כותרת
> C;
1/1
עיריית כרמיאל

מיכלים חדשים למחזור טקסטיל מוצבים בכרמיאל

כרמיאלי עיריית כרמיאלפורסם: 09.05.17 , 11:38ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


בעקבות חוזה חדש שנחתם לאחרונה בין עיריית כרמיאל לחברת גולדן ריסייקלינג' מוחלפים בימים אלה מיכלי הטקסטיל בעיר במיכלים החדשים תוך הרחבה משמעותית של פריסת המכלים ברחבי העיר במטרה להנגיש ולהקל על התושבים המעוניינים במחזור הטקסטיל ומוצריו.  פריסת מיכלי הטקסטיל החדשים תושלם במהלך חודש מאי.
 
בכרמיאל שמים דגש רב על מחזור מוצרי טקסטיל שחלק גדול מהם מועבר לחלוקה לאוכלוסיות נתמכות. בכך נוצר שילוב של ערכי נתינה ואחריות חברתית עם שמירה על הסביבה. מוצרי ביגוד שאינם ראויים לשימוש חוזר, נחתכים ומשמשים כמטליות בד.
 
לצד זאת, ממליצים בעירייה למסור מוצרי ביגוד במצב טוב למוסדות חסד בעיר דוגמת 'ויצ"ו' ברחוב שריג ו'מלביש'  ברחוב מעלה הכרמים. מוצרי הטקסטיל המיועדים למיכלי המחזור כוללים את כל סוגי  הבגדים, נעליים, תיקים, מגבות, בדים וכדומה.
 
בכרמיאל מושקעים מאמצים נרחבים על מנת להעלות את המודעות והחשיבה הסביבתית בקרב התושבים. כחלק מפעילות זו, ניתן דגש על נושא של הפרדת הפסולת במקור והשלכתה למתקני המחזור השונים. העירייה הייתה בין החלוצות בהצבת מתקני איסוף טקסטיל באמצעות המחלקה לאיכות הסביבה. כבר בשנת 2012 הוצבו כ- 30 מתקני איסוף לטקסטיל ברחבי העיר, וכמויות הטקסטיל הנשלחות למחזור עולות משנה לשנה.
 
"תושבי כרמיאל לוקחים חלק פעיל בתהליך המחזור, מסייעים בהפחתת כמויות הפסולת המגיעה להטמנה ושומרים על סביבה נקייה בשילוב תרומה לקהילה", מסר ראש העיר עדי אלדר.