כותרת
> C;
1/1
עיריית כרמיאל

פורום ראשי מינהלים ערך סיור במנהרות הרכבת לכרמיאל

כרמיאלי עיריית כרמיאלפורסם: 13.08.15 , 08:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
 לבקשת ראש העיר עדי אלדר, ביום ראשון השבוע נערך סיור של ראשי המינהלים בפרויקט הרכבת לכרמיאל. הסיור החל בסקירה של איתמר גליל מנהל הפרויקט של הרכבת לכרמיאל , בחדר הישיבות בלשכת ראש העיר.
 
לאחר מכן יצאו חברי פורום ראשי המינהלים לכיוון אתר מנהרות הרכבת וקיבלו הסבר ממצה על העבודות שנעשו ועדיין נעשות במקום.
 
פרויקט הענק של משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל להקמת רכבת עכו-כרמיאל נמצא בעיצומו- בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.
 
מטרת פרויקט הקמת רכבת לכרמיאל, הינה חיבור הגליל לרשת המסילות הארצית, לנגישות הציבור בפריפריה למרכז המדינה, בנוסף הרכבת תתרום לעליית ערך הנדל"ן בישובים הסמוכים ותרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים.
 
במסגרת הפרויקט מוקמת תשתית למסילה כפולה, באורך של כ-23 ק"מ, הרכבת תאיץ על הפסים החדישים במהירות תכן של 160 קמ"ש ותעבור בין שתי תחנות נוסעים- אחיהוד וכרמיאל.
 
לאחרונה החלו עבודות להנחת המסילה בתוואי, כאשר עד כה הונחה מסילת ברזל באורך של כ- 5 ק"מ בתוואי- ומדי יום יונחו 400 מטרים נוספים של פסי רכבת, במקביל מושלמות בימים אלה עבודות למבנה התחתון ברציפי שתי התחנות, במבנה המרכזי ובמבנה מערכות השליטה והבקרה.
 
העבודות בפרויקט רכבת עכו-כרמיאל כוללות: מנהרה כפולה באורך 4.6 ק"מ- הקמת 18 מנהרות משניות, שישמשו כמעברי חירום, תחנת שאיבה לניקוז מי גשם למניעת כניסתם למנהרה, קטעי גישור וסלילת כבישים, דרכי שירות ודרכים חקלאיות. כמו כן, הוגבה כביש 4 מעל מסילת הברזל ומעל נחל חילזון אשר בוצעה בו הטיה לאורך תוואי של 750 מטר, הוקמו גשרי רכבת באורך 30 מטר מעל נחל נעמן ובאורך 90 מטר מעל נחל חילזון. בנוסף, בוצעו במסגרת הפרויקט עבודות שיקום נופי נרחבות, עבודות תשתיות חשמל, תאורה ותקשורת והטיית מערכות תשתית מקומיות וארציות קיימות.
 
תחנת כרמיאל תכלול: מרכז תחבורה בו- טרמינל נוסעים בן שתי קומות, רציפי נוסעים ומגרש חנייה ליותר מ-700 כלי רכב. בצמוד לתחנה יבנה מרכז תחבורה גדול שישמש לאוטובוסים ולתחבורה ציבורית. השטח הכולל מבנה תחנה, שליטה ובקרה וחניון יגיע ל-1,500 מ"ר. הפרויקט כולל כ-5,000 מ"ר של שטחי סלילה ופיתוח והקמת 3,000 מ"ר קירות תומכים.