בי"ס אורט כרמים זכה לא פעם להערכה על מראהו המטופח והאסתטי. השנה נעשתה קפיצת מדרגה בתחום, שעה שתלמידים בכלל ותלמידי מגמת אמנות בפרט הפכו לשותפים פעילים בעיצוב הסביבה הלימודית והמרחב הציבורי.

הפעילות נגעה בכל שכבות הגיל. בחטיבת הביניים נבחרו בכיתות צוותי עיצוב ובהובלה של המחנכים עמלו על שיפור חזות הכיתה כך שישתקפו התכנים הנלמדים ותשרה אווירה נעימה. בחטיבה העליונה הובילו תלמידי מגמת אמנות את המיזם הזה. לאחר שתלמידי הכיתה בחרו משפט ערכי, שמשקף את תפיסת עולמם, הביאו תלמידי אמנות את המשפט הנבחר לידי ביטוי אמנותי. הייתה זו עבודה קבוצתית עם הרבה התלהבות, גאווה ורצון להצליח. מעל עשרים לוחות עיצבו תלמידי אומנות בכיתות ובמסדרונות ביה"ס. התוצאות היפות זכו לביקורות מאוד חיוביות ולהוקרה רבה. כך, למשל, ציינו תלמידים באחת מכיתות הלימוד ש"הלוח המעוצב מביא הרבה אור לכיתה".
בעבודתם הצליחו התלמידים לבטא מחשבות, תפיסות ורגשות ולהביאן בצורה אמנותית למרחב הציבורי. על כך אמר ג'ון ראסקין , סופר ומבקר אמנות מהתקופה הויקטוריאנית באנגליה: "באמנות פוסעים יחד היד, הראש והלב".
על כל המיזם הזה מנצחת ברוניה זוהר סגן, מורה לאמנות ורכזת "סביבה לימודית". תוך שהיא הוגה רעיונות, יוצרת קשר עם המורים ומסייעת בכל שלבי הביצוע, הולך ומשתפר מראה מרחב הלמידה בביה"ס. "אני מאמינה", אומרת ברוניה, "שבסביבה אסתטית נעים ללמוד ולהגיע להישגים. מעורבות תלמידים בעיצוב סביבה לימודית נותנת תחושה של שייכות ורצון לשמור ולטפח, מה גם שבעשייה הזו יש למידה משמעותית. שפת האמנות ותהליך היצירה האמנותי תורם בפיתוח רעיונות, דמיון, יכולת ביטוי וחשיבה אסוציאטיבית. אלו הם כישורים שעשויים לסייע בכל תחום".
