקידום הנושא ולמיצובו על סדר היום הציבורי.

זכותו של הציבור לדעת את רמת הסיכון למחלות וזיהומים בה אנו נמצאים עקב מחסור בכ"א בתחום. לכן אנו פועלים באופן אינטנסיבי לקידום נושאים חשובים כגון העלאת שכר המינימום, קביעת מחיר סף הוגן במכרזים, הכרה בעובדי משק כעובדים מקצועיים, מתן הכשרות מתאימות ותמריצים לעובדים ותיקים, ביטול מס על עובדים זרים ועוד...

אין לי ספק כי העלאת הנושא לסדר היום הציבורי תועיל ותזרז את מקבלי ההחלטות לפעול ולקדם פתרונות המונחים על שולחנם.

יחד עם זאת, ברור לי ששינויים רגולטורים לא יספיקו כאן.

אני מאמינה גדולה בחדשנות, בטכנולוגיה, ובעיקר ביצירתיות.

מחסור בכ"א הוא טריגר מעולה לקדם את עולם הרובוטיקה, החומרים והדיגיטל לצד הכשרת כ"א מתאים שיתפעל זאת, יקודם וישתכר בהתאם.

השילוב בין השניים ייתן את המענה הנכון הנדרש על מנת לשמור על בריאותנו ואיכות חיינו.

בחדשנות שהכנסתם שיפרתם שירות ללקוחות, אך שמתם דגש דבר ראשון בעובדים, מה זה אומר?

"מאחורי כל האימפריה, ישנם העובדים שלנו, חלקם עובדים קבועים שאוהבים את מקום העבודה שלהם.

הדבר הזה מתאפשר גם בזכות אותם לקוחות שמגלים רגישות ומעניקים יחס מכבד ומחבק לאותם עובדים.

זה לא מובן מאליו וראוי להערכה רבה.

בסופו של יום בני אדם להבדיל ממכונות זקוקים לשייכות וליחס – זהו תנאי בסיסי לכך שיתנו שירות מצוין ללקוח.

אני מעבירה את המסר הזה בכל הזדמנות ללקוחות, למנהלים ולכלל הסגל בארגון".

ספרי על התפנית שעשיתם מבחינת חדשנות

"אני מאמינה גדולה בשיתופי פעולה, תורמים ונתרמים בתחומים רבים אשר ממנפים את ההצלחות שלנו ביחד עם חברות איתם אנו משתפים פעולה, החל מבתי תוכנה דרך מעבדות לפיתוח חומרי ניקוי ועד למפעלים המייצרים ציוד ומיכון בתחומים מגוונים.

בתחום הדיגיטל, פיתחנו אפליקציה הנקראת on site on line , אשר מתעדת בזמן אמת את פעילות מנהלי השירות בשטח, המערכת מקושרת ונצפית דרך מערך בקרה במשרדי החברה.

כמן כן, היא מאפשרת תיעוד ומתן מענה מהיר ויעיל ללקוחות.

אנו נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים של פורטל לקוחות וכן פורטל עובדים.

המערכות שלנו מאפשרות לנו לתת מענה בזמן אמת ומאידך לבחון נתונים לאורך זמן, לבנות תהליכי התייעלות, לשפר תפוקות ולמקסם תוצאות ולהעניק פלטפורמת שירות איכותית וטובה".

רותי מגיעה מעולמות תוכן בהם חשיבה מחוץ לקופסא, יצירתיות, חדשנות וטכנולוגיה הם חלק מדפוס החשיבה שלה ולכן היא לא מפסיקה לחשוב על מינוף ופיתוח החברה לאפיקים נוספים כגון רכישת חברות, השקעות בנדל"ן ובתחומים נוספים.

נוסעת לתערוכות רבות, מייצרת קשרים עם חברות מעולמות תוכן מגוונים ומחפשת ממשקים "בלתי צפויים".

"פריצות דרך יגיעו דווקא ממפגשים בין אנשים שמגיעים מעולמות שונים... ככל שיהיו יותר שיתופי פעולה כל הצדדים ירוויחו.

אנו עובדים על פתרונות ננו-טכנולוגיים, ירוקים "זה נושא מאוד חשוב לי העולם הולך לשם ורמת המודעות בנושא איכות הסביבה רק תלך ותגבר עם השנים".

"ספקים מבינים את הפוטנציאל העסקי ומחברים אותי באופן כמעט מידי לצוותי החדשנות שלהם, יש כאן הירתמות הדדית.

ספקים שבאים למכור לי עוד נייר כזה או אחר, עוד שואב או מכונת שטיפה פחות מעניינים אותי, אני פשוט מפנה אותם למחלקת הרכש.

לעומת זאת, ספקים שמגיעים עם פתרונות יצירתיים, חדשנות, טכנולוגיה מתקדמת - הדלת שלי פתוחה עבורם ומהר מאוד מי שמכיר אותי מבחין בכך.

יש לא מעט ספקים, יצרנים ובתי תוכנה שנתנו וגם קיבלו ערך מוסף מאוד משמעותי משיתוף פעולה אתנו.

לא בכדי, בעולם בו שולי הרווח קטנים יחסית אנו מצליחים לשמור על צמיחה ורווחיות ברמה טובה למרות התחרות ומורכבות הענף".

לסיום, אומרת רותי בזווית אישית "יש לי פרטנר אמיתי, בעלי. איש מקסים שמאפשר לי לעסוק כל השנים בעבודות סוחפות, ובתגלית- יש את אלון שמאפשר לי להגשים כל חלום שאני מציבה ובזכות זה אני יכולה לנוע ולהניע קדימה".

מימין: אלון אזולאי, יו"ר קבוצת "תגלית"

משמאל: רותי שחר, מנכ"לית קבוצת "תגלית"