מהנדסי הפרויקט בחברת נתיבי ישראל בנו תכנון מוקדם על פי צרכי המבקרים, במסגרת התכנון- הורחב מקטע הדרך בסמוך לקבר לכביש דו נתיבי דו מסלולי, נסללה דרך גישה חדשה המובילה עד כניסת מתחם הקבר, הוקם מחלף חדש המאפשר השתלבות בטוחה ומהירה בכביש 65 הראשי, על ידי ביטול צומת הכניסה לקיבוץ קדרים והפניות שמאלה שהיו עד כה בתוואי.
כעת ניתן להגיע עד פתח כניסת מתחם הקבר בבטחה, דרך המחלף החדש הכולל גשר מעל כביש 65, ושלוש כיכרות, המאפשרות גישה בטוחה למתחם הקבר, לקיבוץ קדרים וקידוחי כלנית. בסמוך לקבר הוקמה חנייה מוסדרת חדשה לאוטובוסים ורכבים פרטיים.
מחברת נתיבי ישראל נמסר כי, הפרויקט לשדרוג כביש 65/85 ממחלף גולני עד לצומת עמיעד, מהווה קטע מרכזי בפרויקט הזרוע המזרחית- במטרה ליצור חיבור תחבורתי מהיר בין הפריפריה למרכז. הציר מורחב לכביש דו-נתיבי דו-מסלולי באורך כולל של 27.5 ק"מ. לאורך התוואי החדש תוכננו, שמונה מחלפים חדשים, לצורך מענה בטיחותי למשתמשי הדרך וגישה נוחה לישובים לאורך הציר. פרויקט כביש 65/85 הינו פרויקט"ירוק", במסגרתו נערכו לאורך התוואי העתקות גיאופיטים, הוקמו 3 מערכות גשרים מעל הנחלים עמוד, צלמון ועכברה שיזרמו מחדש לראשונה וישוקמו לטובת המטיילים, בנוסף, הוקמו ארבעה מצפורים עם תצפיות נוף מרהיבות, וחניות מוסדרות לכלי רכב פרטיים ואוטובוסים.
עד כה נפתחו לתנועה שישה מחלפים ומקטעי כביש שנפתחו במתכונת סופית, ככביש דו-נתיבי דו-מסלוליאשר כבר משפרים באופן משמעותי את נוחות הנסיעה ובטיחות משתמשי הדרך בתוואי. בחודשים הקרובים יפתחו לתנועה שני המחלפים הנוספים- מחלף עילבון ומחלף מסד-רביד ומקטע הכביש האחרון בפרויקט מעילבון עד מסד.
לפרטים נוספים- תקשורות יעל שביט - 04-6930530