כותרת
> C;
1/1
טיפוח ויופי

ד"ר אסתר קורן על טיפול נכון בכתמי עור

כרמיאלי טיפוח ויופיפורסם: 26.04.15 , 09:57ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
האם ניתן לטפל גם בקיץ?​אם נשב ביום שמש עם מראה במרפסת נוכל לאבחן בכתמים כהים מפוזרים במקומות שונים בפנים, בחשוף ובגיל מסוים גם בידיים.
כתמים מעצבנים הגדלים שונים ובגווני חום שונים מסמנים את מעבר הזמן...עוד שנה ועוד קיץ ישראלי עבר. לפעמים אנחנו רואים אותם גם ללא צורך ביום שמש או מרפסת, כי הם שם כל הזמן, ואפילו יכולות לגלות כתם חדש קטן שהופיע פתאום סתם ככה, ללא סיבה.
יש נשים שזוכרות מתי כל כתם הופיע: "זה מהריון הראשון", "זה מעל הגבה נמצא שם שנים" "וזה שבלחי מלפני שנתיים". מה שבטוח שכתמים אלה הם קשים לטיפול, מעצבנים ואולי אפילו מתכהים משנה לשנה. מה עושים?
 
למה כתמים נוצרים?
כתמים נוצרים מעודף ייצור פיגמנט המלנין, הנותן צבע באופן טבעי לעור.
מסיבות שונות, בדרך כלל קשורות לגירוי העור, נוצר עודף ייצור בפיגמנט שמתרכז ויוצר את הכתם. בנוסף, אם הגיל ייצור הפיגמנט בעור הופך לפחות אחיד ולכן נוצרים יותר כתמים.
גורמים שונים עלולים לגרות את העור לייצור פיגמנט, המוכר מכולם הוא השמש, שגורם לשיזוף כתוצאה של גירוי ופגיעה בעור. רוצה לציין שייצור פיגמנט על ידי העור הוא בעצם הדרך בו העור מגן על עצמו, ולכן יש להבין "שאין שיזוף בריא" כי כל סוג של שיזוף הוא תוצאה של גירוי של העור.
 
גורמים עיקריים שגורמים להופעת כתמים בעור ופיגמנטציות
·         בארץ, שמש הוא הגורם הנפוץ ביותר ליצירת כמתי עור ופיגמנטציות.
·         כוויות, מחלות עור, חיכוך כרוני, דלקות קשות ופצעים כולל פצעי אקנה .
·         טיפולי פילינג וטיפולים אחרים המגרים את העור עלולים לגרום גם הם להופעת כתמים ופימנטציות גם חודשים לאחר הטיפול.
·         הריון, שינויים הורמונאליים, נטילת גלולות או תרופות מסוימות .
תופעות אלו ניתנים למניעה על ידי טיפול מתאים בזמן.
 
איך ניתן לטפל בכתמים?
לטיפול נכון ויעיל בכתמי עור יש לקחת בחשבון מספר גורמים:
1.      אבחון סוג הכתם. אבחון מקצועי הוא הצד הראשון בטיפול. לא כל טיפול מתאים לכל סוג של כתם ולכן חשוב ביותר אבחון נכון.
2.      עומק הכתם. יש הבדל משמעותי בין כתם שנוצר ברמה האפידרמלי של העור (שטחי יותר) מאשר כתם שמגיע לדרמיס (עמוק יותר). הטיפולים משתנים בהתאם למיקום ועומק בכתם.
3.      צבע וצורת הכתם. חשוב להתייחס גם לזה. במקרים מסוימים רצוי לפנות לרופא לפני תחילת בטיפול על ידי תכשירים קוסמטיים רפואיים או טכנולוגיות.
4.      התאמת תכשירים לבית: יש מגוון תכשירים קוסמטיים רפואיים יעילים ביותר. כל משפחה של תכשירים פועלת בצורה אחרת. חשוב להתאים את השילוב הנכון, בריכוז המתאים לסוג הכתם ועור הלקוחה. חשוב לצלם ולעשות מעקב על התוצאות.
5.      התאמת טכנולוגיות: טיפולים טכנולוגיים יכולים למחוק כתמים בפנים, צוואר, מחשוף ובידיים ביעילות ובמהירות רבה. כתם של שנים יכול להימחק לחלוטין לאחר מספר קטן של טיפולים טכנולוגיים, אך גם כאן חשוב ביותר מקצוענות המכון המבצע את הטיפול. סוג זה של טיפולים דורש ידע ומקצוענות ולא מתאימים בכל סוג של עור. גם כאן חובה לצלם ולעקוב אחרי התוצאות. יש לציין שבסוגים מסוימים של עור, טיפול טכנולוגי עלול להחמיר את המצב.
6.      שמירה על הקיים ומניעה כתמים חדשים: משימה חשובה ביותר! עדיף למנוע כתם חדש מאשר למחוק אותו.
 
האם ניתן לטפל בפיגמנטציות גם בקיץ?
ברור שכן ואפילו חובה. טיפול בפיגמנטציות דורש הבנה וידע. יש להתאים את הטיפול ומינון החומרים הפעילים לעונת השנה אך בהחלט חובה לטפל גם בקיץ.
 
סיכום: היום ניתן לטפל בכתמים קיימים גם אם הם ישנים מאוד. נדרשת ידע ומקצוענות ולא סתם לטפל. אני מזמינה את כולם להגיע אלינו לאבחון וטיפול בכתמים ופיגמנטציות קיימות והכי חשוב...ללמוד איך למנוע פיגמנטציה חדשה ואיך לשמור על התוצאות!
 
"מדע וחן"- ד"ר אסתר קורן
מרכזים לקוסמטיקה רפואית בטכנולוגיות מתקדמות
כרמיאל- חיפה

לאתר של מדע וחן בהנהלת ד"ר אסתר קורן>>

049082713 / 050-8113663
 
אולי יעניין אותך גם