כותרת
> C;
1/1
בריאות

יואב כהן עושה מחווה לאדמה - מזון אורגני עד הבית

כרמיאלי בריאותפורסם: 26.01.15 , 09:48ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

מזון אורגני טרי ואיכותי עד הבית.

לקחת אחריות על האוכל שלי
לפני כעשר שנים, לאחר שערכתי מסע תיירותי- אקולוגי בארצות שונות באירופה ובארץ, בער בתוכי הצורך ללמוד את המיומנות של גידול האוכל שאני אוכל, מתוך אמונה שלא ניתן לקחת בעלות, אלא רק לקחת אחריות על האדמה שמספקת לנו כל מה שאנו צריכים.
ב 2006- התגוררתי במושב עופר, ובעל משק אורגני במקום הציע לי עבודה במשק שלו. הרעיון לכסח את העשב עם חרמש ידני ולעבד את האדמה עם מכוש וטורייה, ללמוד לגדל ירקות אורגניים – הקסים אותי. אקדמיה למדעי האדמה, ועוד בתשלום! התחלתי בלימודים מעשיים.
כשערוגת החסות הראשונה הייתה מוכנה לקטיף, לא הבנתי - מה עושים עכשיו? החסות היו כל כך גדולות, רעננות ויפות, והמחשבה לקטוף אותן לאחר כחודשיים של השקעה ותשומת לב עוררה בי תחושה של פרידה בטרם עת...
אבל אורגני או לא, צריך גם להתפרנס. קטפנו את החסות, ארזנו בשקיות וארגזים והורדנו אותם בג'יפ לירקן בכפר.

לעשות "מחווה לאדמה"
כיום אני מתגורר ביישוב גיתה בגליל המערבי, לעסק  שלי קוראים "מחווה לאדמה"- שם שמגלם את האמונה לאורה אני חי.
אני משתמש בידע, בניסיון ובקשרים שיצרתי עם חקלאים שמגדלים תוצרת אורגנית כדי למכור את תוצרתם ללקוחות, על פי הזמנות המתקבלות באתר האינטרנט (הידידותי) שלנו. את ההזמנות אנו מספקים למרחב המקומי בו אנו גרים, עד פתח הבית. השירות אקולוגי, אישי, אדיב, נגיש ונוח. מדי שבוע, בימי ראשון, אנו מעדכנים את המחירים ואת המוצרים העונתיים באתר, מיידעים את הלקוחות,
לעיתים ממליצים ומספרים מה חדש בשטח, בהתאם לעונה. ההזמנות נסגרות בימי שני. בהמשך השבוע אנו אוספים תוצרת איכותית וטרייה מהחקלאים, בהתאם להזמנות.

מוצרים אורגניים – מספקים רשמיים בלבד
חשוב מאוד לציין שכל החקלאים איתם אנו עובדים נמצאים תחת פיקוח של גופי פיקוח אורגניים, כמתחייב במזון אורגני. גופי הפיקוח עורכים בדיקות קרקע ותוצרת, כדי להבטיח שהמוצרים הינם אורגניים ובאיכות גבוהה. הפעילות שלנו מפוקחת על ידי חברת הפיקוח אגריאור, המעניקה סיקור והתעדה לגופים הפועלים בתחום האורגני.
את ההזמנות אנו משלחים עד לבית הלקוח, בתוספת דמי משלוח, על פי ימי החלוקה: ברחבי משגב וכרמיאל בימי חמישי, בגליל המערבי וכפר ורדים, נהריה, עכו והקריות בימי רביעי.
מכיוון שאנו שוקלים את התוצרת, המחיר הסופי המעודכן מופיע בטופס ההזמנה המצורף למשלוח והתשלום נעשה במעמד האספקה או באמצעות חיוב כרטיס האשראי באופן טלפוני לאחר האספקה.
העסק "מחווה לאדמה" מעסיק כיום ארבעה עובדים מחברי הקהילה שלנו, מתוך רצון לקיים אחריות חברתית הדדית, לחזק ולהעניק פרנסה למעגל הקהילתי הקרוב.

ייעוץ והדרכה בחקלאות אורגנית
בזכות הידע הנרחב שרכשתי בתחום האורגני, על גזע העסק "מחווה לאדמה" התפתח וגדל ענף נוסף, של ייעוץ והדרכה לגידול ירקות אורגניים.
בשנים האחרונות אני עובד בשיתוף פעולה פורה עם אגף קיימות וסביבה במועצה האזורית משגב.
אני מדריך ומרכז קורסים בעקרונות הפרמאקלצ'ר שנערכים בגן הקיימות, בתחום הקהילה וגידול ירקות.
כמו כן, אני מלווה ומדריך מספר קהילות בתחומי המועצה בהקמה של גינות קהילתיות, היוצרות מפגשים חברתיים נעימים ומאחדים, התורמים לחוסנם של חברי הגינה והקהילה.
כיום יש גינות קהילתיות פעילות בלוטם ובשורשים.

מוצרים אורגניים משלימים
מלבד ירקות ופירות אורגניים אפשר לרכוש בחנות הווירטואלית גם מוצרי חלב עיזים, ביצים, טופו,
מיני קטניות ומוצרים יבשים אורגניים, חומרי ניקוי אקולוגיים, כלים חד פעמיים מתכלים ואף זרעים ושתילים אורגניים על פי עונות הגידול. כאמור, אנו מקפידים הקפדה יתרה על מקור המוצרים ועל איכותם.
תושבי משגב, אני מזמין אתכם להיכנס לאתר שלנו, להזמין, וגם להתייעץ איתי בנושאים של גידול ירקות אורגניים בגינה הביתית שלכם, חקלאות ומוצרים אורגניים.

יואב כהן "מחווה לאדמה" ׀ www.mechva-ladama.co.il ׀ נייד: 052-8088365 ׀ טל: mechva.ladama@gmail.com ׀ 04-9872135

לאתר של מחווה לאדמה>>



אולי יעניין אותך גם