כותרת
> C;
1/1
נדל"ן וכלכלה

אביבית שלומוביץ - מהו ניהול פרואקטיבי והאם אני מנהל כזה?

כרמיאלי נדל"ן וכלכלהפורסם: 06.04.16 , 08:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
 
               

בעידן של שינויים וחוסר ודאות נדרשת ממנהלים יכולת לפרואקטיביות.
פרואקטיביות =  לקיחת יוזמה וגם את האחריות לגרום לדברים שיתרחשו. 
למשל: מנהל בארגון שבו הכול מתנהל באופן איטי, דוחים דברים, לא מקבלים החלטות, לא לומדים מטעויות, יכול להאשים את הארגון להיות פאסיבי ולהגיב: "כך הדברים עובדים פה". זהו מנהל מגיב שמסיר מעצמו אחריות לגבי התוצאות העסקיות "זה לא אני זה הם". לעומתו מנהל פרואקטיבי ישפיע, יקבל החלטות, ידרוש עמידה ביעדים ולו"זים.
עקרונות לניהול בגישה פרואקטיבית-בדקו עם עצמכם:
1. התמקדות בחשיבה חיובית – ב"מה אפשר" ולא ב"במה אי אפשר"
2. מיקוד הפעולות שלנו במה שתלוי בנו, בהשפעה שלנו, ולא במה שלא ניתן להשיג.
3. הימנעות מהאשמות והסתכלות להווה ולעתיד.
טיפ החודש: איך להיות מנהל פרואקטיבי?
 

בחרו 2-3 סעיפים ,הציבו כיעדים לתקופה הקרובה והתחילו לפעול לממשם!
1. תשוקה= אחת המיומנויות הנדרשות ממנהלים ועובדים במאה ה21. מנהל שמזהה את התשוקה המרכזית שלו ויחבר אותה למשימות שלו- יגביר את השפעתו בארגון. למשל: ליצור, להצחיק, לחנך, להעצים, ללמד, לפתור, לבנות וכ"ד.
2. שאלות מודעות עצמית: מנהל מצליחן מגדיר לעצמו מטרות מדויקות באמצעות מענה לשאלות הבאות: מי אני? מה אני עושה? איפה? מתי? מה הערך המוסף שאני מספק לאחרים?
3. הבחנה בין עיקר לטפל: מנהלים מעולים מתמקדים ולוקחים הזדמנויות שמקדמות אותם בהשגת מטרותיהם. מה שלא עולה בקנה אחד עם מטרותיהם- "יורד" מהשולחן"..  
4. פתיחות ללמידה ושיפור מיומנויות - אפשר לקבל משוב מאחרים, ללמוד מדמויות מעוררות השראה או מאנשי מקצוע שיוכלו לסייע לך לפתח בקלות ובמהירות את הייחודיות שלך. מגמות חדשות נכנסו לניהול, פותחו שיטות חדשות לאימון אישי, אימון עסקי ואימון ניהולי, כלי ניהול עדכניים משמשים מנהלים ועובדים, ואיפה אתה?. ככל שתרחיב את בסיס המידע, ידע וניסיון שלך, כך יהיו לך יותר מקורות מידע לשאוב מהם בעת הצורך.
 
5. נחישות והתמדה:  אמצו לעצמכם התנהגות נוחשה, ממוקדת מטרה. אל תוותרו לעצמכם גם ברגעים קשים. מנהל מצליחן נחוש ומתמיד יודע לצלוח רגעי שקט ושעמום ובוחר לפתח תחומים פעילות ושירות חדשים.

6. ניהול קשרים: מצליחנים נחנו ביכולות תקשורתיות מפותחות, והם יודעים את הסוד מספר 1 להצלחה:  א נ ש י ם. עסקים נסגרים בין אנשים, הזדמנויות מוצגות מאנשים לאחרים, צרכים מתגלים כאשר מקשיבים לאנשים שהם הלקוחות, הכול, בשורה תחתונה מתחיל ונגמר וקורה עם ובין אנשים. לכל מנהל מצליחן מאגר מידע מסודר של הקשרים שלו.


7.      התחדשות מתמדת: במאה ה 21 מנהלים צריכים לסגל לעצמם דפוסי התנהגות של שינוי והתחדשות. מצליחן שואל בכל יום מחדש "מה עוד ואחרת וטוב יותר אני יכול לעשות?"

הכותבת - אביבית שלומוביץ- יועצת ארגונית M.A בעלים ומנכ"ל חברת ת.נ פתרונות- פיתוח ארגוני ועסקי. החברה מתמחה בליווי עסקים וארגונים בעולמות איכות השירות והמכירות ואימון וליווי מנהלים. www.tenpitronot.com