אנו מודים לדני גולן על ידיו המקצועיות ושירותו האדיב.
אתם מוזמנים לקרוא את הבלוג שמביא את הסרטון כרמיאלי כדוגמה לאופן שבו ניתן ליצור חזון למציאות בעזרת אנשים מוכשרים בתחום:
פגשתי אותם לפני פחות משנה, את היזמים של "כרמיאלי". הייתה להם בקשה אחת: להקים פורטל שיכבוש את לב הכרמיאלים ובעלי העסקים בסביבה. הם חיו את החלום בכמיהה כמעט ילדותית. הברק בעיניים כבש את כל מי שהכיר אותם ושמע על המיזם. ממני בקשו להפיק סרטון וידאו שיווקי באורך דקה כדי להביא את סיפור המיזם בצורה ברורה ופשוטה במטרה לסייע להם במכירה. אני מודה, לקח לי זמן לעלות על הסירה ולהידבק בחזון של כרמיאלי. באותו זמן לא היה להם אפילו לקוח אחד, רק חלום. המשימה שלי הייתה לעשות ממנו סרט. הנה מה שיצא:
רונית איציקזון פלדמן – מנוע המיזם, ידעה לזהות בדיוק מה היא צריכה ורתמה את בני המשפחה, יועצים כמו רונן בן ציון - המקדם האתר בגוגל ועובדים נוספים (חיים קיסוס ואיימי מקס הנדלר) לנוע קדימה. הם ידעו למקד אותי, ישבנו על סקיצות של הסיפור, בנינו תסריט, חשבנו על ההתנגדויות שעשויות להעלות לבעלי עסקים ושברנו את הראש כיצד לחדור את קליפת העומס של וההתמודדות המוטרפת שעוברת על בעלי עסקים קטנים בעיר.
סקיצה אחר סקיצה הבאתי לשולחן הקטן של אב המשפחה, נח איציקזון, הוא התבונן, הקשיב ואמר לי לבסוף בעדינות: "דני, זה נחמד, זה בכיוון אבל זה עדיין לא זה". ואז בא ה"בוקס בבטן" מהאחות הגדולה עטרה איציקזון נידל, היא נעצה מבט ואמרה: "אתה לא איתנו, אתה לא באמת מאמין שנצליח. אתה חושב שאנחנו נאיביים. רק כשתתחבר לחזון שלנו תוכל ליצור מסר מדוייק למיזם שלנו, אנחנו יודעים אתה יכול". חזרתי למשרד עם מחשבות מעורבות. לאבחן עסקים, מייזמים, אנשים וליצור להם תוכן מעורר השראה ומקדם מכירות – זו ההתמחות שלי ובמקרה הזה התקשתי להתחבר. במשך שבוע וחצי הצוות שלי ישב על סקיצה נוספת, חפרנו עמוק ונתתי לעצמי ללכת עם האמונה שלהם. רק ברגע ששיחררתי את חוסר האמון והתמסרתי לאפשרות שהמיזם הולך להצליח פתאום זה קרה. הבאתי את הסיקיצה האחרונה שקלעה והגדירה את המסר בצורה בהירה.
כרמיאלי עלה לאוויר ומאז רק וממריא
חובת ההוכחה רבצה על הכתפיים של רונית. במשך חצי שנה צוות כמיאלי רץ מעסק לעסק בכרמיאל וגייס למעלה מ 100 לקוחות חדשים. לצד קמפיין השיווק באינטרנט ברמה המקומית (קידום בגוגל ובפייסבוק), כרמיאל כוסתה בשלטי חוצות שמשווקים את לקוחות המיזם. משהו התעורר בכרמיאל, אתר האינטרנט הוצף בתכנים חברתיים לצד עסקיים והפך לפורטל מדובר בעיר עם טראפיק של אלפי מבקרים בחודש וזמן שהייה ממוצע של למעלה מ 3 דקות. נוכחתי כמה כוח יש לעבודה חברתית מקומית. דף הפייסבוק של כמיאלי הכפיל בכל שבוע את כמות הלייקים ונוצר באזזז מקומי על המיזם החדש. הקנספט משוכפל כעט בערים נוספות. האפליקציה זכתה לאלפי הורדות וכרמיאלי גדל בכל יום.
כוח ההנעה ובריאת המציאות
קראתי אין סוף ספרים על גיבורים, על אנשים שהרימו את עצמם מ"המיץ של הזבל" והגשימו חלומות. אבל הפעם קיבלתי הצצה live לתוך תהליך משפחתי מעצים והתבוננתי על המכלול האנרגטי שהתחולל תוך כדי בניית החזון והגשמתו. המאפיינים המאוד ברורים שזיהיתי היו: אב שקט בעל חיוך שנתן לכל זה לקרות. מאזן "הפחד-זדמנות" נטה לכיוון ההזדמנות. הפחד מנפילה היה שם כי הושקעו כספים רבים במיזם, אבל הפחד לא חסם. הם פשוט חיו את החלום. מן הצד חשבתי שזו נאיביות ותמימות, אבל נוכחתי שאלה אבני הבניין של הכוח האמיתי – זרע ההצלחה. היכולת שלנו לחיות את החלום יום יום באופן עקבי יוצרת מציאות. יכולתי לחוש שהאנשים של כמיאלי היו מבורכים. הם באו עם מסר מהלב, עם רצון לחבר בין הכמיאלים ולעשות משהו משמעותי שהעיר תדבר עליו. הם היו אמיתיים עם עצמם ועם רצון עז להצליח. מכלול כזה חייב להצליח. אין ברירה אחרת.
קמפיין שיווק באינטרנט אינו מספיק, נדרשת הנעה עצמית, אמונה ויכולת בריאה שתעמוד בהלימה לפעילות השיווק באינטרנט והקידום.