כותרת
> C;
1/1
חדשות

הרכבת תגיע לכרמיאל, אך ללא חשמל

כרמיאלי חדשותפורסם: 10.12.14 , 17:50ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
לפי התכנון, יפתח הקו לכרמיאל ב-2017, אך ללא הסבה מתאימה לחשמל.
מנכ"ל הרכבת: "הסבת התשתיות תעלה 12 מיליארד שקל"

 

הסבת תשתית הרכבת לחשמל תעלה 12 מיליארד שקל - כך מעריך מנכ"ל רכבת ישראל,בעז צפריר. מדובר בהערכה שקרובה יותר להערכות משרד התחבורה ורחוקה מאומדן האוצר, שעומד על 17 מיליארד שקל. העיכובים שחלו בתוכנית ידחו ככל הנראה את פתיחת הקו המהיר לירושלים, שמיועדת לראשית 2018.

צפריר מצדו טוען כי הקו ייפתח בזמן. במקביל, נשמעות טענות ולפיהן העיכוב בחישמול יפגע בקו המהיר שבין חיפה לכרמיאל, בו הנחת המסילה צפוייה להסתיים בשנת 2017. הקו תוכנן לעבוד עם רכבות חשמליות, אך כעת אומרים ברכבת כי אולי אפשר יהיה להפעילו עם שני קטרי דיזל. "יש דעות לכאן ולכאן", מציין מנכ"ל הרכבת אך מדגיש כי בכל אופן, לא יספיקו להניח במקום תשתית לרכבות חשמליות עד המועד שצוין.

תוכנית החישמול כוללת הסבה של מרבית המסילות בישראל על מנת לאפשר תנועת רכבות חשמליות בעזרת כבלי הזנה מתאימים. בינתיים פורסם מכרז לקטרים חשמליים, ובקרוב יפורסם מכרז גם לקרנועים. סכום הציוד הנייד שיירכש בסך הכול עומד על 6 מיליארד שקל.

צילום: אליהו הרשקוביץ

"הקמנו מנהלת לפרויקט שעובדת באופן מקצועי עם מה שהסקנו אחרי העבודה על הקו המהיר לירושלים. אנחנו לא יודעים עדיין חשמול, ולכן יש במנהלת עובדים גרמנים שעובדים יחד עם הישראלים. מדובר במכרזים מורכבים שנציגי הממשלה מאוד מעורבים בהם", הסביר צפריר.

בדבריו, הוא התייחס גם למשבר במיקור החוץ בתחזוקת הקרונות: "אנחנו פועלים לשיפור המצב בכמה מישורים. קודם כל, במבנה הניהולי - התארגנות מחדש של הקבלן. בנוסף, אנחנו פועלים לפתור את המחלוקת שיש עם ועד העובדים". בהתייחס לשירותים שהרכבת צריכה לספק לאלסטום, קבלן התחזוקה אמר צפריר: "המערכת בונה תחליפים. יש גם מומחים מדנמרק שהגיעו לטפל בעניין".

אתמול דיבר שר התחבורה, ישראל כ"ץ, על מיקור החוץ בתחזוקה ומתח ביקורת על "אי השגת היעדים", לדבריו, אותה הבהיר שהוא רואה כ"אי הצלחה משמעותית". לדברים אלה סירב צפריר להתייחס.

כיום מפעילה הרכבת 451 רכבות ביום ב-9 קווים שונים, וצופה לשרת 47.8 מיליון נוסעים השנה. ב-2018 מתכננת הרכבת להפעיל 16 קווים ו-860 רכבות ביממה. מספר הנוסעים יעלה ל-70.5 מיליון.

בשנה הבאה ייפתחו תחנות רכבת בנתיבות ובאופקים; תחנת ספיר בנתניה תיחנך ב-2016; ובאותה שנה, לפי התוכנית, תתחיל לפעול מסילת העמק החדשה, מחיפה לבית שאן; 2017 תהיה השנה בה תפעל מסילה לרעננה, מקבילה לכביש 531; וגם הקו המהיר לכרמיאל (עכו-כרמיאל); הקו המהיר לירושלים ייחנך ב-2018; הרכבת מתכננת לשדרג גם שורה של תחנות בשנים 2016 ו-2017 ובהן חיפה בת גלים, בנימינה, חדרה, נתניה, ת"א השלום, ת"א מרכז והרצליה; במקביל, יבוצע שינוי במערכת האיתות שיאפשר הכנסת הגדלה של הקיבולת בצוואר הבקבוק של מסילת איילון.

