כותרת
> C;
1/1
חדשות

הנוער הכרמיאלי מבקש פתרונות

כרמיאלי חדשותפורסם: 17.05.16 , 15:48ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
הנוער התנהג כמבוגר אחראי וביקש שיחההשבוע נפתח בשיחה חשובה אותה יזמה יערה זמיר בת ה- 17 תלמידת בית ספר כרמים, כאשר פנתה למנהלת אגף הנוער וביקשה לדאוג לנוער וזאת בעקבות חוסר מעש בערבים ודו"חות משוטרים שמתייחסים לנוער באופן מחפיר. (גם לטענתם של בני נוער אחרים איתם שוחחתי).
מספר פוסטים כועסים נוספים שהעלו חברים ברשת החברתית על שאין מה לעשות בעיר והורים שכועסים, מדוע לא עושים למען הנוער?
אין כל פעילות לטענתם ומכל מקום שהם מתכנסים, יושבים יחד, דואגים  מהשיטור העירוני להזיז אותם, בטענה שמפריעים לשכנים, מספר הדוחות שמקבלים מכעיס מאוד גם את כיס ההורים.
איילת, מנהלת אגף הנוער, נענתה בחיוב לבקשתה של יערה וארגנה מידית את המפגש בו השתתפו 22 בני נוער, כאשר חצי מהם בדיוק נציגי מועצת הנוער.
בשיחה שהתקיימה השתתף נציג משטרה, נציגי השיטור העירוני, דודו בטאן ומיכאל גינקר – מנהל פרויקט עיר ללא אלימות
ואיילת כהן מנהלת מחלקת אגף הנוער.
נוכחות לא גדולה הייתה של נערים ונערות בניגוד לכל הפוסטים אותם מעלים בנושא החברתי, השאלה האם הספיקו לראות את הפרסום או האם ידעו על המפגש ואין בהם אמון?
נושא נוסף מספרת יערה: "היחס העוין של השוטרים אל בני הנוער בשעות ערב מאוחרות, יחס מעליב, תוך כדי שמזיזים אותנו כל הזמן ממקום למקום ודוחות שמקבלים". למי שלא הספיק לברוח, או חשב שמסוגל בבגרותו להתמודד ולדבר עם שוטר ולהבין עם היו בשקט על מה הדו"ח? אז גם על לכלוך קיבלו (למרות שהתעקשו שהיו מרימים את לכלוך שלהם עם לכתם)."
בפגישה הם שמעו את ההסבר מדוע השוטרים מזיזים אותם ממקום למקום.
הוסבר להם שהם נוקטים בפעולת מניעה, משמע - מנסים למנוע שיחות טלפון של תושבים שמתלוננים על רעש בפני השיטור העירוני.
יערה זמיר מסכמת שהרגישה שקיים רצון לפתור את הבעיה ולשפר דברים בעתיד, עוד הבטיחו להם שהגישה של השיטור העירוני לנוער לא תהיה אגרסיבית כפי שהייתה לדבריה ולדברי אחרים.
לבקשת הנוער, הוסכם שפארק המשפחה יהיה פתוח בימי שישי משעה 10:00 ועד השעה 2:00 לפנות בוקר עם מאבטחים שיהיו שם. אחד מטעם הביטחון, שני מטעם אגף הנוער ושלישי עובד של פארק המשפחה.
עוד סוכם על ארבעה מקומות בהם יוכלו בני הנוער להיפגש מבלי לקבל דוחות, כל עוד לא יהיה אלכוהול כמובן, סמים ואלימות.
המקומות שניתן לשבת בהם הם:
חניית בית ספר כרמים, חניית בית ספר פסגות.
רחבת בית ספר אופק ורחבת העירייה.
הבטיחו לבני הנוער לדאוג לתאורה טובה יותר ולא להשאיר אותם במקומות חשוכים.
האם המפגש הזה יביא לשינוי? האם זו התחלה של קשר שיבוסס על אמון וכבוד בין שוטרים לבין הנוער שלנו?
מדוע בכל זאת המפגש ותוצאותיו לא מצאו חן בעיני הורים?
 
