כותרת
> C;
1/1
לימודים

מא אננד סמבביה: אישה של עצמה - אישה של עוצמה

כרמיאלי לימודיםפורסם: 08.01.15 , 10:30ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
ראיון עם מא אננד סמבביההיא פותחת את דלת ביתה, עומדת בפתח, שיער שחור גלי נשפך בעוצמה על כתפיה הצנומות. מאחוריה מתגלה היכל, מקדש, בית. מרחב מעוטר בשטיחים וכריות המזמינים לשבת ולהתרגע. באוויר נישא ריח קטורת ותמציות פרחים.
כניסה לעולמה של סמבביה...
שמה המלא הוא מא-אננד סמבביה. פירושו: פוטנציאל לאושר עילאי אין סופי... והוא הולך עימה שנים רבות ומזכיר לה ללא הרף את ייעודה.
בשנת 1984, בארה"ב, העניק אושו לסמבביה (נורית עמיר) את ההדרכה הבאה: "סניאס, זהו המאמץ להתמיר את הפוטנציאל שלך ולממשו...אז האושר העילאי הוא שלך. והחיים נועדו להיות חיי ברכה, אושר ואקסטזה..."
מילים אלה קראו לה להתעוררות.
מאותו רגע ואילך נתמלא גופה באש פנימית, באנרגיה של עוצמה, והואץ מסעה הפנימי והחיצוני. כחלק מאותו מסע, לקחה על עצמה סמבביה להיות מטפלת פרטנית ומנחת קבוצות וקורסים להילינג, מדיטציה והעצמה אישית, בכל רחבי העולם. כבר בהתחלה נעזרה בתמציות ''פרחי באך'' ולאחר מכן בתמציות "פרחי הבודהה"- פרחי התודעה (שעליהן נרחיב בהמשך) שנמצאו יעילות ותומכות בכל תהליכי הטרנספורמציה אותם היא מלווה.
 
שנים רבות הדריכה בקומונה הבין-לאומית של אושו בפונה - הודו, כמו גם באירופה, בארה"ב, ביפן, בדרום אמריקה ובישראל.
בשנים האחרונות, עיקר עיסוקה הוא בטרנספורמציה בדרך הטנטרה.
דרך הטנטרה היא דרך רוחנית עתיקת יומין, שמתורגלת בהודו מזה אלפי שנים ומהותה היא הזרימה המודעת במקום המאבק. הטנטרה מלמדת אנשים באמצעות מדיטציה ותוך כדי שימוש באנרגיית החיים שלהם לעבור אל מימד אחר של תודעה ולחוות את החיים באופן הרבה יותר מלא, שלם ומאושר.
לדברי סמבביה, טנטרה במהותה היא דרך נשית, טנטרה היא חופש - חופש מכל הדפוסים וההתניות שרכשנו בחברה שבה גדלנו. בעקבות חיקוי הורים וקרובים לנו שכחנו מי אנחנו, מה יעודנו על פני האדמה ומהו הפוטנציאל החבוי בתוכנו שעדיין מחכה למימושו.
על פי האני מאמין שלה, נשים אכן חייבות לחזק ולהעצים את האנרגיה הגברית שבתוכן (מה שאמנם מתרחש יותר החל מסוף המאה ה-20, עם יציאת האישה לעבודה מחוץ לבית) אך זהו רק חלק מהתהליך. "לצערנו" אומרת סמבביה "הרבה מהן הולכות לאיבוד מפני שהן מתפקדות מתוך חיקוי של 'אנרגיה מצו'איסטית', שבטעות נתפשת בעולמנו כ'עוצמה גברית'… "העוצמה הנשית מתרחשת מתוך מפגש והתמזגות הרמונית של האישה עם האנרגיה הגברית המועצמת בתוכה " היא מסבירה ומדגישה. "עוצמה נשית באה לידי ביטוי באישה הזורמת את חייה מתוך מודעות, חיבור ואהבה לגופה, למיניותה, לרגשותיה, לילדה שבתוכה. היא מונעת ע"י האינסטינקט אבל עושה זאת בהרמוניה עם האינטואיציה הפנימית - מתוך אהבה, קבלה ויכולת חיבור לחוכמת הלב."
 
"אישה של עוצמה מודעת לעצמה וליכולתה, היא חיה את חייה תוך כדי מימוש הפוטנציאל והיצירה אותה נועדה לשתף עם העולם. כשהיא בוחרת להביא ילדים לעולם, היא עושה זאת מתוך מודעות
לכך שהם רק עוברים דרכה. היא עוזרת להם בחוכמתה לעמוד על רגליהם ומוותרת על יצירת תלות מיותרת - תלות שלהם בה ושלה בהם.
כלומר, האישה לומדת לוותר על ה-need to be needed, הצורך להיות נצרכת על ידי הסובבים אותה. זהו צורך אגואיסטי היוצר תלות, שהיא המקור לסבל האנושי. ויתור על צורך זה מרשה לילדינו לגדול ולהתבגר כראוי ואף לאישה-אם לגדול, להתפתח ולהתבגר כבת אדם."
 
