כותרת
> C;
1/1
ספורט

בייסבול על המגרש הכרמיאלי

כרמיאלי ספורטפורסם: 15.03.17 , 11:20ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
​הספורט החדש והמאתגר שילדים אוהבים.
הכירו את מארק מילזמן. מארק הגיע אלינו לכרמיאל מוירג'יניה שבארצות הברית עם בת זוגתו ביולי 2014 - ביום הראשון של המלחמה בעזה מציין מארק, כך שהבין שזה לא זמן טוב לחפש עבודה, "בטח לא בצפון", כך סיפרו לו.
אבל אז העבודה הגיעה עד אליו.
"חבר פנה אלי ואמר שיש חברת ספורט במשגב שמחפשת מאמן ושופט בייסבול. הסברתי שבשנים האחרונות הייתי עסוק יותר בצד העסקי של הבייסבול המקצועי, אבל לקחתי את העבודה והפכתי להיות מועסק בבייסבול הישראלי. אין כמו להמשיך את המורשת עם ילדים שאוהבים ורוצים ללמוד לשחק את המשחק".
נכון להיום ישנם שלושה מגרשים, שלוש קבוצות לגילאים 10-14.  יש קבוצה שגם בנות משחקות בה.
למרות שמארק למד עברית באולפן עדיין ישנם קשיים עם השפה, בפרט שהילדים מדברים אנגלית, וההורים מעדיפים שכך יהיה וגם הם מדברים איתו באנגלית.
מארק מלמד את המשחק האמריקאי בייסבול ואת כלליו ומאמן את הילדים תוך כדי משחקים בקבוצה ומשחקים כנגד קבוצה אחרת אותה הוא מאמן: קבוצת כרמיאל, קבוצת מורשת, וקבוצת צורית.    בקיץ אמור לאמן גם בלוטם.
מארק מדגיש שלספורט הזה לא צריך כישורים מיוחדים. גם אם אתה לא ספורטאי מצטיין על מגרש של משחק אחר, פה אתה יכול לבלוט ולהצליח, פשוט להיות כוכב בייסבול.
כל שצריך זה סבלנות ואת הרצון ללמוד את המשחק.
נכון להיום, משתף אותי מארק, הילדים יודעים את הבסיס של המשחק אך יש עוד הרבה מה ללמוד. "אנחנו לומדים תוך כדי אימון, אפילו תוך כדי משחק בין הקבוצות, אם נעשה משהו שאסור שיעשה אני מפסיק את המשחק, מסביר והם לומדים מהטעויות"
איזה מן סוג של מאמן אתה? אני שואלת אותו ומנסה להסביר שכל מה שאני יודעת על בייסבול זה מהסרטים האמריקאים ועל השופט הקשוח שמאמן את הילדים למשחקי ליגה.
מארק מסביר שהכל נעשה בכיף, רק כיף - זה שם המשחק שלו.
"לפעמים מבוגרים שוכחים שגם לילדים יש כל מיני מתחים בגיל שלהם. אין לי עניין להוסיף להם. אני לא צועק ולא מלחיץ אותם, זה ממש בסדר להפסיד אצלי, יש גם תמיד ניצחונות בדרך שמגיעים עם הזמן, ככל שמתאמנים, גם כישרונות מתגלים בדרך, אנחנו הרבה יותר טובים משנה שעברה".
השאיפה של מארק היא שלכולם יהיה כיף ואולי יום מן הימים יצליח הוא והעוזר שלו סהר, להביא את השינוי ולהכניס את המשחק למודעות הציבור הישראלי.
אולי יעניין אותך גם