עם זאת, לא הכל מתקדם כשורה: רפורמת המחירים בתחבורה הציבורית, שאמורה היתה להפחית את מחירי הרכבות ולקרבם למחירי האוטובוסים, תקועה בדיונים בין משרד התחבורה והאוצר. הסיבה לכך היא עלותה הגבוהה לתקציב המדינה. בינתיים, מציגה רכבת ישראל נתונים מחמיאים על לוח הזמנים החדש שהפעילה ב-1 ביוני בו הגדילה את מספר הרכבות ביממה ב-12% (ל-451), יחד עם תוספת של 500 עצירות בתחנות.

לפי צפריר, "החברה חושבת בצורה עסקית. הכסף לא גדל על העצים, הוא של משלמי המיסים. יש מדדים ויעדים מוגדרים. יש לנו 30 מיליארד שקל להשקעה. יש פרויקטים שנדחים כדי לחסוך כסף אחרי שהמכרזים היו גדולים מדיי לדעתי. ובאמת החברה עברה מהפסד לרווח".
 

אולי יעניין אותך גם
פיצוץ רכב בכרמיאל - כתוצאה מכך ארבעה פצועים באורח קל.
לפי התכנון, יפתח הקו לכרמיאל ב-2017, אך ללא הסבה מתאימה לחשמל.
מנכ"ל הרכבת: "הסבת התשתיות תעלה 12 מיליארד שקל"
*שב״כ ומשטרה חשפו התארגנות טרור מאזור הצפון שתכננה לבצע פיגועים בישראל. כתבי אישום הוגשו נגד המעורבים.*
לפי התכנון, יפתח הקו לכרמיאל ב-2017, אך ללא הסבה מתאימה לחשמל.
מנכ"ל הרכבת: "הסבת התשתיות תעלה 12 מיליארד שקל"
כרמיאל מרכינה ראש, ועצובה
לפי התכנון, יפתח הקו לכרמיאל ב-2017, אך ללא הסבה מתאימה לחשמל.
מנכ"ל הרכבת: "הסבת התשתיות תעלה 12 מיליארד שקל"
יום עצוב בכרמיאל
לפי התכנון, יפתח הקו לכרמיאל ב-2017, אך ללא הסבה מתאימה לחשמל.
מנכ"ל הרכבת: "הסבת התשתיות תעלה 12 מיליארד שקל"
יום חמישי הקרוב ניפגש ברחבת עיריית כרמיאל לשחרור החטופים
לפי התכנון, יפתח הקו לכרמיאל ב-2017, אך ללא הסבה מתאימה לחשמל.
מנכ"ל הרכבת: "הסבת התשתיות תעלה 12 מיליארד שקל"
רשת "סאלח דבאח ובניו" במבצע חסר תקדים – שלל מוצרים בשקל
לפי התכנון, יפתח הקו לכרמיאל ב-2017, אך ללא הסבה מתאימה לחשמל.
מנכ"ל הרכבת: "הסבת התשתיות תעלה 12 מיליארד שקל"
"אין בעולם מספיק תפילות כדי לעמעם כאב סבוך געגועים"
לפי התכנון, יפתח הקו לכרמיאל ב-2017, אך ללא הסבה מתאימה לחשמל.
מנכ"ל הרכבת: "הסבת התשתיות תעלה 12 מיליארד שקל"
רכבת ישראל תחדש החל מהיום, יום רביעי את שירותי קווי הרכבת לתחנת כרמיאל במתכונת חירום
לפי התכנון, יפתח הקו לכרמיאל ב-2017, אך ללא הסבה מתאימה לחשמל.
מנכ"ל הרכבת: "הסבת התשתיות תעלה 12 מיליארד שקל"
עיריית כרמיאל מקימה את יחידת הכוננות העירונית.שתחומש בנשקים ארוכים בשיתוף עם משטרת כרמיאל ופיקוד העורף
לפי התכנון, יפתח הקו לכרמיאל ב-2017, אך ללא הסבה מתאימה לחשמל.
מנכ"ל הרכבת: "הסבת התשתיות תעלה 12 מיליארד שקל"