חלק זה יחקור את הסוגים השונים של מערכות CRM, כמו גם כיצד ניתן להשתמש בהן בארגון.
מערכת CRM היא תוכנה לניהול תהליכים המאפשרת לארגונים לתכנן ולנהל קשרי לקוחות. המונח CRM נגזר מהמילים "ניהול קשרי לקוחות". חברות משתמשות במערכות אלו כדי להגדיל את המכירות שלהן, לשפר את שירות הלקוחות ולקבל החלטות טובות יותר באופן כללי.
ישנם ארבעה סוגים עיקריים של מערכות CRM:
- ניהול קשרי לקוחות (CRM)
- תכנון משאבים ארגוניים (ERP)
- ניהול חווית לקוח (CEM)
- תוכנת אוטומציה שיווקית
מערכת לניהול קשרי לקוחות (CRM) היא יישום תוכנת מחשב המנהל את האינטראקציות של החברה עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים.
ה-CRM משמש בדרך כלל לאוטומציה של תהליך מעקב אחר לידי מכירות, אנשי קשר, הזדמנויות ומידע אחר על לקוחות. ניתן להשתמש ב-CRM גם כדי לעקוב אחר לקוחות פוטנציאליים ומידע חשוב אחר על מי שאינם לקוחות.
ה-CRM אמור לסייע בניהול כל ההיבטים של מחזור החיים של קשרי לקוחות: הסמכת לידים, יצירת לידים, ניהול לידים, טיפוח לידים, ניהול חשבונות ושימור לקוחות.מערכת CRM היא מערכת לניהול קשרי לקוחות. הוא משמש בדרך כלל לניהול ואחסון נתונים על לקוחות והאינטראקציות שלהם עם החברה.
מערכת הCRM- מאחסנת מידע על הלקוחות, העדפותיהם ועל המוצרים והשירותים של החברה. מידע זה יכול לשמש לשיפור שירות הלקוחות, הגדלת מכירות, זיהוי שווקים חדשים למוצרים או שירותים של החברה ולמדידת אפקטיביות של קמפיינים שיווקיים.
מערכות CRM משולבות לרוב עם תוכנות אחרות כגון תוכנות הנהלת חשבונות או כלי אוטומציה שיווקית.
מערכת CRM היא מערכת לניהול קשרי לקוחות, שהיא תוכנה המסייעת בארגון וניהול קשרי לקוחות. הוא מספק פלטפורמה לצוותי מכירות לעקוב אחר לידים והזדמנויות, לנהל אנשי קשר ולסגור עסקאות.
מה כולל מערכת crm
מערכות CRM מגיעות עם סט של תכונות שנועדו לעזור לחברות בשירות הלקוחות שלהן. כמה מהתכונות הנפוצות ביותר כוללות ניהול לידים, ניהול אנשי קשר, אוטומציה של שיווק, אוטומציה של מכירות ודיווח.
CRM(ניהול קשרי לקוחות) היא אסטרטגיה שיווקית המסייעת לחברות לבנות ולתחזק קשרים עם לקוחותיהן. תוכנת CRM היא הכלי החשוב ביותר עבור כל חברה שרוצה לדעת מה הלקוחות שלה חושבים עליה ומה הם רוצים.
המערכת יכולה לשמש למשימות שונות משירות לקוחות, מכירות ושיווק, פיתוח מוצר ועד משוב לקוחות. מערכת ה-CRM מספקת דרך לחברות לנהל את מערכות היחסים שלהן עם הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלהן במקום אחד. זה גם יכול לעזור להם לנתח את הנתונים שהם אספו על הלקוחות שלהם.
מערכת CRM היא תוכנה לניהול קשרי לקוחות המנהלת את כל נתוני הלקוח במקום אחד. זה עוזר לחברות לעקוב אחר לקוחותיהן והעדפותיהן. זה גם יכול לשמש את החברה כדי לגלות אילו מוצרים פופולריים יותר בקרב קבוצות שונות של אנשים.
מערכת ה-CRM משמשת את רוב העסקים, למטרות שיווק או למטרות מכירה. מערכת ה-CRM מספקת פלטפורמה לעסקים לתכנן אסטרטגיה לגבי העסק שלהם ולתכנן בהתאם.