כותרת
> C;
1/1
טיפוח ויופי

ד"ר אסתר קורן על איך ליהנות מהשמש בביטחון מבלי לפגוע בעור

כרמיאלי טיפוח ויופיפורסם: 09.07.15 , 11:31ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

לכבוד הקיץ...
איך ליהנות מהשמש בביטחון מבלי לפגוע בעור

ישבתי על שפת הבריכה במלון באילת. השמש הייתה כבר חזקה בשעה 9.45 בבוקר ויכולתי ליהנות מהשקט והשילוב של ההרים אדומים מול הים הכחול. אני נוהגת להגיע למלון הזה מול רצועת החוף הדרומית של אילת, פעמיים בשנה, בין החגים כאשר אילת די ריקה מאנשים, במטרה לנוח קצת וכמלווה לבני הצעיר שנהנה מתחביב נפלא ומרתק, תחביב הצלילה.
באותו יום נחתי ליד הבריכה עם מחשב נייד, ערימת ספרים, פלאפון מחובר לאינטרנט ומשקפי שמש. פתאום הבחנתי מול עיניי במצב "טיפוסי ישראלי קלאסי" בו אימא אחת רודפת על שפת הבריכה אחרי ילדה בסביבות גיל 9 , גדולת ממדים עם בגד ים בתוך ברווז גומי צהוב. הילדה קפצה לבריכה מלאה בהתלהבות והאימא צועקת אליה "בואי את חייבת מקדם הגנה". כל המלון שמע את הצעקות של האם הרצה עם בגד ים ועקבים גבוהים עם התכשיר ביד סביב המים התכלכלים וצעקות הילדה שבתוך הבריכה ובתוך הברווז שלא רוצה לצאת. בסוף, מרוב צעקות ועייפות כנראה מצד הברווז הגומי שהפך מצהוב לכתום, הילדה יצאה מהמים והסכימה שאימה תמרח לה על העור הרטוב המטפטף כחצי קילו של תחליב לבן מבריק שבטח לא השפיע בכלל על עור הילדה פרט מאשר הלכלוך השומני שהשאיר במים, כי ברור לכם שמיד אחרי המריחה הילדה והברווז קצפו שוב לבריכה.
סיפור אמיתי וקלאסי שפותח את המאמר על טיפים חשובים בנושא שימוש בתכשירים עם מקדם הגנה, כדי שבין היתר לא נרוץ סתם אחרי הילדים המסכנים שלנו, בצעקות שמרעידות את אורחי המלון ואת הנוף כולו, על שפת הבריכה ביום חופש.
 