אילנה פליישמן שוקרון, אומרת לי :
"אני בעד שכול הנוער ישמע ולא רק חלק ואם רוצים לשמוע את הנוער הכי קל זה ללכת לבתי הספר והם שם במלא הדרם. ללכת ולהגדיר מקומות חשוכים כמקום מפגש זה לא יפתור כלום ורק יצור לחץ על הנוער. הובטח שיפתחו את המועדונים של הנוער בימי שישי ובמקום להגדיר מקומות שימצאו מקומות מפגש נורמליים לנוער שלנו"
לטענתה של אילנה, מפגש הבזק שהתקיים היה ללא כל הכנה ותוכן לגביה. "הייתה תחושה שעשו אותה רק כדי שתהיה פגישה ואין באמת תחושה של שיתוף."
 
עוד אמא שלא התרשמה לטובה מהרעיון למפגש, הייתה ענת הרשקוביץ מפני שהיא חושבת שהמפגש היה חסר בביצוע:
"1. שתי בעיות מרכזיות הן התזמון והתאימות בין מטרת המפגש כפי שהוגדרה בהודעות המקדימות ובין סיכום המפגש שלא עסק בנושא כלל (דוחות רעש ).
2. קביעת פגישה אחרי 3 ימי חופש יצר מצב בו רוב בני הנוער לא ראו את המודעה ואלה שראו ונכוו מהמשטרה איבדו אמון. לראיה היו נוכחים במפגש כ 17 בני נוער. מניחה שרובם חברים במועצת הנוער העירונית.
4.יש שיאמרו אשמים בני הנוער אבל אני מציעה שבמקום לבוא בטענות לנוער שלא הגיע לפגישה להחליף זאת בהגעה לבתי ספר וקיום שיחות במפגשים עם כל התלמידים ולא כפי שנעשה בעבר רק נציגות מצומצמת מכל שכבה. מפגש כזה מאפשר לנהל שיח במעגלים רחבים יותר .שיח קשה. רועש. אבל פרודוקטיבי.
5. אני כלל לא מבינה את הקונספט של לאפסן את בני הנוער בחניונים של בתי הספר. אין כאן פיתרון אלא התעלמות בוטה מהבעיה. מקומם יותר שהושם דגש על מתן פתרון לנוער שאינו מעשן \שותה. בחזקת את המעשנים\שותים נכלא כבר במקום אחר וסליחה מראש על הבוטות.
6. משום מה לא היתה כל התייחסות ליד הקלה על ההדק (או העט במקרה זה) בכל הנוגע למתן דוח"ות בגין רעש. כולל דוח"ות כפולים בחסות המשרד להגנת הסביבה שהוא גורם חשוב בשיח. להזכירכם, נושא שבמקור היה הסיבה שלשמה נקבעה הפגישה.
7. צריך לקחת בחשבון ולזכור שאין דין נער\ה בני 14 לנער\ה בני 18.כנ"ל ההתייחסות למגוון הבעיות והאינטראקציה עם המשטרה.
8.מוזר שנקבעו מקומות מותרים לשהייה אבל אין התייחסות לשעות בהן מותר\אסור להיות בשטחים אחרים בעיר. מדרחוב וכדומה. מעבר מהחניה ואליה.
מרגיז אותי שאני בכלל מעלה את התהייה הזו אבל בדיוק לשם לקח אותנו המפגש הזה.
9 .באחת התגובות בפייסבוק כתב מישהו את המשפט המצמרר הבא :מה השלב הבא עוצר מניעתי? קצת מסכם את הבעיה והיחס ובשורה תחתונה ממליצה לא לבצע בשלוף גם רעיונות שעל פניו נראים טובים.
אני מאוכזבת. כועסת וכרגע ממתינה לתגובת המשרד להגנת הסביבה על ערעור בגין אחד מהדוחות המרשימים של המשטרה. דוח כפול אגב. "

מהעיריה נמסר: 
ביום א' האחרון במועדון הריימנס נערך מפגש בין נציגי הנוער לבעלי התפקידים אשר מנהלים את השיטור העירוני מטעם עיריית כרמיאל והמשטרה.
 
השיחה התקיימה ביוזמתה ובהשתתפותה של מנהלת אגף הנוער העירוני איילת כהן ונועדה לאפשר לבני הנוער להשמיע  את טענותיהם ואת בקשותיהם ולשפר את השיח בין רשויות האכיפה לדור הצעיר בעיר.
 
