כותרת
> C;
1/1
עיריית כרמיאל

בשבוע הבא: תרגיל חירום לאומי בכרמיאל

כרמיאלי עיריית כרמיאלפורסם: 06.06.17 , 12:20ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


החל מיום ראשון הקרוב יתקיים שבוע החירום הלאומי במסגרתו מקיימת מדינת ישראל תרגיל במתאר רעידות אדמה.  העיר כרמיאל נבחרה מבין כל הרשויות המקומיות במדינה לארח ביום רביעי (14.6) בין השעות 13:00-19:00 את תצוגת התכלית המרכזית אשר תדמה התנהלות ומענה של עיר לאירוע משמעותי של רעידת אדמה. המדובר בתרגיל החירום הגדול ביותר מאז קום המדינה בהובלת פיקוד העורף, בשילוב כוחות משטרה, כיבוי אש, מגן דוד אדום ורשות החירום הלאומית (רח"ל). התרגיל יתקיים במתחם המשאיות בכניסה המערבית לעיר בסמוך לכפר הילדים. בזמן האירוע ייחסם לתנועה כביש שדרות קק"ל מכיכר בית הכרם ועד כיכר הילדים. במהלך התרגיל תיערך תצוגת תכלית של חיל האוויר הכוללת נחיתה והמראה של מסוקים. בעיריית כרמיאל מדגישים כי האירוע סגור לקהל הרחב והכניסה למתחם הינה לפי הזמנה מראש של מבקרים, ברובם אח"מים, ראשי רשויות, מנכ"לים, כוחות הביטחון וכוחות חרום והצלה. בזמן האירוע תורגש תנועה ערה של רכבים בעיר.
 
בכרמיאל פועלות שתי יחידות חילוץ שהוקמו לפני ארבע שנים. יחידת סע"ר (סיוע עצמי ראשוני) ובה שלושים מתנדבים. היחידה עברה הכשרה בת מספר שעות של פיקוד העורף. יחידת 'חילוץ 02' היא יחידה מקצועית המונה שלושים מתנדבים לאחר שעברה הכשרה בת חמישה ימים בתנאי פנימייה, ובמשך השנים ביצעה אימונים ותרגולים ביום ובלילה בשיתוף פיקוד העורף.
 
"עיריית כרמיאל רכשה בשנים האחרונות ציוד לחילוץ והכשירה מתנדבים ועובדים לסייע בזמן רעידת אדמה או קריסת מבנה", אומר ראש העיר עדי אלדר. "השקענו מאמצים ומשאבים רבים בתחום ההיערכות לחירום מתוך הבנה שנוכל לסמוך רק על עצמנו במתן מענה ראשוני לנפגעים בשעת חירום. העיר ערוכה לחירום ולא בכדי נבחרה לארח את התרגיל ולהציג את המודל הארצי למוכנות לרעידת אדמה. אנו גאים לארח את התרגיל בכרמיאל ומתכוננים ברצינות הנדרשת ליום התרגיל".