תופעה שקיימת בכרמיאל ובחודשים האחרונים מופיעה ברשתות החברתיות.
ממחקר שנערך לפני שנים בטכניון נקבע כי התשתיות הלקויות הן אלו שגורמות לפחות לחצי מתאונות הדרכים בכבישי ישראל.
רבים מהתושבים מתלוננים ומזהירים על בורות עמוקים בכבישי העיר בכמה וכמה רחובות באזור התעשייה, ברחובות במערבית, במכוש הישנה, ברחובות ברבין ועוד.
בורות שמסכנים את בטיחות הנהג שלא מצליח לזהותם בזמן ובשילוב של גורם אנוש התאונה הבאה יכולה לקרות כאן בתוך העיר, ליד הבית.
רוכב אופניים סיפר על שנפגע בתאונה אישית עקב מכשול הבור שהיה לאורך הדרך, מכשול שהיה שמשמעותי יותר לצמיג דק של אופניים והוא עף כמה מטרים.
מורה לנהיגה בעיר משתף שרחוב המלאכה הוא אחד הרחובות הגרועים והמשובשים שהוא ראה.
יש שמספרים שהתקשרו כמה פעמים למוקד ועדיין אין התייחסות.
תושב נוסף מחזיק במספר תלונה שקיבל בחודש שעבר בתקווה שהנושא יטופל באופן מיידי.
האם הבורות נוצרו כתוצאה מבסיס לא טוב של התשתית? שלא עומדות עם מפגעי הטבע? או תחזוקה לקויה? מתי ומי אחראי לתקן את כבישי העיר?
יו"ר עמותת אור ירוק, שלמה אבוהב, התייחס לממצאי הבדיקה ואמר כי: "בורות בכביש ומפגעים המהווים מכשול בדרך, הם מסוכנים ועלולים לגרום לתאונת דרכים. על הרשויות המקומיות והמדינה לקחת את האחריות למפגעים אלו ולתקן אותם באופן מיידי בטרם הסכנה מהם תתממש".
תגובת העירייה:
לפני כחודש בהתאם להנחיית ראש העיר עדי אלדר אושר תקציב בסך של 2 מיליון שח לריבוד כבישים.
עירית כרמיאל פרסמה מכרז בעניין. עיקר העבודה תבוצע כאשר יתייצב מזג אוויר. תיקונים מקומיים נעשים באופן שוטף.