כותרת
> C;
1/1
אורח חיים

התנהלות חריגה לכאורה של מרצים באורט בראודה

כרמיאלי אורח חייםפורסם: 11.08.20 , 14:06ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

הסטודנטים זועמים כבר לא מוכנים לשתוק.

מדובר בהתנהלות של מרצים מסוימים, בבחינות מקוונות ותיקון ציונים לכאורה.

כבר כמה שבועות שמנסה אגודת הסטודנטים לטפל במקרים חריגים במיוחד ובכמה נושאים

בין כותלי המכללה.

אולם למרות פניות חוזרות ונשנות שנעשו עד כה, שלא הועילו ולמרות מכתב שנשלח

אל נשיא המכללה- פרופ' אריה מהרשק, עם העתקים למנל"א - פרופ' שרית סיוון, וליו"ר הוועדה לעניינים אקדמיים - וד"ר דורון פארן, בבקשה לסייע לסטודנטים.

המענה של הנשיא למכתב לא סיפק את הסטודנטים.

במכתב העלו את הבעיה והסבירו על הדרך בה נוקטים מרצים מסוימים, במבחנים מקוונים.

שהם למעשה מבחנים שהסטודנטים עושים באותו הזמן, דרך האתר בזום.

מה שקורה עם מבחן מקוון הוא שהמבחן ממוחשב והניקוד מתייחס לתשובה הסופית במבחן האמריקאי ואין בו כל התייחסות לדרך פתרון השאלות.

הם מספרים על מערכת שמפיקה את הציונים באופן מידי, מה שאומר שנחסך מהמרצה לכאורה, לשבת ימים ארוכים על בדיקת המבחנים.

וכאשר המערכת עובדת על אוטומט ותוצאות הבחינה חריגות, אף סטודנט לא נקרא לבחינת אימות שבעל פה, או בכל דרך אחרת על מנת שיאפשרו לו להגן על הציונים שלו וזאת לטענת המרצים, כי הנוהל, לא מחייב זאת.

לכל מרצה יש חופש אקדמי לפעול איך שהוא חושב לנכון לגבי הציונים.

לדוגמה כאשר בסימסטר רגיל, מרצה נתן מבחן קשה מידי, מבחן שלא תואם את הזמן, שאלה שבעיניו פתירה והסטודנטים לא הצליחו לפתור, המרצה יכול לתת אקסטרה נקודות כדי לתקן את העוול.

לא מקובל על הסטודנטים הפקטור השלילי.

תגובתו של עדי אברג'ל, יו"ר אגודת הסטודנטים:

למרות שהקורונה תפסה את כולנו לא מוכנים והמציאות השתנתה, אנחנו מצפים שהמרצים יתאימו את עצמם למציאות החדשה. חלק מהשינוי הוא הצורך לכתוב בחינות מותאמות למצב.

רוב המרצים בסדר, אבל יש כאלה שכשלו ומפילים את זה על הסטודנטים.

חלק אפילו השתמשו לרעה - בחינות אמריקאיות שהמחשב בודק לבד - חוסך זמן בדיקה, קל מאוד לרמות, קשה מאוד לתפוס, ואז מורידים ציון.

לא יתכן שסטודנטים יגשו לבחינה ויגלו בדיעבד שהציון העובר בא הוא 20 נקודות יותר מסמסטר שעבר.

אם קיבלו ציון 70 כאשר ציון 55 עובר ולפתע מבינים שהמרצה הוריד 20 נקודות, והציון שלהם 50 לא עובר. מה שדורש שהציונים שלהם צריכים להיות גבוהים מאוד במיוחד כדי לעבור וסיכוי גדול שלא יעברו את המבחן.

האם כל אלה לא מביאים את הסטודנט הישר שמאמין בטוהר הבחינות ומשלם ממיטב כספו ללימודים, לחשוב שאולי כדאי להעתיק במבחנים, על מנת להבטיח את הציון הגבוה ביותר?

אנחנו באגודת הסטודנטים החלט נגד העתקות!

אך הפקטור השלילי של 20 נקודות, גורם לחלק מהסטודנטים להעתיק, אחרת לא יעברו את הקורס.

מי שקיבל 100 יקבל 80 מי שקיבל 70 יירד לו ל- 50 שזה נכשל.

הסטודנט כבר מבין שאם לא יעתיק לא יעבור את המבחן,

לכן יצאנו בקריאה שעד שלא נגיע לפתרון שלא יגשו למועדים.

יש סטודנט שנכשל את שני המועדים בגלל הפקטור השלילי, מה שלא אמור לקרות, זה לא שפוי!

לכן הדרישות שלנו:

1. מבחנים שלא קל להעתיק בהם.

2. שימוש רחב יותר בכלים לזיהוי העתקות על מנת ליצור הרתעה.

3. במקרה של פגיעה בציון - אפשרות להגן על הציון המקורי בלי לדחות את הבחינה לסמסטר הבא.

המרצים החריגים שלא יודעים להתאים את עצמם - שיתכבדו ולא ימשיכו ללמד בסמסטר הבא, או שיתנו לאחרים לכתוב את הבחינות.

לגיטימי ומכובד להודות שאתה לא יכול לבצע את העבודה כנדרש.

אגודת הסטודנטים באורט בראודה אומרים "די לאטימות" ויוצאים להפגנה.