על התוכנית הוחלט אחרי שהסתבר, במחקרים שונים כי הדרך היעילה ביותר בהתמודדות עם שימוש בחומרים ממכרים הינו קיום שיח והסברה תוך שיתוף תלמידים אשר מחויבים לנושא, ופועלים בקרב בני גילם .
במסגרת התוכנית, נבחרו על ידי תלמידי השכבות ח' וט' 25 תלמידים, אשר הביעו רצון להשפיע, לעבור תהליך ולהיות שותפים לתוכנית המניעה החטיבתית.
תחילה, עברו התלמידים סדנאות עם יועצות חט"ב בבתי הספר, בהן דנו על תפקידם כמובילים, תכונות המנהיג ודרכי הובלה. השבוע יצאו התלמידים לפעילות מרוכזת וחוויתית במטרה לקבל כלים להיות מובילי התכנית בחטיבת הביניים. בחלקה הראשון של הפעילות שמעו התלמידים הרצאה מרתקת של איתי מלר, אשר בה הועלו סוגיות בדבר היותם נבחרים ועל יכולתם לחולל שינוי משמעותי בסביבתם.
בהמשך, הועברו לכל התלמידים, סדנאות על ידי היועצות משני בתי הספר.
בסדנאות אלו דנו התלמידים בקבוצות קטנות על תפקידם כשומרי סף, כיצד עליהם להתמודד עם פיתויים, ומהו הגבול הנדרש מכל נער ונערה, תוך חיזוק היכולת לפתח חשיבה ביקורתית.
למחרת נסעו התלמידים ליום חוויתי בקשת יהונתן, שם חוו פעילות ODT, עברו הרצאות ונחשפו לרעיון העומד בבסיס הכפר הטיפולי רטורנו- התמכרויות הן דרך התמודדות שגויה למצוקה רגשית. מטרת היום היתה לאפשר לנערים ולנערות לשתף, למצוא חבר משמעותי איתו יוכלו לחלוק מצוקות או דילמות וכן ללמוד להאזין למצוקות האחר כמו גם לשתף. היום הסתיים בסדנא בנושא חיזוק הכוחות והעצמה.
התלמידים חזרו מלאי חוויות ובסיכום הביעו סיפוק מהתכנים שקיבלו כמו גם רצון להשתלב בתוכניות המניעה ולהוביל את חבריהם להפחתת ההתנהגויות המסוכנות.
אורנה חייט, יועצת וותיקה באורט פסגות – "אנחנו שמחות על היכולת לנסות משהו שונה וחדש, ומאמינות שזאת דרך שיכולה להיות יעילה. ההכנה היתה מוצלחת, אבל עכשיו מתחילה העבודה המשמעותית - ליווי כניסתם של התלמידים לכיתות חט"ב לשם העברת פעילויות חוויתיות ומשמעותיות לחבריהם, ומציאת דרך להפחית את ההתנהגויות המסוכנות שאנחנו יודעים שרק מחריפות בשנים האחרונות אצל בני הנוער".
במסגרת התוכנית, נבחרו על ידי תלמידי השכבות ח' וט' 25 תלמידים, אשר הביעו רצון להשפיע, לעבור תהליך ולהיות שותפים לתוכנית המניעה החטיבתית.
תחילה, עברו התלמידים סדנאות עם יועצות חט"ב בבתי הספר, בהן דנו על תפקידם כמובילים, תכונות המנהיג ודרכי הובלה. השבוע יצאו התלמידים לפעילות מרוכזת וחוויתית במטרה לקבל כלים להיות מובילי התכנית בחטיבת הביניים. בחלקה הראשון של הפעילות שמעו התלמידים הרצאה מרתקת של איתי מלר, אשר בה הועלו סוגיות בדבר היותם נבחרים ועל יכולתם לחולל שינוי משמעותי בסביבתם.
בהמשך, הועברו לכל התלמידים, סדנאות על ידי היועצות משני בתי הספר.
בסדנאות אלו דנו התלמידים בקבוצות קטנות על תפקידם כשומרי סף, כיצד עליהם להתמודד עם פיתויים, ומהו הגבול הנדרש מכל נער ונערה, תוך חיזוק היכולת לפתח חשיבה ביקורתית.
למחרת נסעו התלמידים ליום חוויתי בקשת יהונתן, שם חוו פעילות ODT, עברו הרצאות ונחשפו לרעיון העומד בבסיס הכפר הטיפולי רטורנו- התמכרויות הן דרך התמודדות שגויה למצוקה רגשית. מטרת היום היתה לאפשר לנערים ולנערות לשתף, למצוא חבר משמעותי איתו יוכלו לחלוק מצוקות או דילמות וכן ללמוד להאזין למצוקות האחר כמו גם לשתף. היום הסתיים בסדנא בנושא חיזוק הכוחות והעצמה.
התלמידים חזרו מלאי חוויות ובסיכום הביעו סיפוק מהתכנים שקיבלו כמו גם רצון להשתלב בתוכניות המניעה ולהוביל את חבריהם להפחתת ההתנהגויות המסוכנות.
אורנה חייט, יועצת וותיקה באורט פסגות – "אנחנו שמחות על היכולת לנסות משהו שונה וחדש, ומאמינות שזאת דרך שיכולה להיות יעילה. ההכנה היתה מוצלחת, אבל עכשיו מתחילה העבודה המשמעותית - ליווי כניסתם של התלמידים לכיתות חט"ב לשם העברת פעילויות חוויתיות ומשמעותיות לחבריהם, ומציאת דרך להפחית את ההתנהגויות המסוכנות שאנחנו יודעים שרק מחריפות בשנים האחרונות אצל בני הנוער".