כותרת
> C;
1/1
לימודים

רמת הגיוס הגבוהה ועשרים שנה לאורט כרמים

כרמיאלי לימודיםפורסם: 30.01.15 , 12:19ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
 
עשרים שנה לאורט כרמים
מפגש חגיגי של סגל ביה"ס נערך בסימן נוסטלגיה והצדעה לוותיקים
 
אורט כרמים ציין לאחרונה עשרים שנה להיווסדו באירוע מרגש, שאורגן והופק ע"י חברי וועד המורים.
בספטמבר 1994 נפתחו שערי המקום ואליו נכנסו תלמידי שכבה ז', כאשר באותה שנה התחילו ללמוד במבנה זה גם תלמידי שכבה ח', אשר למדו שנה קודם לכן בשלוחה שבבי"ס הדר.
שתי שכבות בנות חמש כיתות כל אחת, שתי רכזות – אורה בנדלק ומלי פלג, יועצת אחת – דורית בטאן, מזכירה אחת – פאני גיטמן  ועוד כארבעים אנשי סגל. בראש הפירמידה עמד יעקב עופר, המנהל הראשון.
בי"ס קטן, שבו כולם הכירו את כולם והאווירה הייתה חמימה ומשפחתית. חדר מורים מוקם בחדר כיתה וכל המבנה כלל רק חלק ממה שהיום מהווה את חטיבת הביניים. משנה לשנה נוספו עוד שכבות ועוד תלמידים בכל שכבה ובאופן הדרגתי הפך המקום לבי"ס גדול גם במבנה, גם במספר אנשי הסגל וגם בכמות התלמידים. במהלך השנים חלו הרבה שינויים מבניים, פדגוגיים, ארגוניים ופרסונאליים. בי"ס צמח והתרחב בכל המובנים, אך דבר אחד נשמר בו לכל אורך השנים וזו האווירה. אווירה אינטימית, חמה ונעימה.
מתוך רצון לציין את האירוע יזמו חברי וועד המורים, בראשותו של דוד דונצ'ס, מפגש מיוחד לכל העובדים, המורים והפורשים, שחלקם נמנה עם הראשונים במקום. אחדים מן הפורשים הגיעו לאירוע וביניהם גם אורה בנדלק, אשר דברה בהתרגשות על אותם ימים והוקירה במילים חמות את היוזמה הברוכה.
המפגש נערך באשכול פיס לאחר סיור קצר ברחבי העיר, בו לבשו המשתתפים חולצות וכובעים בצבע אחיד עם כתוביות וסמל ביה"ס.
במבואת האשכול נהנו כולם מארוחה משובחת מעשי ידיהם של העובדים והמורים, צפו במצגת מיוחדת מתקופות שונות של ביה"ס ושמעו חוויות מהימים הראשונים של המקום. גולת הכותרת הייתה חלוקת מדליות לאנשי הסגל  שעבדו כאן מהשנה הראשונה. זו הייתה חוויה נעימה לכולם ומרגשת מאוד עבורם.
פאני גיטמן, שקבלה מדליה, בטאה את תחושותיה ואמרה: "היה מאד נחמד להיזכר בצעדנו הראשונים, כשכל יום התקדמנו, עשינו ותכננו כל אחד בתחומו ומעבר לו על מנת להצעיד קדימה בי"ס בהקמה. הרבה דברים יש במגירות הסגורות בזיכרון וכאן הייתה טעימה קטנה מן העבר. היום אפשר לראות בגאווה איך ה'תינוק' גדל".
אורט כרמים מצטיין בגיוס איכותי
 
נתוני הגיוס של אורט כרמים לשנת 2013 מצביעים על אחוזים גבוהים מהממוצע הארצי ועל בולטות בגיוס איכותי.
בקרב הגברים - אחוז הגיוס הוא 95.4. אחוז אי גיוס רפואי הוא 2.3. אחוז המתגייסים לעתודה הוא 4.2.
בקרב הנשים - אחוז הגיוס הוא 97.3. אחוז אי גיוס רפואי הוא 2.7.
הנתונים  הוצגו בפאנל שנערך אצל ראש העיר ובו השתתפו מנחם שיכל, מנהל מחלקת החינוך, דבורי נגר, המפקחת האזורית, שולה כהן, סגנית ראש העיר, אריה שחר, אחראי מטעם הרשות המקומית על ההכנה לצה"ל, מפקדת לשכת הגיוס ומנהלי בתי הספר בעיר. בפגישה זו ציינו הנוכחים את אורט כרמים על הנתונים המרשימים ובעיקר על נתוני הגיוס האיכותי, או כפי שהוא נקרא בדו"ח, "גיוס ליתר איכותי" והצטרפות לעתודה.
על מנת להכין את בוגריו לשירות משמעותי ואיכותי מקיים ביה"ס פעילויות מגוונות לתלמידי השכבות הבוגרות. בין הפעילויות ישנן כאלו שנותנות מענה לבעיות המתעוררות מרגע קבלת הצו הראשון וביניהן פעילות הדמיה של צו ראשון וכן ניידת של לשכת הגיוס מצוידת במחשבים. החיילים שמגיעים עם הניידת עוזרים לתלמידים לקבל תשובות לשאלותיהם ולהתמודד עם קשיים בהם הם נתקלים. באשר למידע על אופי השירות, איכותו ועבודת החילות השונים מתקיימים בביה"ס סדנאות של משרד הביטחון המועברות ע"י אנשי קבע בגמלאות וכן פאנל הנקרא "בוגרים מהשטח". הפעילויות הללו מאפשרות לתלמידים לקבל מידע מחיילים ששרתו בחילות השונים כמו דובדבן, כפיר, גולני, תקשוב, מודיעין וגם מידע על מגוון תפקידי ההדרכה בעיקר לבנות. בוגרים מגבירי ערבית נחשפים לייחודו של החייל במסגרת גדנ"ע מזרחנות ו"סמינר אופק" ורבים מהם משתלבים בעת השירות בחיל המודיעין. גם רבים מבוגרי מדעי המחשב מצטרפים ליחידת התקשוב של צה"ל ותורמים מהידע הרב שרכשו במהלך הלימודים בביה"ס.                                                                                                                                     
יואב קוסן, מנהל ביה"ס מתייחס לנתונים ואומר: "הנתונים מצביעים על המקום החשוב שביה"ס נותן לבוגר האיכותי, הלומד, אוהב הארץ והמוכן לתת מעצמו בתחושת שליחות לאומית. היות ואנו שמים דגש בביה"ס על היבטים חברתיים ומנהיגותיים אנו שמחים לראות שאחוז הקצינים יוצאי ביה"ס הוא הגבוה בעיר. כמו כן אנו שמים דגש לא רק על יחידות מובחרות התנדבותיות, אלא גם בכיווני לימודי העתודה והנתונים מראים שאחוז תלמידי ביה"ס מקרב העתודאים אף הוא גבוה ביותר".