כותרת
> C;
1/1
ספורט

האולטראס החדש: אוהדי כרמיאל צפת

כרמיאלי ספורטפורסם: 27.01.15 , 10:48ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
  
מאת: אמיר שיבי
מונים כ-70 חברים. אוהדי כרמיאל בשת האחרונה (אמיר שיבי)מונים כ-70 חברים. אוהדי כרמיאל בשת האחרונה (אמיר שיבי)
בלי הרבה רעש התארגנו מספר נערים בני כ-15, תושבי כרמיאל והקימו את ארגון האוהדים של הקבוצה. בשבת האחרונה הגיעו לא פחות מ-70 מהם שנתנו מפגן תמיכה יוצא מן הכלל. "אנחנו גדלים ממשחק למשחק", אמרו שם 

לפני שבועיים נפל דבר בספורט בכרמיאל. ארבעה נערים בני 15 תושבי העיר הקימו את ארגון האוהדים של קבוצת הכדורגל העירונית מ.ס כרמיאל. השם פשוט ultras karmiel, המסר ברור - אוהדיה השרופים של הקבוצה הצנועה מליגה א'.

המקימים הם עמית ותומר רפאלי, בר אברגיל ועילי אליהו. "פנינו לכל חברנו לשכבה בבית הספר והם שמחו להצטרף לארגון". 

הכל החל לפני כחודש כאשר הארבעה קיימו פגישה עם ראש העיר. "פנינו לראש העיר נפגשנו איתו ואמרנו לו שהוא צריך לשפר את הספורט בעיר. ציינו בפניו את העובדה שלא יכול שעיר כמו כרמיאל אשר מספר התושבים שלה הוא 53,000 ואין קבוצת כדורגל באחת משתי הליגות הבכירות, בעוד שבעכו, עיר עם מספר התושבים דומה לזה של כרמיאל יש קבוצה בליגת העל. התשובה שלו הייתה שלעירייה אין עוד כסף להעביר לספורט בכרמיאל, אבל שהוא יעביר לארגון אוהדים כ 1000 שקל. עד היום אחרי חודש לא הגיע אלינו הכסף. כרגע, כל אחד מהחברים (50 במספר) נתן מכספו 50 שקל. בסכום שהצטבר עשינו שלטים, קנינו דגלים, תופים ועוד אביזרי עידוד כמו צעיפים, חולצות וקפצונים אותם ניתן לקנות מאיתנו".

מי חבר בארגון?
"כל מי שרוצה להיות חבר בארגון וחשובה לו הקבוצה והספורט בעיר. אנחנו המקימים בני 15 אבל זה מיועד לכל הגיליאים. בין חברי הארגון ניתן למצוא מגוון גילאים. אנחנו קוראים לכולם לבוא לעודד ולהרים את הקבוצה למעלה".

מה המטרות שלכם?
"הקמנו את הארגון מארבע סיבות עיקריות: הראשונה, שראש העיר עדי אלדר יתעורר ויתחיל להשקיע בספורט בכרמיאל. השנייה, להביא אוהדים של כרמיאל שייצגו את העיר בכבוד. המטרה השלישית היא לגרום לאוהדים לבוא ולמלא את יציעים בכל משחק והרביעית היא לתמוך בקבוצה ולגרום שתהיה לכרמיאל קבוצה בליגה לאומית ומעלה". 

יש מודל לחיקוי?
"כמובן שמודל לחיקוי הם הקבוצות הגדולות כמו: בית״ר ירושלים, מכבי חיפה, הפועל ת״א ומכבי ת״א".

במשחק מול קטמון היו הרבה אוהדים
" זה היה פשוט יפה לראות את היציע של קטמון אבל שלנו גם היה יפה אנחנו הבאנו כ 60 עד 70 אנשים מהארגון שלנו ששרו כל המשחק ונתנו את הגרון. זרקנו קונפטי כחול לבן ובלונים. אנחנו גדלים ממשחק למשחק. במשחק הביתי הראשון  (מול צור שלום) היינו 20 אנשים. במשחק השני (מול נהריה) היינו כבר 40 אוהדים, ובמשחק מול קטמון היינו כבר 65. אנחנו מנסים להביא כמה שיותר אוהדים לכל משחק. זה קשה כי זה ליגה א׳ אבל אני מאמין שעד סוף העונה אנחנו ניהיה כ 100 עד 200 מארגון אולטראס שיבואו לכל משחק בית".

מקווים להיות 200. עקיבא על רקע היציע המלא (אמיר שיבי)
מקווים להיות 200. עקיבא על רקע היציע המלא (אמיר שיבי)

מה באשר למשחקי החוץ?
"אין כרגע כסף לסדר לנו הסעה, אבל בכל זאת דיברנו עם האנשים שהיינו צריכים לדבר וככל הנראה שנתחיל לנסוע בהסעות למשחקים כבר מהשבוע במשחק מול הרצליה".

אין ספק שמדובר בתופעה חיובית שמתפתחת בעיר בתקווה שהספורט העירוני יתעורר ויגיע לפסגות חדשות. מעיריית כרמיאל נמסר שהם מברכים על הקמת הארגון והכסף שהובטח יועבר בימים הקרובים.