כותרת
> C;
1/1
חדשות

פעילות סיעתו של משה קונינסקי, יו"ר האופוזיציה במועצת העיר

כרמיאלי חדשותפורסם: 02.07.17 , 16:13ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
מסיעתו של משה קונינסקי נמסר:

ביום רביעי האחרון החליטה מועצת העיר כרמיאל ברוב קולות הקואליציה ובהתנגדות של כל חברי האופוזיציה  להעלות באופן חריג את הארנונה לעסקים, משרדים, מסעדות וחנויות באיזור התעשייה. שבוע לפני כן עוד היה נסיון בועדת הכספים בעירייה להעלות את הארנונה בשיעור בלתי מידתי וגבוה יותר שנע בין 60%-82% אך לאחר התנגדות עיקשת של יו"ר האופוזיציה משה קונינסקי החליטו חברי ועדת הכספים לקצץ בשעור של כ 50% את ההעלאה .קונינסקי הדגיש בפרוטוקול ישיבת  הועדה "כי הוא מתנגד בתוקף להעלאת תעריפי הארנונה לאזור זה הסובל גם כך מהעדר שרותים מוניציפאליים נאותים כגון פינוי אשפה ,טיפוח גינון , נקיון והרחבת כבישי גישה".קונינסקי הדגיש באוזני חברי הוועדה "כי לא זאת שאין להעלות ארנונה באזור זה אלא שיש להפחיתה" . "האזור מוגדר כתעשייה ומרבית העסקים מבקשים מדי שנה ומזה שני עשורים שינוי שימוש , עובדה אשר פוגעת בהתנהלות העסקים באזור שמתעסקים מול העירייה "בפרוצדורות" של בקשות ואישורים .עוד נרשם בפרוטוקול כי קונינסקי דרש כי "על עיריית כרמיאל לשנות את השימוש באיזור זה לאיזור מעורב בתעשייה ועסקים בטרם תעלה שם את תעריפי הארנונה."
קונינסקי ניסה בשיחות רבות לשכנע את חברי הקואליציה שלא לתמוך במהלך ולהצביע נגד אך בתום ההצבעה 10 מחברי הקואליציה הצביעו בעד ורק ארבעת חברי האופוזיציה התנגדו והביעו את מחאתם באופן גורף .
גזירות הארנונה שעליהן הצביעו חברי הקואליציה  משמעותן שהחל מ 1/1/2018 תועלה שומת הארנונה למשרדים באזור התעשייה בכ 16%, למסעדות באזור התעשייה ב 27% ולבתי עסק וחנויות בשעור של כ 34%.  קונינסקי הדגיש כי היה מאוכזב מאד מהתנהלותם של כל חברי סיעות הקואליציה ומאופן הצבעתם, לדעתו של קונינסקי הוזלת תעריף הארנונה של מכללת בראודה ב 66% שמשמעותה אובדן הכנסות של כ 21000000 ש"ח מדי שנה גרם לפניקה במסדרונות העיריייה והלחיץ בפרט את מחלקת הכספים וגזברות העירייה, פתאום הפנימו את הצורך לכסות את הירידה הצפויה מההכנסות בארנונה כתוצאה מההנחה למכללה ומייד פנו לקחת את הפער שנוצר מכיסם של "העצמאים, בעלי העסקים באיזור התעשייה ". 
קונינסקי ציין כי בכוונתו להמשיך ולהלחם בגזירה הבלתי מידתית וכי בתחילת השבוע הוא מתכוון לפנות למשרד הפנים אשר אנשיו צפויים לאשר את בקשת העירייה להעלאת הארנונה ולדרוש כי לא יאשרו את ההעלאה , פעולה זו ביצע בהצלחה קונינסקי לפני כשנתיים כאשר פנה למשרד הפנים ומנע את בקשת העירייה להעלות את הארנונה למגורים ב למעלה מ6%. עוד הוסיף משה קונינסקי כי במקביל יפנה שוב לראש העיר אלדר וינסה לשכנעו להחזיר את תעריפי הארנונה הקודמים ולהימנע מלהעלותם, קונינסקי הדגיש כי הוא משוכנע שפרנסתם של בעלי העסקים באזור חשובה לראש העיר אלדר והוא מודע לתרומתם לכלכלת העיר וכי הוא עדיין מאמין ומקווה שניתן למצוא חלופות אחרות להחלטת העירייה להעלות ארנונה לעסקים .

מעיריית כרמיאל נמסר:  
מר קונינסקי שוכח לספר לציבור את כל האמת:
 
1.      ממוצע מחיר הארנונה למ"ר למשרדים ושירותים עומד על 200 ₪  המחיר לאחר העליה יעמוד על 160 ₪ באיזור התעשיה.
לדוגמא המחיר בביג עומד על 245.04
בקניון כיכר העיר עומד על 215.46
בקניון לב העיר עומד 238.37
כך שעדיין בעלי משרדים האיזור התעשיה מקבלים עדיפות גבוהה מאוד.
 
2.      ממוצע מחיר הארנונה למסעדות ובתי קפה עומד על 232 ₪  המחיר לאחר התוספת ימעמוד על 160 באיזור התעשיה!
לדוגמא המחיר בביג עומד על 318.51
בקניון כיכר העיר 280.05
בקניון לב העיר 309.84
שוב הנתונים מראים כי ניתנת עדיפות גדולה לעסקים באיזור התעשיה!
 
 
טוב היה עושה מר קונינסקי אם היה מספר לציבור את כל האמת.
 
