כותרת
> C;
1/1
טכנולוגיה ותקשורת

סוגי קמפיינים בפייסבוק ולמי הם מתאימים

כרמיאלי טכנולוגיה ותקשורתפורסם: 18.10.21 , 10:04ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

קמפיין בפייסבוק יכול להעניק לכם יתרון תחרותי על פני אחרים, אם תבצעו את הפעולות הנכונות. אמנם פייסבוק היא רשת חברתית מוכרת, אך אם עוד לא יצא לכם לפרסם מעולם, כדאי שתדעו כי ישנם סוגי קמפיינים שונים ומגוון של מודעות אותם תרצו להכיר.

כל מודעת פייסבוק משיגה תוצאות שונות ואתם יכולים לנצל את המערכת על ידי בחירת קמפיין נכון ומודעה שמתאימה למטרה שלכם. כיצד תוכלו לעשות זאת? המשיכו לקרוא ולמדו על ההבדלים בין האפשרויות שהמערכת מעמידה לרשותכם.

קמפיין מודעות (Awareness)

המטרה שלכם בפרסום היא להגדיל את המכירות. למרות זאת, לפעמים הדרך לוקחת זמן ונכון לעשות קמפיין פייסבוק שמרכז מטרתו היא להגביר את המודעות של הקהל למותג או למוצר/ שירות ספציפי שלכם. חשוב להבין כי על אף שאתם בוודאי רוצים למכור כמה שיותר ובמהירות, לא תמיד הקהל שלכם כבר מוכן לשלוף את כרטיס האשראי.

קמפיין מודעות נועד לגרום לכך שהקהל שלכם ישמע עליכם. המטרה הראשית היא לא למכור אלא לבנות קהל בסיסי שעליו בהמשך תוכלו ליצור קמפיין רימרקטינג בפייסבוק. כמובן, העובדה שאתם עדיין לא מוכרים לא אומרת שאתם יכולים לצאת לדרך בלי תכנון מקדים. גם פה, חשוב שתגרמו לקהל שלכם לעצור, להתעניין ובסופו של דבר לזכור את השם שלכם.

למי הקמפיין מתאים: עסקים חדשים, בפייסבוק ובכלל, עסקים שזהו הקמפיין הראשון שלהם, עסקים שרוצים להיחשף לקהל גדול בתקציב מינימלי. מתאים לעסקים שרוצים לבנות קהל עבור קמפיין המרות.

קמפיין מעורבות (Engagement)

לעתים המטרה שלכם היא לגרום לקהל שלכם לבצע פעולה, גם אם היא לא רכישה או לא יצירת קשר. נכון, המטרה של קמפיינים בפייסבוק היא להרוויח יותר כסף אבל חשוב לדעת כי קהל שמעורב הוא קהל "מושקע". ברגע שהקהל הוסיף לייק לדף העסקי, פרסם תגובה או הגיב לפוסט, הוא ירגיש חלק מהמותג או העסק וירגיש נוח יותר להוציא את כרטיס האשראי בזמן המתאים.

ברגע שהקהל מעורב בדף העסקי מערכת היחסים מולו היא אישית וחזקה יותר. כמובן, אין זה אומר שכל מי שעשה לייק לדף יהפוך ללקוח בוודאות, אך ישנו סיכוי גדול יותר שהוא ירגיש בנוח לקנות בעתיד. הבקשה להשאיר פרטים או לרכוש היא "גדולה" ודורשת מהקהל לקבל החלטה כבדה. לעומת זאת, הבקשה לעשות לייק, להגיב ולשאול שאלה, היא "קטנה" אך מקרבת את הקהל לעסק מבחינה רגשית.

למי הקמפיין מתאים: עסקים חדשים, עסקים שביצעו קמפיינים מסוג מודעות ועסקים אשר רוצים לגרום לקהל שלהם להרגיש קשור לעסק. מתאים לעסקים שרוצים לצבור קהל לקראת קמפיין המרות.

קמפיין המרות (Conversions)

זהו קמפיין שמכוון למטרה אחת – מכירות. הקמפיין מתאים לאיסוף לידים, כלומר פרטים של מתעניינים לצורך חזרה אליהם עם הצעה לרכישה או מכירה של ממש ישירות לאחר שיקליקו על המודעה. המכירה יכולה להתבצע דרך דף נחיתה של הפייסבוק או באמצעות דף נחיתה שנכין במיוחד עבור הקמפיין. בהתאם לסוג העסק, ההצעה והקהל יוחלט האם נכון יותר לאסוף לידים או למכור ישר.

חשוב לדעת כי מדובר בהרבה יותר מאשר פוסט ממומן בפייסבוק. לצורך הצלחה יש צורך בבחירה נכונה של קהל היעד, יצירת מודעה מושכת ואמינה ותהליך מכירה מוצלח. המעורבות של העסק גדולה יותר בקמפיין מסוג זה ולא פעם עליו לבצע עבודת מכירה מול לקוחות שיצרו קשר.

למי הקמפיין מתאים: הקמפיין מתאים לעסקים שרוצים למכור מוצר או שירות, להציג מבצעים ללקוחות קיימים ולהביא לקוחות חדשים וחוזרים.

ניהול קמפיינים בפייסבוק לתוצאות האופטימליות

ציינו כי ישנם שלושה סוגים של קמפיינים בפייסבוק ולמען האמת אין אחד שמתאים לכולם ולכל מצב. הדרך הנכונה להשיג את התוצאות הרצויות היא לתכנן את הקמפיין ולבחור בכל זמן את האחד המתאים ביותר ונסביר. עבור עסק שמעולם לא פרסם בפייסבוק, עסק חדש ועסק שעוד אין לו קהל, רצוי להתחיל בקמפיין פייסבוק ממומן של מודעות. בצורה זו הקהל יתחיל להכיר אותו ואפשר יהיה לבנות את הקהל המתאים לפרסומים הבאים.

עבור עסק שכבר פעיל בפייסבוק או שעשה קמפיין בעבר, אפשר לבצע קמפיין מעורבות אשר גם יגרום לקהל לסמוך על העסק וגם ישמש בהמשך לצורך רימרקטינג בפייסבוק. כלומר, הגולש יבצע פעולה, יזוהה על ידי פייסבוק והמודעות ימשיכו "לרדוף" אחריו.

עסק שכבר קיים תקופה, שיש לו קהל שאפשר להתבסס עליו לקמפיין ועסק חדש שהפעיל למשך מספר ימים קמפיין מודעות ומעורבות, יוכלו לצאת עם קמפיין המרות. בשלב זה פייסבוק כבר מכיר את הקהל ויודע למי הכי נכון לפרסם והקהל מכיר את העסק ומרגיש הרבה יותר בנוח להשאיר פרטים ולקנות מהעסק. בחירה נכונה של הקמפיין בכל שלב הכרחית לצורך קבלת התוצאות הרצויות.

תמונה 123RF