כותרת
> C;
1/1
חדשות

תושבים נגד שיעורי נהיגה בעיר בשבת

כרמיאלי חדשותפורסם: 19.11.14 , 09:09ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
​מדוע תושבים מתנגדים שמורים לנהיגה ילמדו בשבת.שיעורי נהיגה בשבת שוב עולים על הפרק, אחרי שבשנת 2009 הייתה רגיעה וכניעה לפסק דין.
כמה מורים לנהיגה מהכפרים עתרו לבית משפט בטענה שהם מופלים לרעה, "כופים עליהם לנוח בשבת" הסבירו שרב התלמידים שלהם הם תלמידים והשבת זה היום החופשי שלהם וכך טענו כי פוגעים להם בפרנסה.
 עוד הוסיפו כי אין זה חוקי שעיריית כרמיאל אוסרת עליהם ללמד בתוך שטח עירוני בשבת ובמועדי חג, על ידי הצבת תמרורים בכניסות לעיר, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה פסק להסירם.
מה באמת מטריד את תושבי העיר שמורים לנהיגה מלמדים בשבת בכבישים השקטים שברחובות העיר.
האם הכעס המדובר הוא רק כלפי המורים לנהיגה מהכפרים סביבנו? האם מדובר בגזענות?
רב התושבים איתם שוחחתי שנגד לימוד הנהיגה בתוך רחובות השכונה בעיר בשבת, טוענים שאין מדובר בגזענות כל עוד אין להם בעיה כלל שמורים לנהיגה מהכפרים ילמדו באמצע השבוע בתוך העיר.
 על השבת הם מבקשים להילחם ולאו דווקא מפני שהם דתיים, רבים מהם לא שומרי שבת.
אבל  "יש משהו שקט בשבת, יש משהו אחר באוויר, אחרי הכל כולנו יהודים ורוצים ליהנות יום אחד בשבוע מהשקט הזה".
כמובן שיש את האחרים שסוטים מהנושא ומושכים לכיוונים אחרים רגישים, טוענים שכרמיאל נועדה לייהד את הגליל ולו הייתה עיר דתית, האם כל זה היה מתקיים?
בינתיים כרמיאל איננה עיר דתית וברור שגם בשבת ממשיכים לראות כרמיאלים נוהגים וגם קופצים
לכפר לקנות כמה פיתות ובשר, לשטוף ולתקן את הרכב במוסך שליד, לנצל את "היום החופשי" לכמה סידורים.
עוד מוסיפה חברה שגם ביום כיפור, חילוניים שלא מקדשים את החג, ולא צמים , לא עושים על האש, ולא עושים פיקניק בפארקים, מפני שמכבדים את החג ובעיקר את המשפחה, החברים, השכנים, בלי לחשוב מי באמת צם או לא.
זהו מינימום כבוד אותו מבקשים תושבי העיר מתושבי הכפר מתוך שכנות טובה.
ולא שיהיה צורך לסגור את הכניסה לעיר ביום כיפור מפניהם.
"מה הבעיה להתרכז רק ברחובותיה של אזור התעשייה? " שואל חבר, תושב העיר? "למה הדווקא"?
התופעה ממשיכה ולא נראה שיש אפשרות להפסיק את הפעילות המטרידה הזו שלטענת אזרחים רבים פוגעת באיכות החיים בכרמיאל במיוחד בבקרים כשממהרים לבתי ספר, לגנים ולעבודה, מה הבעיה אם יתחילו ללמד אחרי הפקק הגדול? אבל אם נחזור לנושא השבת, פניתי לקבל כמה תגובות לא רק מתושבי העיר גם מחברי מועצה וגם מדוברת עיריית כרמיאל.
תגובתה של הגברת לביאה שלו-פישר:
"בעבר הייתה הידברות עם מנהלי בתי הספר לנהיגה יהודים וערבים, מתוך רצון לשיתוף פעולה בנושא צימצום לימודי נהיגה בתוך העיר בשבתות. ככל הידוע לנו, על פי החוק לא ניתן למנוע לימודי נהיגה בעיר בשבת".
רותם ינאי – סגן ראש עיר השיב לי בתגובתו:
"שבת בכרמיאל זה משהו מיוחד...
מסיבות שאינן דווקא קשורות לציבור שומרי השבת בעיר, מרגע כניסת השבת העיר עוברת למצב רגוע, שלו ואיטי יותר - "מצב שבת".
ציבור גדול, "דתיים" ו"חילוניים", מבלים זמן איכות עם משפחותיהם, רבים הולכים לבתי הכנסת, לטיולים, לפארקים ועוד.
הרחובות ובעיקר הכבישים מתרוקנים ואחוז הרכבים הבודדים שנוסעים ברחובות העיר יורד משמעותית.
לאווירה המיוחדת הזו מפריעה העובדה שמורים רבים ללימוד נהיגה, שאינם מכרמיאל, נכנסים לעיר במכוניות, במשאיות ובאוטובוסים ומלמדים בה את תלמידיהם, דבר המהווה מטרד של ממש ותושבים רבים פנו אליי בעניין זה.
הפתרונות הם רבים ואת כולם יש לבדוק משפטית ויישומית הן באמצעות חוק עזר עירוני והן בהחלטת מועצת עיר והנחיית השיטור העירוני בעניין
החל מאיסור כניסת רכבים ללימוד נהיגה לרחובות ולשכונות בעיר בשבת, מתן רשות ללימוד נהיגה בשבת אך ורק באזור התעשייה ועד איסור מוחלט של לימוד נהיגה בעיר בשבת.
אנחנו מגבשים כבר תקופה דרכי התמודדות בנושא ונשמח לשתף פעולה עם נציגי מועצת עיר נוספים בעניין ולגבש חוק עזר עירוני יעיל ושניתן לאכפו.
תגובתו של חבר מועצה עו"ד קורן נוימרק:
 לדעתי ניתן וראוי להגיש חוק עזר עירוני ולתחום אזורים מסויימים שלא יהיו רכבים כבדים ורכבים של לימוד נהיגה בייחוד באזורי בתי  כנסת,
כפי שאנחנו מכבדים אותם וגם בחגיהם ראוי שיכבדו אותנו הן בשבתות והן בחגי ישראל בעיר יהודית.
 