·        איך ליהנות מהשמש בחוכמה
קרינה חזקה עלולה לפגוע בעור אך בכל זאת יש לשמש השפעות חיוביות על גוף האדם שרצוי לנצל, בחכמה. בין יתרונות השמש מופיעה ההשפעה האנטי דיכאונית, האיזון של מערכת העצבים וייצור ויטמין  D ברקמת העור. לפניכם מספר טיפים שיאפשרו לכם לענות מהשמש בחוכמה:
1.     אל תתקרבו למכונות שיזוף. לא ברור איך המכונות עובדות, איך מתוחזקות ואיזה כמות וסוג של קרינה פולטות. בנוסף, לא ברור לגבי איכות משקפי ההגנה שאתם מקבלים ומה רמת ההיגיינה שלהם. שמרו על בריאותכם,
      אם כבר, בטוח יותר להשתזף בשמש.
2.     חשוב ביותר להשתמש בקרם המכיל מקדם הגנה שימתן את השפעת קרני השמש הפוגעות בנו. יש סוגים רבים של תכשירים קוסמטיים בשוק ביחס לכמות הקטנה מאוד של חומרים פעילים המשמשים בעולם כמקדמי הגנה. לגוף, תבחרו מה שנוח ונעים לכם. לאזורי הפנים, צוואר, ומחשוף הסובלים קשות מהשמש ממליצה לרכוש תכשירים בהמלצה קוסמטיקאית פארא רפואית בהתאם למאפייניי עור כגון רגישות, צבע עור, מרקם עור ועוד.
3.     יש להשתמש בקרם הגנה בחלקי הגוף החשופים לשמש כל יום כל השנה, כולל מחשוף, פנים ,ידיים וצוואר. יש למרוח אותו כל בוקר גם אם "רק מסתובבים בעיר או תולים כביסה".
4.     גם בנהיגה יש להשתמש במקדם הגנה, כל השנה בישראל.
5.     לגבי סוג תכשיר הגנה והרכבו רצוי להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת  כי מדובר על תכשיר מיוחד לאזורים האלה. לנשים,(ולפעמים גם לגברים) רצוי תכשיר הכולל בתוכו מייק אפ כדי לעלות את רמת ההגנה ולגרום לעור להיראות רענן וצעיר יותר.
6.     נשים בהריון ובהנקה: יש לשים לב במיוחד לסוג המסנן הקרינה הנמצא בתכשיר הגנה. בארץ אין הקפדה בנושא, אך בחו"ל יש חומרים שבהחלט פחות מומלצים במצבי הריון כי עלולים לחדור שלייה. אני ממליצה לפנות לקוסמטיקאית פרא רפואית עם ידע מתאים ולהתייעץ בעניין.
7.     כל תכשירי ההגנה חייבים להתחדש כל שעתיים בממוצע.
8.     כל תכשירי ההגנה יש למרוח חצי שעה לפני חשיפה לשמש וזאת כדי לאפשר את פיזורו המלא על העור לפני יציאה לשמש.
9.     מומלץ לשתות הרבה מים ולהימנע ממקומות פתוחים בשעות החמות ביותר של היום ( 11.00 עד 16.00 )
10. אם אין בררה ואתם בשמש הרבה זמן תלבשו בגדים דקים אך ארוכים יותר
11. כדאי להרכיב משקפי שמש כדי להגן על רשתית העין.
12. ייצור ויטמין  D קורה באזור של העצמות הארוכות - ידיים ורגליים , לאחר חשיפה בשמש של כ-חצי שעה ללא מקדם הגנה. אני מציעה לכולם אך בעיקר לכל אוכלוסיית הנשים בגיל מעבר, טרום גיל מעבר, ואחרי גיל מעבר (בקיצור כמעט כולנו אחרי גיל 15) לצאת להליכה או להיחשף לשמש עם שרוולים קצרים/ מכנסיים קצרים כדי לאפשר לתהליך חשוב זה לקרות. גם בחורף אני נוהגת ללכת מול הים פעם בשבוע עם שרוול קצר .
13. שמרו על המחשוף! עור המחשוף הינו דק ונוטה לפיגמנטציות עתידיות. בנוסף למקדם הגנה השתמשו במטפחת ובכך תמנעו מנזקים עתידיים. אם יש כבר נזקים תתייעצו ותשלבו חומרים פעילים לצורך שיפור מראה האזור. תתפלאו אך זה באמת עובד, על ידי חומרים פעילים נכונים ניתן לשקם את אזור המחשוף באופן משמעותי.
 
וזכרו: אין שיזוף בריא. וניתן ליהנות מהשמש מבלי לפגוע לצמיתות בעור. הדרך הטובה ביותר למתן הזדקנות היא המניעה. תשמרו על עצמכם כבר מגיל צעיר כי אין יותר יפה מעור בריא !
 
 
"מדע וחן"- ד"ר אסתר קורן
מרכזים לקוסמטיקה רפואית בטכנולוגיות מתקדמות
כרמיאל - מרכז הכרמל, חיפה.
www.drkoren.co.il
04-9082713 / 050-8113663
 

לאתר מדע וחן - ד"ר אסתר קורן


אולי יעניין אותך גם
אמנות: מפתח לחופש פנימי, ריפוי והעצמה

לכבוד הקיץ...
איך ליהנות מהשמש בביטחון מבלי לפגוע בעור

רפואה אסתטית מתקדמת עי דר גואד חבוס- בעל דוקטורט ברפואה

לכבוד הקיץ...
איך ליהנות מהשמש בביטחון מבלי לפגוע בעור

מבצעים מטורפים בביוטי טק סנטר כרמיאל

לכבוד הקיץ...
איך ליהנות מהשמש בביטחון מבלי לפגוע בעור

beautytech center כל עולם היופי במקום אחד

לכבוד הקיץ...
איך ליהנות מהשמש בביטחון מבלי לפגוע בעור

אסדי קליניק מרכז להשתלות שיער ואסתטיקה

לכבוד הקיץ...
איך ליהנות מהשמש בביטחון מבלי לפגוע בעור

לעשות השתלת שיער בכרמיאל או לטוס לטורקיה ?

לכבוד הקיץ...
איך ליהנות מהשמש בביטחון מבלי לפגוע בעור

איך לתכנן מארז מכובד עבור היולדת

לכבוד הקיץ...
איך ליהנות מהשמש בביטחון מבלי לפגוע בעור

הפינוק המושלם לגבר ולאישה - מספרה עד הבית

לכבוד הקיץ...
איך ליהנות מהשמש בביטחון מבלי לפגוע בעור

להישאר צעיר לנצח- ד"ר אמין שעלאן אסתטיקה רפואית

לכבוד הקיץ...
איך ליהנות מהשמש בביטחון מבלי לפגוע בעור