כותרת
> C;
1/1

ניל מרסר על ציד, סנוקר וצילום

כרמיאלי פורסם: 07.03.16 , 12:24ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
​אמנות הצילום היא שילוב מעניין ולפעמים מרגש בין התפעול של ציוד טכני לבין יצירת תוצר ש"ידבר" אל המתבונן. התוצר הזה יכול להיות פשוט מאוד, נקי וחופשי מפרטים שוליים – המתמקד בתיאור של הנושא נטו. לחלופין, ייתכן שהוא יספר סיפור רב-רבדים שבכלל אפשר לשהות בו ולאט לאט לגלות עוד ועוד פנים שטמונות בפנים.בעזרת הכלים הטכניים – המצלמה והתאורה, יחד עם המקורות של אור המזדמנים: חלון או דלת, נורית צהובה של טונגסטן, השמש או הירח, הצלם תופר בבואה שְאולי תשקף את המצולם באופן מדויק או לחלופין תשנה, תשפר או תדגיש את פרטיו.
 
בצילומי סטודיו, הכל בשליטתך. חדר חשוך שיקבל את האופי שאתה בוחר ברגע שתדליק ותמקם את התאורה שלך – מיקום שיקפיץ את האור הנזרק מהמנורה לעבר פינה או שטח, לחי או עין, הישר לתוך העדשה שמופנית אליו. קצת כמו סְנוּקֶר. בצילומים בחוץ, אתה כמו צייד. עליך לתכנן את הזמן, השעה, גובה השמש, הבדידות או ההמון כדי לקבל את אשר אתה מחפש. יחד עם זאת, יש את האלמנט של הפתעה שאי אפשר לבנות עליו שעשוי להניב פרי מלהיב או עלול לאכזב קשות!
 
אני מצרף לכאן כמה דוגמאות:
התמונה של הסלע בים (Midnight Beach) צולם באמצע הלילה לאור הירח. הכל היה חשוך. לאחר חשיפה ארוכה, הופתעתי לגלות שהסלע הכהה שצילמתי היה מכוסה אצות ירוקות.
לחצו על התמונה להגדלה: 

 
בצילום של העץ בזריחת השמש (Carob Dawn), יצאתי מהבית לפנות בוקר מבלי לדעת שאקבל את המתנה של שמים כה מרגשים!
לחצו על התמונה להגדלה: 

 
תמונת האשד (Blue Torrent) קיבלה אווירה יתרה בשילובם של אדים שעלו ממי הנחל בשעה המוקדמת.
לחצו על התמונה להגדלה: 

 
האור המפוזר של דלת גדולה מלטפת את פניו של האיש (Worker), מאיר אותו ללא צלליות קשות אך במעבר רך בין החשוך לבהיר.
לחצו על התמונה להגדלה: 

 
עד הפעם הבאה....
 
כל טוב,
ניל
 
ניל מרסר – צלם
טלפון: 054-5633978
דוא"ל: neil@neilstudio.com

אתם מוזמנים לעיין באתר שלי. לחצו על קישור זה לאתר>>