כותרת
> C;
1/1
לימודים

דצמבר בבית ספר אורט כרמים

כרמיאלי לימודיםפורסם: 22.12.14 , 14:32ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


חדש בכרמים – יום "ערבית" לקרוב לבבות
צוות המורים לערבית, בהובלתו של יוסף חדיד, יזם והפיק יום שיא רב פעילויות בערבית. זו הפעם הראשונה שנערך באורט כרמים יום מיוחד המוקדש לשפה ולתרבות הערבית. יום שהתקיים לאחר הכנה ממושכת ועשייה מגוונת.
הרעיון לקיים פעילות סביב נושא הערבית נולד מתוך רצון לחשוף את התלמידים לנושאים שונים הנוגעים לשפה ולתרבות הערבית ומתוך שאיפה לעשות, ולו צעד קטן, לקרוב הלבבות בין שני העמים. העשייה ביום זה הורגשה במסדרונות, בכיתות ובאשכול פיס. פינות רבות בביה"ס לבשו צורה שונה בהתאם לתוכן שייצגו. כל נושא בא לידי ביטוי בתחנה אחרת. הייתה התייחסות למנהגים שונים, לחגים, לעדות המרכיבות את העם הערבי, למוזיקה, אוכל, סיפורת ועוד. היו שהגדירו את מהות היום כקרנבל.
התלמידים עברו בין התחנות ונחשפו למוסיקה ערבית, לסיפורת ושירה וכמובן למטעמי המטבח הערבי. באחת התחנות נערך חידון נושא פרסים, שעסק בנושאים שנלמדו במשך השבוע שקדם ליום השיא. בתחנה אחרת הצליח מספר סיפורים שהוא גם מורה למוסיקה ערבית להפעיל את התלמידים כך שחלקם ניגנו, תופפו ואף שרו בערבית. בתחנת האוכל נהנו המשתתפים ממאכלים מאפיינים.
יוסף, רכז מקצוע הערבית בביה"ס, מספר שהאירוע היה מוצלח מאוד, מעניין ומלמד והיה לכך ביטוי בתגובת המורים והתלמידים שנטלו בו חלק. "מטרתנו הייתה ביום זה לחשוף את התלמידים לתרבות השפה אשר לומדים במהלך ימות השנה. כאות לסובלנות והכרת האחר ומאחר ולמדו אודות חג המולד הנוצרי, התחפשו שני תלמידי הגברת הערבית לסנטה קלאוס וחילקו שוקולדים לכל המשתתפים". לסיכום אומר יוסף: "כולי תקווה שהדי החצר שצוינו לעיל , יישמעו במקומות אחרים ויביאו אותנו , אולי, למקום טוב יותר, סובלני ומכיל".

יום המורה צוין בבי"ס אורט כרמים בצורה מכבדת ומוקירה
יום המורה , שחל ב - 15.12.2014, כ"ג כסלו, הוכרז כיום בו יביעו הוקרה והערכה לכלל המורים והמורות בארץ על עבודתם המשמעותית ועשייתם למען דור העתיד.
באורט כרמים החליטו חברי מועצת התלמידים לערוך מספר פעילויות כדי להביע הוקרה ותודה לכל המורים והמורות בביה"ס. בבוקר הם קבלו אותם בשער הכניסה עם ורדים אדומים ובהפסקה הגדולה, שהוכרזה כהפסקה פעילה, הם ערכו טקס מיוחד בו הביעו במילים חמות את הערכה והוקרה בשם כל התלמידים. 
המורים בכרמים גם זכו לברכתו של ראש העיר, מר עדי אלדר, אשר הגיע לביה"ס והביע את ההוקרה שהוא רוחש להם על עבודתם המשמעותית, על המסירות ועל העשייה למען התלמידים גם ברובד הפדגוגי וגם ברובד החינוכי.
הביטוי המשמעותי ביותר של הוקרה והערכה היה במכתבים שכתבו התלמידים למורים ולמורות המלמדים אותם. מה שלא נעשה במהלך השנה, תוך כדי שגרת הלימודים, נעשה בהזדמנות זו. במכתבים הודו התלמידים למורים, התייחסו לעשייה של כל אחד מהם למענם וציינו את התרומה שלהם לקידומם בתחום בו הם עוסקים. 

באורט כרמים נמשכת המסורת – צעדת הלפיד בחנוכה
ערב היציאה לחופשת חנוכה יצאו תלמידים ומורים מאורט כרמים לצעדת הלפיד המסורתית ברחבי העיר.
נציגים מכל שכבות הגיל בהובלת מורי הספורט ובהשתתפות מנהל ביה"ס, יואב קוסן, מנהל חט"ב, אילן פרסטר, ואורחים היוו את קבוצת הצועדים. לאחר שקבלו תדרוך וחולצות אחידות יצאו המשתתפים לדרך, כאשר הם מלווים במכוניות משטרה ומד"א, פקחי עירייה ומכונית מוסיקה. הלפיד ודגל ישראל נישאו בראש השיירה והיוו מקור גאווה ולכידות.
מסלול הצעידה עבר בגבעת רם, רמת רבין, שכונת בית הכרם, מדרחוב כרמיאל ואזור העירייה. במהלכו עצרו במספר מקומות וביניהם בתי ספר היסודיים – רקפת, הרעות ואופק וכן רחבת העירייה. בכל בי"ס יצאו תלמידים לקראת הצועדים וקיבלו את פניהם בשמחה ובהתלהבות כשהמוסיקה מתנגנת ברקע. אל רחבת העירייה הגיעו לפני סיום הצעידה וזו הייתה להם נקודת העצירה האחרונה.  מעגלים  של רוקדים מילאו את הרחבה והיוו נקודת משיכה לעוברים ושבים. שירים, ריקודים וקולות צחוק התערבבו זה בזה ויצרו אווירת חג שמחה ומהנה.
הצועדים סיימו את הצעידה בטקס חגיגי של הדלקת נרות חנוכה. הטקס נערך בנוכחות כל תלמידי ביה"ס, סגל ביה"ס, נציגי ההורים וניצולי שואה. היה זה טקס בסימן הגבורה. גבורת הנפש וגבורת הרוח. את החנוכייה הדליקו תלמידים, שכל אחד בתחומו, התמודד עם קשיים והצליח לגבור עליהם. נר המבטא התגברות על קשיים במעבר מבי"ס יסודי לחטיבת הביניים, נר המבטא עשייה למען קהילת התלמידים בביה"ס, נר המייצג את המסע הישראלי שחוו תלמידי שכבת י"א, התגברות על קשיים פיזיים, הצטיינות בלימודים, מיגור הדעות הקדומות בחברה הישראלית ועשייה למען עיצוב החברה הישראלית ע"י מתנדבי שנת שירות. להדלקת נר שמיני הוזמנו שני נציגים של ניצולי השואה ובדבריהם הצליחו לרגש מאוד את הנוכחים. "הגבורה שלנו", נאמר בדבריהם, "היא לשרוד ולחיות כאן במדינת ישראל. כשאנו מסתכלים על הדור הצעיר הלב מתמלא שמחה וגאווה. זה הניצחון האמתי. יש לנו מדינה, יש לנו צבא שיגן עלינו ויש המשכיות. כך אנו מרגיש שכל מה שעברנו לא היה סתם".