תגובתו של משה קונינסקי יושב ראש האופוזיציה:
" כרמיאל משמשת כעיר מחוז , בתחומה המוניציפאלי משרדי הרישוי ( משרד התחבורה ) והוחלט כי בתחומה המוניציפאלי וברחובותיה יתקיימו מבחני נהיגה.
לאור זאת אין מניעה משפטית או אחרת למנוע ממורי נהיגה ובתי ספר לנהיגה לקיים שעורי נהיגה בעיר , גם כאלה שמשרדם בעיר וגם כאלה שאינם בני כרמיאל.
לגבי לימודי נהיגה בערב שבת ובשבת אני גורס שהאשמה שהתופעה ממשיכה להתקיים " נופלת " על כתפיי עיריית כרמיאל , הן במישור החוקתי והן במישור ההסברתי , העירייה יכלה לחוקק חוקי עזר עירוניים
רבים וביניהם מניעת קיום שיעורי נהיגה בשבת , בעבר העלנו את הנושא לדיון במועצת העיר אך לצערנו , לא מוצה בו בדיון  ניתן לשלב את חוק העבודה בשבת ולמנוע מרכבי לימוד נהיגה מלעבוד בשבתות בעיר , כפי שבערים מסויימות אין אישור לתחבורה ציבורית ליסוע בשבתות . משפטנים חלוקים בדעותיהם בנדון , אך קיים סיכוי שחוק עזר כזה יאושר , שכן הוא אינו פוגע בחוק האדם וחירותו וחוק חופש העיסוק , שכן לדעתנו ( בהסתמך על ייעוץ משפטי ) ניתן למנוע בחקיקת חוק עזר את לימודי הנהיגה בשכונות המגורים ובמקביל לאפשר זאת באזור התעשייה וכמובן מחוץ לעיר , מחוץ לאזור השיפוט המוניציפאלי שלנו.
עצוב עוד יותר שעיריית כרמיאל לא יוזמת כינוס של כל מורי הנהיגה בעיר ובסביבה ומבקשת / דורשת מכולם לא לקיים לימודי נהיגה בעיר , אני משוכנע כי בדרך זו של דיאלוג ניתן לגייס אהדה והסכמה גורפת , אך בעיריית כרמיאל נוהגים , לצערי , " להגיע לעבודה, אך לכאורה, לא בהכרך " להגיע לעבוד" . כאשר אין בעירייה קשב לצרכי הציבור ואין מוטיבציה אז לא עושים כלום וחבל.
אני מציע לעיריית כרמיאל לאמץ את המלצתי , להעלות את הנושא לדיון במועצת עיר ובמקביל לבדוק ולמצות את הנושא המשפטי במטרה לחוקק חוק עזר עירוני שמטרתו לפתור את הבעייה אחת ולתמיד , לבינתיים ליזום מפגש מורי נהיגה ולדרוש זאת מהם . אך מדיניות ראש העיר כרמיאל לבטל ישיבות מועצה בטענה שאין נושאים לדיון ...... בדיחה! 
 
ואני שואלת מה עם "חוקי ההדברות? ההתחשבות? " פשוט לכבד אחד את השני.
אחרי הכל דו קיום הוא מסע של שני עמים.
אולי יעניין אותך גם
לראשונה מזה שנים רבות הוקמה עמותה בכרמיאל שכל עניינה טיפול בבעלי חיים
​מדוע תושבים מתנגדים שמורים לנהיגה ילמדו בשבת.
פיצוץ רכב בכרמיאל - כתוצאה מכך ארבעה פצועים באורח קל.
​מדוע תושבים מתנגדים שמורים לנהיגה ילמדו בשבת.
*שב״כ ומשטרה חשפו התארגנות טרור מאזור הצפון שתכננה לבצע פיגועים בישראל. כתבי אישום הוגשו נגד המעורבים.*
​מדוע תושבים מתנגדים שמורים לנהיגה ילמדו בשבת.
כרמיאל מרכינה ראש, ועצובה
​מדוע תושבים מתנגדים שמורים לנהיגה ילמדו בשבת.
יום עצוב בכרמיאל
​מדוע תושבים מתנגדים שמורים לנהיגה ילמדו בשבת.
יום חמישי הקרוב ניפגש ברחבת עיריית כרמיאל לשחרור החטופים
​מדוע תושבים מתנגדים שמורים לנהיגה ילמדו בשבת.
רשת "סאלח דבאח ובניו" במבצע חסר תקדים – שלל מוצרים בשקל
​מדוע תושבים מתנגדים שמורים לנהיגה ילמדו בשבת.
"אין בעולם מספיק תפילות כדי לעמעם כאב סבוך געגועים"
​מדוע תושבים מתנגדים שמורים לנהיגה ילמדו בשבת.
רכבת ישראל תחדש החל מהיום, יום רביעי את שירותי קווי הרכבת לתחנת כרמיאל במתכונת חירום
​מדוע תושבים מתנגדים שמורים לנהיגה ילמדו בשבת.