כותרת
> C;
1/1
חוק ומשפט

700,000 ₪ פיצוי לתלמיד שדלת הכיתה נסגרה על ידו

כרמיאלי חוק ומשפטפורסם: 07.06.20 , 14:39ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

משרד החינוך ומועצה מקומית מג'ד אלכרום , יפצו תלמיד בית ספר, שדלת כיתתו נסגרה על אצבעות ידו בסכום של 700,000 ₪, בחלקים שווים של 350,000 ₪ כ"א. כך נקבע בהסכם פשרה, שהושג בין התלמיד באמצעות בא-כוחו- עו"ד רשאד סלים מכרמיאל, ובין באי- כוח משרד החינוך והמועצה. ההסכם הוגש לבית המשפט השלום בצפת , שאישר כי ההסכם הוא לטובת התלמיד ונתן לו תוקף של פסק דין .

לפי כתב התביעה שהגיש עו"ד רשאד סלים בשם התלמיד, נטען כי התאונה אירעה לפני כשבע שנים, אז למד התלמיד בכיתה ה' בבית ספר יסודי ב-מג'ד אל כרום, כאשר בסיום ההפסקה נכנס הוא לכיתה וביקש לסגור את הדלת מאחוריו, אולם תלמיד אחר שהגיע מאחוריו בעט בדלת מבחוץ, ועקב כך הדלת נסגרה בעוצמה על אצבעותיו.

בכתב התביעה ביקש התובע מבית המשפט לקבוע כי משרד החינוך כמו גם המועצה המקומית , אחראים לפצות את התלמיד על נזקיו, מהטעם שדלת הכיתה היתה ללא ידית, קצוותיה חדים- ללא מגינים, וללא מנגנון בלימה או האטה כמתחייב בחוזר מנכ"ל החינוך הרלוונטי ועפ"י חוק, וכן מטעמים נוספים של העדר פיקוח והפרת נורמות וסטנדרטים של זהירות כמצויין בתביעה.

הצדדים חלקו ביניהם במספר שאלות , וניהלו התדיינות משפטית ארוכה, במהלכה מומחה מטעם בית המשפט אימץ את טענות התובע וקבע נכותו בשיעור של 15% לצמיתות, ובית המשפט אף הציע פשרה של כחצי מיליון ₪ שהתובע לא הסכים לה ואכן התעקשותו של התובע לא היתה לשווא, ובסופו של הליך משרד החינוך והמועצה המקומית, הסכימו לדרישותיו ושילמו לו, בפשרה ומבלי להודות באחריות , סכום של 700,000 ₪ !

עו"ד סלים : תלמיד בישראל מבוטח בביטוח "תאונות תלמידים" שמפצה אותו בגין ימי היעדרות ונכות מתאונה בסכומים קבועים, אולם במקרים מסוימים כמו במקרה דנן, התאונה בבית ספר, יכולה גם להצמיח עילת תובענה בגין אחריות נזיקית, עקב רשלנות וחוסר זהירות, הפרת חובה חקוקה ויתר עוולות נזיקיות. אנו שמחים ששיכנענו את משרד החינוך והמועצה המקומית, לפצות את התובע ומברכים אותו על הפיצוי הגבוה והצודק שהושג לו.