כותרת
> C;
1/1
נדל"ן וכלכלה

עו"ד טל איטקין מסבירה על נכסי מתנה

כרמיאלי נדל"ן וכלכלהפורסם: 07.07.16 , 09:19ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
חלוקת נכנסים בתוך המשפחה, בין אם מדובר במתנות בין בני זוג או בין אם מדובר במתנות להורים או לילדים טומנת בתוכה הטבות מס רבות. עסקאות להעברה של נכנסים לרבות בתים או מכוניות הן כלי חזק בחלוקת רכוש בתוך המשפחה בין אם למטרות מס ובין אם למטרות אחרות. לא כל מתנה נחשבת לנכסי מתנה וכן יש לשים לב כי רק עסקאות גדולות אשר יש בהן סכומי כסף לא מבוטלים ייחשבו אכן לכאלו. טל איטקין היא עורכת דין מנוסה לענייני משפחה ובהחלט אפשר לומר שתחום נכסי מתנה הופך לעיתים לחלק מהליכי הגירושין והתחום בהחלט יכול להיות מרכיב חשוב בהליך הכואב.

נכסי מתנה – העברת זכות הקניין למקבל המתנה

עו"ד איטקין מדגישה שעם נתינת המתנה זכות הקניין היא של מקבל המתנה והוא רשאי לעשות בה כרצונו ובתנאי שלא נקבעו תנאים מקדימים כמובן. עורכת הדין טלי איטקין וכל עורכי הדין האחרים שמבצעים עסקאות מסוג זה חייבים להדגיש בפני הלקוחות שלהם כי נתינת המתנה הופכת את הנכס לבעלותו של מקבל המתנה והוא ראשי לעשות בו כרצונו. טרם חלוקת המתנה יש לבדוק היטב עם שני הצדדים ובעיקר עם הצד הנותן כי הדברים ברורים כדי למנוע התחרטויות לאחר מכן.
 

מתי אפשר לבטל נתינת מתנה

ניקח לדוגמה מצב שבו אב מבטיח לבנו את ביתו השני אך כחודשיים לאחר ההבטחה האב מתחרט ומחליט להשאיר את הבית לעצמו. האם האב יכול לחזור בו מהבטחתו או שהבן יכול לדרוש את ביתו השני על סמך ההבטחה שלו? איטקין בהחלט מסכימה שמדובר בסוגיה משפטית מרתקת וככלל אפשר להגיד שהאב יכול להתחרט אך לא בכל מצב. במידה והצדדים אינם סגרו נושא זה מראש, בהחלט יש לבן עילה לתביעה על הזכות על הבית. בנוסף, אם הבן שינה את מצבו בהסתמך על ההבטחה הרי שגם בסיטואציה כזו רשאי הבן לדרוש את המגיע לו. מצד שני, ראשי המבטיח לחזור בו מהבטחתו במידה והשתנה לרעה מצבו הכלכלי באופן פתאומי. חרטה על הבטחה בדבר נכסי מתנה הוא תחום מעניין ביותר מבחינה משפטית, עו"ד טל איטקין ועורכי דין אחרים שוקדים על הסוגיה בכל מקרה מחדש וכל מקרה הוא עולם בפני עצמו.
 

הטבה במס שבח

אחת ההטבות הגדולות בעת הענקת מתנה לקרוב היא בפטור ממס שבח וזאת בתנאי שהמתנה היא אכן מתנה ואין בצידה שום תמונה למחלק הנכס. טל איטקין מדגישה כי לפי החוק קרוב נחשב רק במידה והוא בן או בת זוג, הורים, אח או אחות שקיבלו אישור מההורים ואו צאצאים של בן או בת זוג ובני או בנות זוגם. לא מעט אנשים מן הישוב מקימים תרעומת גדולה על כך שאין מס ברור על מתנות או ירושות שכן המצב הזה משמר את הפערים הגדולים בין העשירים למעמד הביניים והעניים.
אולי יעניין אותך גם
מתחילים תהליך בנייה? מה חשוב לדעת על כלונסאות
מתי מומלץ להפעיל את ביטוח הדירה ? הנה מה שאתה צריך לדעת.
הלוואה מיידית ללא אשראי עם בנק הכרמל
מתחילים תהליך בנייה? מה חשוב לדעת על כלונסאות
מתי מומלץ להפעיל את ביטוח הדירה ? הנה מה שאתה צריך לדעת.
הלוואה מיידית ללא אשראי עם בנק הכרמל
פתרונות כספיים יצירתיים
מואשמים בהלבנת הון? זה מה שאתם צריכים לדעת
יש ברשותכם מטבע עתיק? זה מה שאתם צריכים לדעת
זקוקים להלוואה? – 4 טיפים שכדאי ליישם
נדלן בשנת 2023: האם כדאי לרכוש?
איך פותחים חשבון בנק בחול