כותרת
> C;
1/1
חוק ומשפט

עו"ד אליסה דריקר מן על מריחואנה, חשיש והחוק – חלק א'

כרמיאלי חוק ומשפטפורסם: 14.06.16 , 08:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
אז מה זה בעצם קנאביס ומריחואנה?קנאביס הינו צמח בעל סגולות רפואיות ותעשייתיות אינסופיות.  הקנאביס שימש בין השאר לייצור סיבים חזקים, חבלים, שמנים, בדים, ניירות, חוטים ועוד וזאת לצד שימוש למטרות רפואיות רבות ומגוונות, שכן לקנאביס יכולת מופלאה בין היתר  לדוגמא, לשכך כאבים.
כעיקרון הקנאביס הוא צמח שגדל בטבע בדרך פרא, אך ניתן גם לגדלו בתנאי מעבדה. כיום ניתן להיווכח כי לצמח הקנאביס שימושים תעשייתיים רבים, אך ישנם גם זנים המשמשים גם לעישון.
כאשר הקנאביס מיועד לעישון, הוא מגיע בשתי צורות עיקריות: מריחואנה וחשיש.
מריחואנה – הפרחים המיובשים של נקבת הקנאביס  המכונה גם "ירוק" ובכדי לצרוך אותם, נוהגים לקצוץ את הפרחים ולערבבם עם טבק .
חשיש – הינו חומר מוצק המגיע לרוב בקוביות או אצבעות (עשוי ממיצוי שמן הקנאביס) המכונה גם "חום" כדי לצרוך אותו, יש להמיס אותו ולערבב עם טבק. החשיש יכול להגיע ברמות חוזק שונות.
הצורה הנהוגה לצרוך את השניים כיום הינה בג'ויינט ובאנג כאשר כל אחת מהדרכים משפיעה בצורה אחרת על המעשן.
עבור חולים אשר משתמשים במריחואנה באופן רפואי, שיטת העישון לרוב שונה ומתבצעת בצורת אידוי. בצורה זו החולה בעצמם לא מכניס עשן לריאות.
 
ממתי ומדוע מחוץ לחוק?
 
עד שנות ה-30, הקנאביס היה חוקי ונפוץ במרבית מדינות העולם, ועישון סיגריה (ג'ויינט) הייתה פעולה בסיסית , נורמאלית ושגרתית לחלוטין.
אם נלך קצת אחורה, לשנות ה-20, נבין כי בתקופה ההיא בארצות הברית התחילה תקופת יובש מאלכוהול. כלומר, הוחלט להוציא את האלכוהול מחוץ לחוק בטענה כי הינו סם מסוכן.
תקופת היובש שררה בארצות הברית כ-13 שנים ובמהלכן אסור היה למכור, לצרוך ולייצר אלכוהול...כמובן שזה כלל אכיפה מוחלטת ומוקפדת ככל האפשר באמצעות פקחים רבים.
אבל....למורת רוחם גילו האמריקאים כי מתרחש תהליך הפוך לגמרי משציפו! צריכת האלכוהול לא ירדה כמעט בכלל, להפך, נוצרו מקומות פירטיים ומקומות בהיחבא אשר מכרו אלכוהול בצורות שונות ובשמות מגוונים.
עד שיום אחד בעקבות הבנה והפנה כי אין מצליחים להוציא את ה"סם" הזה מהאוכלוסיה, ביטלו את היובש.
הבעיה היא כי מהלך קיצוני זה גרם לבעיה אחרת לגמרי...גילו שהותירו ים של פקחים נטולי עבודה אשר מצאו עצמם ללא תעסוקה ביום אחד בהיר.
בעקבות הבעיה החדשה כבר אז החלו לחפש אחר ה"סם החדש' שיהיה אפשר לאסור, כדי לספק עבודה לאותם פקחים המסכנים.
והינה, תוך זמן דיי קצר  מצאו את ה"סם החדש" שסומן כ"סם המסוכן" הבא ....הקנאביס, שזכה במהרה לכינוי שלו כיום  המריחואנה!

לאתר של עו"ד אליסה דריקר - מן לחצו כאן
אולי יעניין אותך גם