כותרת
> C;
1/1
נדל"ן וכלכלה

תכנית "מחיר למשתכן" בכרמיאל

כרמיאלי נדל"ן וכלכלהפורסם: 15.08.16 , 12:16ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
​מהי תכנית מחיר למשתכן.מדובר בתכנית ממשלתית שנועדה לאפשר למשפחות שאין בבעלותן דירה , לרכוש יחידות דיור במחיר בר השגה ובתנאי מימון מועדפים, במגוון ישובים ברחבי הארץ.
ייחודה של תכנית "מחיר למשתכן" הוא בכך שהיזם שזוכה במכרז לבניית יחידות הדיור הוא יזם שיתחייב למחיר הנמוך ביותר לצרכן ליחידת הבניה, ולא מי שיציע את המחיר הגבוה ביותר לחלקת הקרקע.  לאחר הזכייה במכרז וקבלת כל היתרי הבנייה הדרושים, מפרסמת חברת הבנייה הזכיינית את הפרויקט. רוכשי דירות פוטנציאליים, העומדים בתנאי הסף (אותם נפרט בהמשך הכתבה) יכולים להירשם להגרלה דרך אתר משרד השיכון. על פי תנאי הפרויקט ההרשמה תהיה פתוחה במשך 28 יום מיום פרסום הפרויקט. לאחר תקופה זו מיידעת חברת הבניה את המשתתפים על תוצאות ההגרלה ושולחת הודעות לזוכים, שיוזמנו לרכוש דירה. במידה ובתום תהליך זה נותרות דירות בפרויקט – הן מוצעות למכירה לכל המעוניין (משפרי דיור) בתנאי זכייה.
מהם תנאי הזכאות להשתתפות בהגרלה?
כאמור מטרתה העיקרית של תכנית "מחיר למשתכן" הוא לאפשר לאוכלוסיות מסוימות לרכוש דיור בר השגה. קהל היעד של התכנית:
  • זוגות נשואים /ידועים בציבור
  • יחידים (רווקים, גרושים  או אלמנים) שגילם מעל 35
  • משפחות חד הוריות (הורים יחידים), הכוללות ילד אחד לפחות , הנמצא בחזקת ההורה ומתגורר עמו דרך קבע ושגילו נמוך מ21 שנה, גם אם להורה יש זכות של עד  50% בדירה שנמכרה בשל גירושין או במהלך הנישואין שקדמו לגירושין אלו,  5 שנים לפני הגשת הבקשה ולא היו לו זכויות נוספות בדירה כלשהי, במהלך 6 שנים שקדמו לגשת הבקשה.
  • נכה בגפיים התחתונות, בן 21 ומעלה, בעל אישור משרד הבריאות ודרגת נכות של 75% לפחות, המרותק לכיסא כגלגלים.
על משתתפי הגרלה להיות מוגדרים כחסרי דיור, ופירוש הדבר כי ב6 שני האחרונות לא הייתה להם חזקה בדירה או חלקה, לרבות דירה בשלבי בניה או משק חקלאי ביישוב קהילתי או הסכם שכירות מוגנת (דמי מפתח). קיימת העדפה לתושבי המקום – אנשים שהתגוררו במקום במשך 3 שנים האחרונות.
יש לציין כי על רוכשי הדירה במסגרת התוכנית מוטל איסור למכור את הדירה במהלך 5 שנים מיום קבלתה.
כפי שציינו בתחילת הכתבה, רוכשי הדירות במסגרת תכנית "מחיר למשתכן" ייהנו מתנאי מימון מועדפים ואף ממענקים בחלק מיישובי הפריפריה.
מחיר למשתכן בכרמיאל
על סמך הנתונים של עיתון "גלובס" תכנית "מחיר למשתכן" מופעלת גם בכרמיאל. במסגרתה יוצעו כ120 יחידות דיור מוזלות בשכונה חדשה, הצמודה לשכונת גבעת רם. מדובר בצעד חיובי ביותר בהתחשב בעליית מחירי הדירות בעיר במספר שנים האחרונות.


 
אולי יעניין אותך גם