ואכן, לדבריה של סמבביה "לאישה ניתנה אחריות גדולה, לכן אישה מודעת ומועצמת חשובה להעצמת האנושות כולה."
" אישה מועצמת תחיה בהרמוניה בתוכה ותוכל גם לזמן בן זוג מתאים לזוגיות בוגרת יותר."
 
בסדנה מזמינה סמבביה נשים לחבור יחדיו לשם תהליך מפרגן ותומך זו בזו בדרך לטרנספורמציה אישית, נשית ומעצימה. "המסע שלנו הוא תהליך לטרנספורמציה בדרך הטנטרה - התמרה אנרגטית הכוללת ריפוי, איזון והעצמה של כל אחד משבעת מרכזי האנרגיה שלנו( הצ'אקרות).
הדמיון שבינינו בשל היותנו חלק מהקולקטיב הנשי עוזר לנו לראות, להבין ולשקף אחת את השנייה בקלות, וזה דבר שמזרז מאוד את תהליך הטרנספורמציה ותורם לה רבות" היא אומרת למשתתפות. לשם המסע הנשי היא נעזרת במדיטציות אקטיביות ופסיביות, תהליכי רגרסיה, ריפוי דרך מוסיקה מגוונת, תנועה וריקוד, וכן בתמציות 'פרחי בודהה' הנלוות ומעצימות את התהליכים.
לדבריה, "התמציות הן מתנה מהטבע והן עוזרות לנו להתחבר לזרימה הטבעית ולמהות הנשית. התדרים האנרגטיים של הפרחים מציפים את הגופים המעודנים שלנו ואת הצ'אקרות השונות ומאירים את הנושאים השונים שהנשים פוגשות במסען הפנימי. התמציות תומכות במדיטציה, באהבה טנטרית ובטרנספורמציה רוחנית של רמת התודעה שלנו."
התמציות הללו הן פרי לידתה של 'אישה של עוצמה'... הן נוצרו על ידי מא- אננד סמבביה בקומונה הבינלאומית של אושו בפונה-הודו, במשך שבע שנים, מתוך תיקשור עם הטבע והתחברות לצורך הקולקטיבי והאישי של אלפי אנשים שהגיעו מרחבי העולם לאותו מקום קסום, כדי ללמוד מדיטציה ולהיפגש עם עצמם.
התמציות הספציפיות המיועדות לנשים, מחברות אותן לאנרגיה הנשית ותומכות באלו שצריכות ללמוד לקבל, לאהוב ולהזין את עצמן. הן מאזנות את זרימת האנרגיה המינית עם אנרגית הלב, מרגיעות מתחים רגשיים ומנטאליים ואף מטפלות בעניינים הורמונליים, סיצטות, פוריות ואורגזמה ...
התמציות המומלצות במיוחד לנשים הן תמצית פרח הרימון, הפטוניה, ההיביסקוס האדום, הלוטוס הורוד והלוטוס הסגול ( פרטים נוספים בספרה של סמבביה ''Communion With Nature ובאתרה).
בסדנה לומדות הנשים להכיר ולאהוב את גופן, מיניותן וחושניותן ומתחילות לגלות את סודות האהבה הטנטרית. דגש מיוחד ניתן לאיזון הצד הרגשי, ריפוי הילדה שבפנים, וחיבור מחדש אליה כפי שהיא במקורה: ספונטאנית יצירתית ומלאת חיים. ההזנה והאהבה שהן לומדות להרעיף על הילדה הפנימית שלהן מועברת גם לילדיהן ולכל הסובבים אותן. הנשים עוברות תהליך דרך התבוננות ביחסיהן עם הוריהן (כל הורה בנפרד) - יחסים המהווים את הבסיס למהות יחסיהן עם כל הקרובים להן. תוך כדי כך הן משילות התניות עתיקות יומין שאינן משרתות אותן עוד , נפרדות מהתלות ההדדית המפריעה להתפתחותן. הן מתחברות לעוצמה של הלב, לאינטואיציה, לחכמה והבינה, וליכולת הקבלה וההכלה שלהן - מהותה של עוצמה.
 
"אישה בשלמותה היא אהבה, היא קבלה היא הכלה, אלה החובקת כל."
 
מא- אננד סמבביה
052-4860131
 sambhavyaa@gmail.com
www.buddhafieldflowers.co.il

לאתר של סמבביה>>