כותרת
> C;
1/1
אורח חיים

רכיבה בשטח – רק אתם והרוח

כרמיאלי אורח חייםפורסם: 23.07.20 , 10:24ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

לפני שנתיים בערך תכננו בחברה פעילות גיבוש מיוחדת. אנחנו ציפינו לפארק, שעות עם הילדים, פיקניק או ערב מנגלים פשוט אבל הופתענו לטובה. רונית, ממחלקת משאבי אנוש הבינה שקבוצה של מתכנתים מרובעים צריכה לפעמים קצת זמן בשטח. היעד? מדבר יהודה. האטרקציה? יום רכיבה בשטח על טרקטורונים למבוגרים שקל מאד ללמוד לתפעל. מסתבר שהחבר'ה לידי היו עם קצת יותר ניסיון ממני, בדקות הראשונות עוד הייתי צריך להבין את ההבדלים בין הכלי עם הגלגלים המוזרים, שנראה לי כמו כלי עבודה לחקלאות בלבד ולנסיעה ברכב פרטי. הוא היה כל כך שונה מהפריוס שלי שחיכתה לי בחנייה.

להפתעתי, מתחת לכיפת השמיים, בין סלעים וחול גיליתי שאני פשוט מאוהב. מאוהב ברכיבה, ברעד הקטן בלב כאשר גלגל אחד ניתק מהקרקע ובהרגשה של השליטה המוחלטת בכלי תוך פחות משעה.

פעילות הגיבוש הזו שתוכננה בדקדקנות של מבצע צבאי, הוציאה אותנו למסלול בלי יותר מדי עליות וירידות. דרך עפר העוברת ביום שמש נעים ומלווה כביש אספלט דק. אחרי הבילוי הזה רציתי עוד קצת. קבעתי סיור פרטי שבו עליתי על טרקטורון דו־מושבי עם עוצמה שלא הרגשתי בפעילות הקודמת. בחודש שלאחר מכן כבר הגעתי לסוכנות של פולאריס ורכשתי את החלום. ספורטסמן טיורינג 850 שחור וכחול (כמו שמי הלילה), שהפך לפרטנר הקבוע שלי בסופי שבוע וחגים.

לומדים את הכלי

לפעמים, בנסיעת שטח אתה רוצה להגיע למתחם אחר, ללא החוויה המיוחדת של עליות וירידות בשטח. הטיורינג 580 מוכן לנסיעה רגילה שמזכירה את הנסיעה ברכב הפרטי. כדי לשנות את מצב הנסיעה של הרכב מ"חיית שטח" לרכב משפחתי, לוחצים על כפתור אחד שמשבית את הדיפרנציאל האחורי. במצב הזה, שבו אין אתגר של אחיזה רפויה על הכביש, ניתן לנסוע בלי חשש. גם על כבישי אספלט רגילים במרחבים הפתוחים.

מהר מאד התחלתי לרצות עוד קצת אדרנלין. התחלתי לצפות בסרטונים של KTM ביו־טיוב. התחלתי לחפש נסיעות מאתגרות, עליות וירידות כבר לא גרמו לי להזיע, אלא שטפו את הגוף באדרנלין. התחלתי לחפש את המקומות הנסתרים במדבר יהודה, אותו מקום שבו התאהבנו לראשונה אני והטרקטורון, כדי להתאמן על קפיצות וסיבובים. היום, זה כבר חלק בלתי נפרד מהחיים.

מה הייחוד של ספורסמן טיורינג 850?

את הטיורינג 850 לא בחרתי במקרה. בדקתי את הדגמים השונים בפולאריס והחלק שהכי התחברתי אליו הוא ההגה החשמלי ההופך את הנסיעה לקלה במיוחד, ללא המאבק המיותר על ההיגוי במהירות גבוהה כאשר עולים על סלעים תחת הגלגל ומנסים בכל הכוח להסיט את הרכב. חיפשתי כלי עם אחיזה טובה בכל מקום. אהבתי גם את מערכות הבטיחות בטרקטורון: הן את בקרת הירידה והן את הבלימה האקטיבית, ששומרת עלי גם בירידות התלולות ביותר. הכי טוב? הטרקטורון הזה מאפשר לקחת איתי עוד חברים לטיול לדרך, ולשבת בנוחות עם מושב נוסף לנוסע.

הטיורינג הוא ממש עוצמתי בשטח. מרגישים זאת מהרגע שבו לוחצים על דוושת הגז בפעם הראשונה. 78 כ"ס סוס שמעניקים עוצמה ממשית ברגע שמתחילים ספרינט ועולים על גבעה. הוא מסוגל להתחרות אפילו במספר רכבי שטח 4X4 ולעלות את העליה התלולה במהירות גבוהה בלי להחליק. בנסיעה על הכביש הוא מסוגל להגיע למהירות של 124 ק"מ לשעה.

מערכת המתלים המותקנת עליו בצורת A, מאפשרת לחוש את תוואי השטח, אך אפילו הבקעים והסלעים על הגבעות לא מצליחים להסיט את הטרקטורון כלל בזמן הירידה והעליה. העוצמה של הכלי הזה כה גבוהה, כשפעם אחת זכיתי אפילו לעזור לחבר שהיה צריך להעמיס לבנים ולהעביר אותם מצד אחד של המושב לצד השני, דרך כביש עפר מאתגר. וו הגרירה האחורי שמסוגל להעמיס רבע טון ולגרור יותר מחצי טון עשה את העבודה.

המערכות הטכנולוגיות של הכלי מוסיפות לחוויה. על הצג אפשר לראות את חיווי טמפרטורת המנוע, אזהרה לחימום יתר, מד דלק, שעון, ספידומטר, מד מרחק וצגים נוספות המופיעים בצורה ברורה, וניתנים לצפייה גם כשעומדים על הכלי ולא רק ברכיבה בישיבה. קיבולת מכל הדלק היא 20 ליטרים, המאפשרת לנסוע במשך שעות בלי לתדלק שוב.

בקיצור, אם אתם מחוברים לשטח ואוהבים לחוש את האדרנלין בוורידים, נסו מגוון טרקטורונים בנסיעת מבחן אני בטוח תתאהבו כמוני.

קרדיט תמונה - https://www.adventuresalesnfld.com/