כותרת
> C;
1/1
אורח חיים

סקר של חברת דואר ישראל: 92% מבני הנוער בישראל קונים ברשת

כרמיאלי אורח חייםפורסם: 08.07.19 , 10:06ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

הכל אני יכול בחופש הגדול

סקר של חברת דואר ישראל: 92% מבני הנוער בישראל קונים ברשת!

בני הנוער מעדיפים אתרים בינלאומיים – פי 2 מאתרים ישראלים

הסכום הממוצע לקניה – 145 שקלים

חברת דואר ישראל פונה לראשונה לבני נוער ומציעה כרטיסים נטענים מגיל 16,

הנטענים עד 2,500 שקלים בחודש ואינם מקושרים לחשבון בנק או לכרטיס אשראי

92% מבני הנוער בישראל קונים ברשת, כך עולה מסקר חדש שנערך עבור חברת דואר ישראל ערב החופש הגדול. הסקר, שנערך על ידי מכון מחקר "שילוב I2R" בחודש יוני בקרב 397 נערים ונערות מהמגזר היהודי בגילאי 16-18, המהווים מדגם ארצי ומייצג, באמצעות פאנל גולשי האינטרנט iPanel המקיף 130,000 איש, והגדול בישראל, מצא כי בני הנוער בגילאי 16-18, שקונים ברשת, מוציאים בממוצע 145 ₪ לקניה. החדשות אינן מעודדות בהכרח לאתרים המקומיים, שכן על פי הסקר, בני הנוער קונים באתרים בחו"ל פי 2 יותר מאתרים ישראליים.

המוצרים הפופולאריים בקרב בני הנוער: בגדים, סמארטפונים ואביזרים לטלפון, גדג'טים ונעליים. באופן לא מפתיע, האתרים המובילים בחו"ל בקרב בני נוער הם עלי אקספרס (71%) ו- (68%) eBayובפער ניכר אחריהם - אמזון (41%) ואסוס (34%). האתרים המובילים בארץ בקרב בני נוער הם: עדיקה (18%) וטרמינל X ((15%. אחריהם יד2 (14%), עזריאלי.קום וקסטרו (10% כל אחד).

בדואר ישראל הבינו את הפוטנציאל ולראשונה מושקים בישראל כרטיסים נטענים לצעירים מגיל 16-18, אותם ניתן לטעון עד 2,500 שקל בחודש גם בשקלים וגם במט"ח, אשר ישמשו את בני הנוער לרכישות באתרי סחר מקוון ולקניות בארץ ובחו"ל. בני הנוער יוכלו לרכוש מעתה כרטיסים נטענים עבורם בהצגת תעודת זהות, בכל אחד ממאות סניפי דואר ישראל. הכרטיסים החדשים, האחד מבית ויזה העולמית אותו ניתן לטעון בדולרים, מתאים לשימוש בנסיעות לחו"ל ולרכישות באתרי און ליין בדולרים, והשני – כרטיס מבית מאסטרקארד העולמית, אותו ניתן לטעון בשלושה מטבעות: שקל, אירו וליש"ט לשימוש במדינות אירופה ולרכישות באתרי סחר מקוון.

אבי בלו, מנהל בנק הדואר "כרטיסים נטענים לבני נוער הם פתרון פורץ דרך, מאחר והם מציעים כרטיס המשלב מספר מטבעות לקניות בארץ ובחו"ל. כיום בני נוער רבים נוסעים לחו"ל לבדם למחנות קיץ, לחופשות, לאירועי מוזיקה וספורט בחו"ל, ויוצאים מטעם בתי הספר למסעות בפולין. בנוסף, הכרטיסים הנטענים מאפשרים לבני הנוער לבצע קניות בארץ וברשת ללא עמלות, ולמשוך כסף מזומן בארץ ובחו"ל במטבע הרצוי להם. הכרטיסים הנטענים של בנק הדואר מספקים שקט רב להורים ועצמאות לילדים. אינם מקושרים לחשבון בנק ולכן מוגנים מפני פריצות לחשבון העו"ש והם מבוטחים מפני אובדן או גניבה. ניתן לשמור את יתרת הסכום בכרטיס לשימוש או לנסיעה הבאה עד 5 שנים מיום הנפקתו."

בלו ציין עוד, כי חברת דואר ישראל היא המובילה בארץ בתחום כרטיסים נטענים, כאשר כבר כיום החברה מציעה כרטיסים נטענים למבוגרים, הכוללים שקלים ומט"ח, אותם ניתן לטעון עד 20 אלף שקל והם מאפשרים קנית של מוצרים ושירותים במאות אלפי בתי עסק בארץ ובעולם ללא עמלות, לרבות שימוש בתחנות דלק ומשיכת מזומנים ומט"ח בכספומטים.

הכרטיסים מבית מאסטרקארד או ויזה העולמית לבני נוער נראים כמו כרטיסי אשראי, וניתן להטעינם מראש (פריפייד) עד 2,500 שקל בחודש. עלות הכרטיסים 45 שקל לכרטיס באופן חד-פעמי ותוקפם ל-5 שנים. בנוסף, החל מגיל 16 ניתן לפתוח חשבון צעיר בבנק הדואר ולהחזיק בכרטיס חיוב. במקרה של גניבת הכרטיסים, הכסף מבוטח ויוחזר ללקוח. עלות עמלת טעינה לשקלים למטבע שקלי הינה 2%, ולמט"ח 1%, התשלום בכל בתי העסק הינו ללא עמלה.