כותרת
> C;
1/1
חינוך

דגש על תלמידים שמגלים סימני קושי ומצוקה בחזרה ללימודים

כרמיאלי חינוךפורסם: 18.05.20 , 09:55ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

החזרה ללימודים בשגרת קורונה הציפה לא מעט קשיים בקרב תלמידים שמגלים סימני קושי ומצוקה.

בימים האחרונים פרסם שפ״י דגשים רגשיים, והיועצות החינוכיות והפסיכולוגים ממשיכים ללוות את הצוותים, עם דגש מיוחד לזיהוי תלמידים שמגלים קושי ומצוקה'.

כך, מנהלת המחוז, ד'ר אורנה שמחון.

מעל 1.5 מיליון תלמידים הגיעו אתמול למוסדות החינוך - ילדי גני הילדים ותלמידי כיתות א'-י"ב – רבים מהם לראשונה מאז משבר הקורונה.

לצד קליטת התלמידים והתנעת תהליכי השגרה החינוכיים, המערכת מחויבת להקדיש תשומת לב גם לאלה שלא הגיעו למוסדות החינוך. האם הם נשארו בבית מתוך חשש של הוריהם, מהקורונה או מגל החום, או שמא לא הגיעו על רקע של מצוקה נפשית?

ההגעה למוסדות החינוך, כחלק מהחזרה לשגרה, אמנם וולונטרית, אולם דווקא משום כך אנו חייבים להיות ערניים יותר מהרגיל ולשים לב למצבם הרגשי של התלמידים.

בחודשיים שחלפו נרשם גידול במספר ההתערבויות של היועצות החינוכיות והפסיכולוגים החינוכיים, ובסך הכל נתנו צוותי שפ"י 503,000 טיפולים רגשיים, והדרכות לאנשי צוות ולהורים מהם למעלה

מ 70 אלף בצפון.

כך מוסר דובר המחוז, דויד גורלי.

בנוסף, בסקר החוסן האזרחי שבוצע החודש עולה ש-25.8% מההורים דווחו שמצבם הרגשי של ילדיהם החמיר בתקופה זו.

כאמור, בימים האחרונים פרסם שפ״י דגשים רגשיים, היועצות החינוכיות והפסיכולוגים החינוכיים ממשיכים ללוות את

הצוותים, ודגש מיוחד ניתן לזיהוי תלמידים שמגלים קושי ומצוקה.