כותרת
> C;
1/1
חוק ומשפט

איך בוחרים עורך דין מקצועי למקרה שלך?

כרמיאלי חוק ומשפטפורסם: 26.04.17 , 12:59ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


במדינת ישראל יש כיום את יחס עורכי דין-אזרחים מהגבוהים במערב, עורך דין אחד לכל 150 אזרחים, והמספרים נמצאים כל הזמן בעלייה. הסיבות לכך הן ידועות, מגוון מכללות אשר מציעות לימודי משפטים בדרישות נוחות, ועצם זה שמקצוע עריכת דין נחשב עדיין למקצוע יוקרתי.
מן הסתם, העלייה במספר העוסקים בתחום ופתיחתם של משרדי עורכי דין רבים, הביא עם הזמן, גם לתחרות קשה בין העוסקים במקצוע וכן מאפשרת בחירה רחבה יותר בקרב אזרחים שזקוקים לשירותיהם של עורכי דין.
כעת עולה השאלה, כיצד בוחרים עורך דין מקצועי בצורה נכונה. איך אפשר לקבוע שעורך דין אחד יותר טוב מהשני ובכלל, כיצד ניתן להגיע אל עורכי דין שיכולים להתאים לצרכים שלנו כלקוחות, על מנת שאלה ייצגו אותנו, בין אם זה בניהול מו"מ, תהליך קדם משפטי, תהליך משפטי או כל תהליך אחר.
לפני שנסביר כיצד בוחרים עורך דין מקצועי, חשוב להבהיר, אנחנו נזדקק לשירותיהם של עורכי דין מסיבות שונות ומגוונות. לא בהכרח רק מסיבות משפטיות גרידא. לכן חשוב להכיר את התחום ולדעת למי לפנות במקרה הצורך.

כלים לבחירת עורכי דין

הכלי העיקרי כיום לבחירת עורכי דין, הוא מן הסתם האינטרנט וכאן אנחנו יכולים למצוא אינדקס עורכי דין שיכול לעזור לנו. האינדקס מהווה כמין ספר טלפונים מתקדם של שנות האלפיים. הוא כולל בתוכו, פרטי התקשרות של משרדים אשר עוסקים בתחומים שונים, מידע אודות המשרד ואודות תחומי ההתמחות שלו, ובמקרים מסוימים הפנייה ישירה למשרד, דרך האינטרנט.

הרעיון של אינדקס הוא, שכל גולש יוכל למצוא משרדי עורכי דין שמתאימים למקרה שלו בצורה קלה ופשוטה, מבלי שיצטרך לחפש הרבה ברשת ובכלל. באינדקסים רבים אפשר גם למצוא מאמרים שמסבירים על תחומי ההתמחות של עורכי דין, וכן המלצות וטיפים כיצד לבחור עורכי דין, עם מי לעבוד ועוד.
דרך אחרת למצוא משרדי עורכי דין היא באמצעות אתרי אינטרנט ישירים שלהם. כל משרד שמכבד את עצמו מחזיק ברשותו אתר אינטרנט, בין אם בשפה העברית ובין אם בשפות נוספות. האתר כולל פרטי מידע על המשרד והעובדים בו, תחומי התמחות ועוד שורה של מאמרים מקצועיים שיכולים לעזור לגולשים לקבל מידע איכותי בנושא. דרך אותם אתרים ניתן לפנות אל עורכי הדין וליצור איתם קשר.

מאחר ומרביתנו לא מכירים, בהכרח, עורכי דין באופן ישיר. הרי שאנחנו יכולים להשתמש באינטרנט גם לשם קבלת המלצות מגולשים או חברים. אנחנו יכולים לקבל המלצות דרך רשתות חברתיות וכן דרך אתרים שמספקים במה לגולשים לכתוב חוות דעת, המלצות וביקורות, כלפי עורכי דין שהם עבדו איתם בעבר.
חשוב מאוד, לפני שאנחנו מחליטים מי מבין עורכי דין איתם אנחנו רוצים לעבוד, אכן מתאים למקרה שלנו, על פי ניסיונו והתמחותו בתיק דומה לשלנו.