כותרת
> C;
1/1
עיריית כרמיאל

לראשונה בארץ! שוטרי השיטור העירוני הפכו לחובשים. שיטור עירוני - סיכום שבועי 7-13.6.2015

כרמיאלי עיריית כרמיאלפורסם: 16.06.15 , 08:49ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

השבוע של השיטור העירוני:

ביום ראשון האחרון התקיים טקס חלוקת תעודות ודרגות חובשים לפקחי השיטור העירוני אשר הוסמכו, בתום קורס ארוך ומורכב לחובשים מטעם מד"א.
הפקחים קיבלו  הכשרה כחובשים על מנת לתת מענה ראשוני לאזרחים בשטח אשר נקלעים למצבי חירום הדורשים ידע ויכולת מקצועית. הסמכה זו חיונית בשל היות השיטור לעיתים קרובות  גורם הביטחון הראשון המגיע לזירות אירועים בהם מעורבים נפגעים הזקוקים לטיפול רפואי מיידי.
צוות השיטור העירוני, מוסמך מעתה לפעול במסגרת ההכשרה להעניק טיפול מציל חיים . המחזור הראשון של הפקחים אשר לקחו חלק בקורס הינו של שישה איש. היקף הקורס - ארבעה ימים בשבוע כאשר כל מפגש היה בן ארבע שעות למשך חמישה חודשים .
הפקחים יצוידו במכשירי מירס של מד"א לצורך קיום קשר קבוע עם מד"א וכן מכשור רפואי רלוונטי והם אף ישתלבו אחת לחודש בתורנות מד"א, כך יתרמו  וירכשו פרקטיקה ומיומנות.
יוזמי הרעיון הינם ליאור פדידה רכז מתנדבים במד"א כרמיאל ומיכאל גינקר, ראש האגף לביטחון קהילתי בעיריית כרמיאל.
הטקס התקיים במסגרת ישיבת ראשי מינהלים, בו לקחו חלק מנהל מרחב מד"א רחמים סידיס ונציגות מד"א בכירה מהמרחב.
עדי אלדר ראש העיר ברך את הפקחים ואת מד"א על היוזמה המבורכת, וציין את החשיבות של שיתוף הפעולה,  באירועים בהם כל דקה עלולה להיות מכריעה. 
רינה גרינברג, מ"מ ראש העיר אשר תמכה ברעיון וקידמה אותו מרגע הגייתו ברכה אף היא את בוגרי הקורס ואת המיזם  שלדבריה הוא הראשון מסוגו בארץ, מהווה מודל לחיקוי ונדבך נוסף בשיתופי פעולה נוספים בין גורמי הביטחון לכוחות הרפואה בעיר.

האירועים בהם טיפלו בשיטור העירוני בשבוע האחרון:

שיטור עירוני - סיכום שבועי
7/5
- התקבל דיווח במוקד הביטחון על קבוצת נערים המרעישה בשעות הלילה המאוחרות באחד הפארקים בעיר. כוחות שיטור עירוני ( 3 פקחים ושוטר) הגיעו למקום. נרשמו 3 דוחות אזהרה על שהייה בפארק לאחר השעה המותרת ודו"ח אחד ע"י פקחי השיטור העירוני.
8/6
- התקבל דיווח במוקד הביטחון על ילדה כבת 7 העומדת לבדה ליד בית ספר אחרי שעות הלימודים. כוח שיטור העירוני ( פקח ושוטר) הגיע למקום. לאחר בירור פרטי ההורים של הילדה מוקד הביטחון יצר עמם קשר והם הגיעו לקחת אותה.
- התקבל דיווח במוקד הביטחון על אדם השוכב ללא תזוזה בגן משחקים בעיר. כוח שיטור עירוני (2 פקחים) הגיע למקום. מדובר בבחור השרוי בגילופין, הכוח סייע לאדם להגיע לביתו.
9/6
- התקבל דיווח במוקד הביטחון על רכב העומד מונע מזה מס' שעות ללא בעלים. כוח שיטור עירוני (פקח ושוטר) הגיע למקום. התברר כי בעל הרכב ישן בפנים, הכל תקין.
- בעת סיור שגרתי של כוח השיטור העירוני (2 פקחים) הבחינו בתאונת דרכים, אדם נדרס בעת שחצה את הכביש במעבר חצייה. כוח שיטור נוסף ומד"א הגיעו למקום. האדם פונה במצב קל לבי"ח והנהג הפוגע טופל במקום.
 10/6
- התקבל דיווח על דליפת גז בשעת לילה מאוחרת באחד הרחובות בעיר. כוח שיטור עירוני הגיע למקום. אכן היה ריח חריף של גז, התושבים פונו והרחוב נסגר. ניידת משטרה הגיעה למקום ולאחר בדיקה הוחלט לסגור את הגז עד למחרת שהעניין יטופל.
- בעת סיור שגרתי של כוח השיטור העירוני (שני פקחים) עצר תושב את הניידת וביקש סיוע במציאת מפתחות ביתו שהלכו לאיבוד. בתחילה ביקש סיוע של איש מקצוע אך מאחר והמחיר היה יקר עבורו החליט הכוח ביחד עם התושב להגיע ולנסות להיכנס בדרך אחרת. בסופו של דבר הוא נכנס לביתו דרך החלון.
11/6
- בעת סיור שגרתי של כוח השיטור העירוני (שני פקחים) דווח על התפשטות שרפה בשכונת רבין. כיבוי אש במקום השתלטו על השרפה שנגרמה עקב גחל של נרגילה.
- התקבל דיווח במוקד הביטחון על נערים השומעים מוזיקה בקולי קולות דרך רמקול. הנערים אותרו דרך מצלמות האבטחה  ובמקביל הגיע כוח שיטור עירוני (שני פקחים) למקום. מדובר באדם מוכר בעל עבר עשיר שהיה עם חברו, סרב להזדהות והמשיך לשתות בירה וזרק בדל סיגריה על הרצפה. כוחות נוספים (4 פקחים) הגיעו למקום לסייע. נרשם דוח על השלכת פסולת ע"י פקח והנ"ל עזבו את המקום.
13/6
- התקבל דיווח במוקד הביטחון על שני בחורים שככל הנראה ביצעו וונדליזם בבית בשכונה המערבית. כוחות שיטור עירוני (6 פקחים ו2 שוטרים) הגיעו למקום, הבחורים נתפסו בשעת מעשה, כנראה שברו משהו בתוך הבית ושניהם עוכבו לתחנה להמשך טיפול.
- בעת סיור שגרתי של כוח השיטור העירוני (פקח ושוטר) באחת השכונות הבחינו בבחור העומד ליד סופר ומתחיל לרוץ. הכוח רדף אחריו לתוך פארק אך הנ"ל נעלם. תוך כדי חיפוש הבחין הכוח בקבוצת נערים המעשנים נרגילה בתוך הפארק וגם שוהים  שם לאחר השעה המותרת. למקום הגיע כוח נוסף לסייע (שני פקחים). נרשם דוח על נרגילה בפארק והנערים פונו מהמקום.
 
פעילות שוטפת:, הפרעות מנוחה: 38  , אירוע מצלמות: 15 ,שפיכות אלכוהול: 18 , דוחות מסוגים שונים: 17
מוקד ביטחון עובד 24/7, ניתן ליצור קשר במספר דרכים:
106 ולהקיש-1
04-9085527
04-9088118
04-9085662
054-6626115

אולי יעניין אותך גם