כותרת
> C;
1/1
עיריית כרמיאל

זוכרים ביחד

כרמיאלי עיריית כרמיאלפורסם: 10.05.17 , 13:10ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


 חניכי 'אדם, חברה וטבע' בכרמיאל ציינו בשבוע החולף את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ואת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה.  ביום הזיכרון לשואה ולגבורה הקימו חניכי שכבת צמרת (י"א) תערוכה העוסקת בשואה ובמרד גטו ורשה ובפעילות תנועות הנוער בתקופת המלחמה. החניכים הדריכו בתערוכה את תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר.
 
ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל יצאו כל חניכי בית הספר לסיורים בהם נפגשו עם סיפוריהם של נופלים בני האזור מפי חבריהם והוריהם של הנופלים. שכבת ט' טיילה ביער לוטם ושמעה מפי ציפי בלדרן את סיפורו של בנה, ניצן בלדרן ז"ל, שנפל בלבנון. שכבת י' עלתה לפארק אדמית לשיחה עם המחנך יואב ארבל שסיפר להם על חברו איל בנין ז"ל שנפל ביום הראשון של מלחמת לבנון השנייה, לא הרחק משם. שכבת י"ב ערכה מפגש ייחודי עם צביקה לוי מקיבוץ יפעת. לוי, המכונה 'האבא של החיילים הבודדים',  מונה לפני 25 שנה לאחראי על שיכון החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית, ומאז ועד היום  הוא פועל למענם בכל רחבי הארץ. בשנה האחרונה חלה במחלת ה-A.L.S ומאז הוא מרותק לכיסא גלגלים. למרות הקשיים הוא ממשיך לפעול במרץ למען החיילים, ועל פועלו קיבל ביום העצמאות ה-69 למדינת ישראל את פרס ישראל למפעל חיים. לוי הסכים לארח בביתו את חניכי השכבה, סיפר להם את סיפור חייו ושמע מהם על מחשבותיהם לקראת גיוסם המתקרב לצה"ל. בדבריו הדגיש את העובדה שהצבא שלנו הוא צבא העם ואת חשיבות הגיוס לשירות משמעותי.
 
"היה מפגש מעניין ומרגש", שיתפה מלקם טקלה, חניכה בשכבת י"ב. "למדתי מצביקה שאסור להוריד את הראש ואסור לוותר. הוא בן אדם מדהים. כן ירבו אנשים כמוהו במדינת ישראל".