כותרת
> C;
1/1
קורונה בכרמיאל והסביבה

משרד החינוך פתח השבוע בהליך היוועצות עם חכמת ההמון בנושא הלמידה מרחוק

כרמיאלי קורונה בכרמיאל והסביבהפורסם: 13.04.20 , 10:22ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

'משרד החינוך פתח בראשית השבוע בהליך היוועצות ברשת עם ציבור עובדי ההוראה , מנהלי מחלקות החינוך ברשויות וציבור ההורים בנושא "הלמידה מרחוק". זהו כלי שעבר 'טבילת אש' בימי משבר הקורונה ונתן תוצאות יפות, מעבר למצופה' אומרת מנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון.

במסגרת הליך זה מבקש המשרד לאסוף תובנות שיסייעו לו בקידומה ובחיזוקה של הלמידה המקוונת שבעיצומו של משבר הקורונה הניבה, בשיאה , למעלה מ 70 אלף כניסות לפלטפורמת הלמידה המקוונת כולל הצפונט

בכ 700 בתי ספר בצפון מוסר דובר המחוז, דויד גורלי.

בתוך כך, יבקש המשרד להעמיק, בין היתר, באופן התנהלותה, הקשיים והאתגרים שהיא מציבה, התאמותיה לאוכלוסיות מיוחדות והצעות ורעיונות שיש לשטח לשם קידום מיטבי של הלמידה המקוונת.

תוצרי תהליך ההיוועצות יאפשרו לגבש את תפיסת הלמידה מרחוק בעת הזו, לקראת שנת הלימודים הבאה, ובכלל בשילובה בשגרת לימודים רגילה.

שר החינוך רפי פרץ: "הלמידה מרחוק הפכה לאבן יסוד במשבר הקורונה, היא הוכיחה את עצמה בכמות הכניסות העצומה שהייתה ובשיתוף פעולה של המורים והתלמידים. מערכת החינוך חייבת להיות דינמית בהתאם להתפתחויות ולכן אנו רוצים כל הזמן לשפר ולייעל, וחשוב לנו לדעת מה הציבור חושב על הלמידה מרחוק ואיך אפשר להפוך את המערכת לטובה ושימושית יותר. מבקש מהציבור, מההורים והמורים להיכנס ולתת משוב וחוות דעת, דעתכם חשובה לנו."

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "מעת שנסגרה מערכת החינוך מורי ישראל הובילו את הלמידה מרחוק, והצליחו ליצור בימים של חירום ואי ודאות סדר יום לימודי. ראינו עד כמה הלמידה מרחוק מהווה מענה חיוני וקריטי בימים אלה. לא רק לימודי אלא גם רגשי. לאור חשיבותה המכרעת, והשימוש שנמשיך לעשות בה בעתיד, אנחנו יוצאים להליך היוועצות רחב. נרצה לשמוע וללמוד מכולם. ממנהלים וממורים. מהרשויות ומההורים. עשינו זאת בעבר בנושאים לאומיים חשובים, וראינו שלהיוועצות הרחבה היתה תרומה חשובה למערכת החינוך".

*****

דוגמאות נוספות לשאלות בהן המשרד מעוניין להתעמק:

1. מהם התנאים החשובים ביותר עבור מורה ומנהל לטובת קידום למידה מרחוק?

2. מהם היתרונות והאתגרים המרכזיים בלמידה מרחוק וכיצד ניתן ליישם אותה בצורה מיטבית בשנה"ל הבאה?

3. איך ניתן לתת מענה רגשי וחברתי באמצעות הלמידה מרחוק?

4. אילו חסמים של תלמידים זיהיתם בלמידה מרחוק?

5. אילו התאמות נדרשות לאוכלוסיות השונות בלמידה מרחוק? וכיצד הייתם מציעים ליישמן?

6. שאלות להורים שהפכו לשותפים אקטיביים בלמידה (בוודאי ככל שגיל הלומד צעיר יותר) - כיצד אתם מצליחים לרתום אותם כשותפים? למה אתם זקוקים על מנת לקדם מערכת קשרים זו באופן מיטבי?

אולי יעניין אותך גם