כותרת
> C;
1/1
חדשות

​התקדמות בהקמת בית ספר הטכני של חיל האויר

כרמיאלי חדשותפורסם: 16.11.16 , 14:20ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
צילום תמונות: (תמונה שמעון פרס ז"ל עם עדי אלדר): אלכס הובר


השבוע התפרסמה המודעה הזו בעיתון כלכלי:
"שש מאות וארבעים דונמים במיקום אטרקטיבי מועמדים למכירה. משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל הודיעו ב17.11 בבוקר, כי יעמידו למכירה את בית הספר הטכני של חיל האוויר במפרץ חיפה (ביס"ט 21). לשם כך פורסם "קול קורא" לשיווק 640 דונמים בעורף "נמל המפרץ" העתידי, שיאפשרו את מימון העתקת פעילות בית הספר הטכני לכרמיאל ולנבטים".
רק מי שמעוניין להשתתף במכרז צד את הידיעה ופועל בעניין, לי אין עניין לרכוש שטח במפרץ חיפה אך יש לי עניין בידיעה שמעירה אירוע נרגש שהתקיים בעיר ב1.5.2012.
בחודש מאי 2012 התקיים אירוע הנחת אבן הפינה לבית הספר הטכני של חיל האוויר, בשטח הסמוך לכפר הילדים, בכניסה המערבית לעיר, בהשתתפות נשיא המדינה דאז שמעון פרס, שר החינוך גדעון סער, מפקד חיל האוויר עידו נחושתן, מנכ"ל קרן רש"י אלי אללוף ויו"ר קרן היסוד מודי זנדברג.  
בית הספר אמור להיבנות על שטח עצום - 21 אלף מ"ר - ולכלול קמפוס טכנולוגי מתקדם ומשוכלל, שיוכל לאכלס 1,500 תלמידים, כ-50 אחוז יותר מאשר בבית הספר הנוכחי. עדי אלדר ראש עיריית כרמיאל נשמע אופטימי, ואמר בשעתו: "חיל האוויר בחר נכון כשהחליט לעבור אלינו. זה יהיה מקום מצוין, ויכול להיות שיגיעו אליו תלמידים אפילו מאזור תל אביב".
פרס אמר: "אני לא יכול להעלות על דעתי שמחה יותר גדולה מזו שישנה היום. אנחנו יודעים מה זה עשה בבאר שבע, ובטוחים שכך יהיה גם עבור כרמיאל והגליל".
נשיא המדינה דאז שמעון פרס עליו השלום אמר אף באותו אירוע שהוא מתחייב לגייס 100 מיליון שקל לפרויקט זה כדי שיעמוד על תילו.
עדי אלדר אמר: "זהו יום חג לעיר כרמיאל. אנחנו רואים בהקמת המכללה אבן יסוד להתיישבות היהודית בגליל. זה יחזק את העיר ואת הגליל כולו".
כל מי שהשתתף והיה נוכח באירוע הנחת אבן הפינה התרגש מעוצמת המעמד ועתיד העיר בהקמת בית הספר בכרמיאל וראה לנגד עיניו את העיר מתהדרת בזינוק ברמה הלימודית בזכות הרמה הגבוהה הנדרשת מהתלמידים המשמשים ברובם לעתיד לבוא עתודת חיל האוויר של ישראל.
חלפו ארבע שנים מאותו מעמד השלט שהוצב במקום נעלם מעיני כל, אך העיקשות של ראש העיר נותרה בעינה והינה הכדור עגול ולמשרד הביטחון נכנס במלוא כוחו לתפקיד שר הביטחון מיודענו ליברמן, נאמר כאן במלוא הכבוד והתודה שאיווט ליברמן בתפקידיו השונים במהלך השנים, הזרים מיליונים רבים לעיר לפרויקטים רבים.
מיד נחלצה לעניין מ"מ ראש העיר רינה גרינברג המייצגת בעיר את סיעת "ישראל ביתנו" ו"ביקשה" מכבוד שר הביטחון לקיים את ההבטחה ולהזרים תקציבים והחלטות למימוש החלום להקמת בית הספר הטכני של חיל האוויר כאן בכרמיאל.
וכמו עגלה שהייתה תקועה בבוץ אנו כבר שומעים את חריקות גלגליה המנסים לצאת מהבוץ ולעלות לדרך המלך ולהמשיך במסע שהחל לפני 4 שנים, נציין שמיזם ענק זה מלבד היותו עתיר השקעה במבנים ובשטח נושא הוא הבטחה להגירה חיובית יהודית לעיר של אלפי תלמידים, שבעקבותיהם יגיעו ההורים, וחלק מהצוות המנהלי והחינוכי וישפר את המאזן הדמוגרפי בעיר, יעלה את רמת החינוך וידרבן אוכלוסיות איכותיות להגר לכרמיאל.
מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "היו מגעים בין משרד הביטחון לעירייה להעתקת בית הספר הטכני לשטח בכרמיאל. מיקום השטח המיועד למטרה זו לא ידוע, אך כנראה מדובר בשטח שייעודו ציבורי ובחכירה (או אולי אפילו הופקע) לרשות המקומית למטרה ציבורית כלשהי, והיום מתכוונים להסב אותו למטרה זו".
 
אולי יעניין אותך גם