את הממסד במפגש ייצגו ראש האגף לביטחון קהילתי ותכנית עיר ללא אלימות  מיכאל גינקר, רכז פעילות שטח שיטור עירוני דודו בטאן וקצין שיטור עירוני מטעם משטרת לב הגליל פקד מיכאל ג'ינו. נציגי הכוחות  הסבירו במעמד זה כי הצורך בהגברת האכיפה בנושא רעש בשעות הלילה נוצר על רקע תלונות חוזרות ונשנות מצד תושבי העיר על הפרעות מנוחה מתמשכות ברחבי העיר.
 
בין השאר נדונו רעיונות לפעילויות מיוחדות ומתחמים לנוער אשר יופעלו בתקופה הקרובה ובעונת הקיץ, כך החל מ יום ו' הקרוב ( 19.5.16) יפתח בשעות הלילה פארק המשפחה לשהיית בני הנוער. בנוסף, סוכם כי מאושרת שהיית בני הנוער בשעות הלילה המאוחרות (ללא אלכוהול והפרות סדר) בארבעה מתחמים ברחבי העיר:  רחבת העירייה, חניון בי"ס כרמים, רחבת בי"ס אופק וחניון בי"ס פסגות.
 
יחד עם זאת, הובהר לבני הנוער כי המשטרה והשיטור העירוני ימשיכו בפעילות האכיפה האינטנסיבית בתחום עבירות איכות החיים ולא תינתנה הנחות לכל מי שיפר את דרישות החוק או יהווה מטרד לאזרחים.
 
רינה גרינברג מ"מ ראש העיר הדגישה כי השיטור העירוני ותכנית עיר ללא אלימות נועדו לשפר את איכות החיים של תושבי העיר ואלה עושים ימים כלילות למלא את תפקידם כראוי.
 
עדי אלדר ראש העיר מחזק את גופי האכיפה המשלבים כוחות על מנת לתרום לתחושת השלווה של התושבים וציין כי הוא מעריך את בני הנוער המקיימים את החוקים ומגלים אזרחות טובה.  "מדובר בשיח חשוב על מנת להוריד מתחים ותסכולים ולהבין את עבודת השיטור העירוני מצד אחד ואת רצונות וצרכי בני הנוער בכרמיאל"


פורטל כרמיאלי מבטיח לעקוב מקרוב ולהביא תוצאות המפגש,  את השינויים וההמשכיות של כל פעילות הנוער וכל מי שמעורב בה.
אולי יעניין אותך גם
לראשונה מזה שנים רבות הוקמה עמותה בכרמיאל שכל עניינה טיפול בבעלי חיים
הנוער התנהג כמבוגר אחראי וביקש שיחה
פיצוץ רכב בכרמיאל - כתוצאה מכך ארבעה פצועים באורח קל.
הנוער התנהג כמבוגר אחראי וביקש שיחה
*שב״כ ומשטרה חשפו התארגנות טרור מאזור הצפון שתכננה לבצע פיגועים בישראל. כתבי אישום הוגשו נגד המעורבים.*
הנוער התנהג כמבוגר אחראי וביקש שיחה
כרמיאל מרכינה ראש, ועצובה
הנוער התנהג כמבוגר אחראי וביקש שיחה
יום עצוב בכרמיאל
הנוער התנהג כמבוגר אחראי וביקש שיחה
יום חמישי הקרוב ניפגש ברחבת עיריית כרמיאל לשחרור החטופים
הנוער התנהג כמבוגר אחראי וביקש שיחה
רשת "סאלח דבאח ובניו" במבצע חסר תקדים – שלל מוצרים בשקל
הנוער התנהג כמבוגר אחראי וביקש שיחה
"אין בעולם מספיק תפילות כדי לעמעם כאב סבוך געגועים"
הנוער התנהג כמבוגר אחראי וביקש שיחה
רכבת ישראל תחדש החל מהיום, יום רביעי את שירותי קווי הרכבת לתחנת כרמיאל במתכונת חירום
הנוער התנהג כמבוגר אחראי וביקש שיחה