******************************************
 
בשבוע החולף דנה מליאת מועצת העיר בישיבה מיוחדת  בפרוטוקול הועדה לעיניני ביקורת בראשותו של יו"ר האופוזיציה משה קונינסקי. משה קונינסקי המשמש כיו"ר הועדה מזה כשלוש שנים היה שבע רצון מאישור הפרוטוקול ואימוץ כל המלצות הועדה , קונינסקי ציין כי תפקיד ועדת הביקורת הוא לאתר ליקויים בהתנהלות העירייה וגופי הסמך שלה ולשפר ביצועים במטרה להיטיב עם ציבור התושבים , לחסוך משאבים ולהתייעל .
 
1. ההישג המשמעותי שהדגיש קונינסקי של עבודת הועדה היה כי הוקמה ביוזמתו לראשונה מאז היווסדה של העיר ועדה לתיקון ליקויים שתפקידה כפי שהוגדר לה ע"י ועדת הביקורת לזמן את כל מחלקות העירייה וגופי הסמך לדאוג,לוודא ולפקח כי כל המלצות הועדה לתיקון ליקויים ושיפור ביצועים יתקיימו . ואכן בחודש ינואר  2017 החלה ועדה זו שבראשה עומד מנכ"ל העירייה בעבודתה ובאופן שיטתי החלה לצמצם את כל הנחיות ועדת הביקורת ולוודא כי כל הגופים המבוקרים שקיבלו הערות מאז שנת 2009תיקנו ו/או מתקנים אותם, הועדה מסיימת בימים אלה את עבודתה וכ80% מכלל הליקויים דוחחו כמתוקנים ובכך כפי שמדגיש קונינסקי המלצות ועדת הביקורת יניבו את השינוי בתפקוד מחלקות העירייה ,איכות השירות ישתפר  ואף תיקון הליקויים יניב שיפור וצמצום בהוצאות עיריייה מיותרות.
 
2. הישג נוסף הוא כי עיריית כרמיאל תתחיל לאלתר בעקבות דרישות הועדה ואישור מועצת העיר להשתמש "בעיקרון הגודל" שלה ותרכז רכש במכרזים מרוכזים במקום לחלק רכש בין מחלקות העירייה , פעולה שתניב צמצום הוצאות כספיות והתיעלות משמעותית בעלויות הרכש  השנתי של העירייה .
 
3. מפרוטוקול ועדת הביקורת אמנם ניכר כי עמותת הפסטיבל עשתה כברת דרך משמעותית לתיקון ליקווים רבים שנמצאו בביקורת שקיים מבקר המדינה , אך יותר מכל חייבה ועדת הביקורת ברראשותו של קונינסקי את עמותת הפסטיבל ואת העירייה לקבוע נוהל לחלוקת/ מכירת כרטיסים לפסטיבל וחשוב עוד יותר להציג בפני הועדה תכנית לצמצום הגרעון הכספי של העמותה שעומד כיום על קצת פחות מ 3000000 ש"ח. 
 
4. החלטה נוספת וחשובה שאימצה מועצת העיר בעקבות המלצות הועדה בראשותו קונינסקי הייתה כתוצאה  ישירה מבקרה של מבקר העירייה על התנהלות ועדות העירייה .בין ההחלטות החשובות בנושא זה :
א. כל הועדות מחויבות להתכנס לפחות אחת לשלושה חודשים ולא כפי שעשו עד כה .
ב. יקבע נוהל מעקב ובקרה על החלטות הועדות ועל כל החלטות מועצת העיר.
ג.יקבע נוהל לקליטת נציגי ציבור בועדות , כאלה שהשכלתם ו/או נסיונם יתרום לדיוני והחלטות הועדות ולא בהכרח שיוכם הפוליטי.
ד. תוקם ועדה לתיקון ליקויים ( שכבר החלה את עבודתה )
ה. תוקם ועדת ביטחון עירונית ותבדק האפשרות לאחדה עם הועדה לשעת מצבי חרום .
 
לסיום ביקש קונינסקי להודות לחברי הועדה , איתן וידר אשר שותף לדיוניה מאז הקמתה לפני כשלוש שנים ולמר אבי קוריאט שהצטרף לאחרונה, למבקר העירייה רואה חשבון יוסי אבן צור, למרכזת ומזכירת הועדה שירן ג'ורדי ולמנכ"ל העירייה מר דוד מלכה על תמיכתו  ועל הגיבוי שהוא מעניק לעבודת הועדה .

 
******************************************

ביום רביעי החולף התקיימה ישיבת מועצת עיר ארוכה ובה הועלו נושאים רבים על סדר היום, בין שבע השאילתות  שהעלו חברי סיעתו של משה קונינסקי יו"ר האופוזיציה היתה  שאילתה בנושא העדר שם העיר כרמיאל בפרסומי החוצות של המכללה האקדמית בראודה והמכללה להנדסאים אורט , בשני הפרסומים שנשלחו למנכ"ל העירייה ,כאמור, לא מופיע שמה של העיר כרמיאל .משה קונינסקי ורז טישלר הדגישו כי לא יתכן ומוסדות אקדמים הפועלים בשטחי העיר ונהנים מחד בהנחה בארנונה ומאידך בשירותים ציבוריים של מחלקות העיר יבחרו שלא לשלב את שמה של העיר כרמיאל בפרסומיהם. לאחר דיון במועצת העיר אותו הובילו חברי סיעתו של משה קונינסקי  השיב ראש העיר אלדר כי עיריית כרמיאל פנתה למככלת בראודה שהחלה למחפש את הדרך הנכונה לשלב את שם העיר בכל פרסומיה בעתיד.זאת ועוד קונינסקי דיווח כי סיעתו פנתה גם למכללה להנדסאים של אורט שהתחייבה גם היא לשלב את שם העיר כרמיאל בכל פרסומיה בעתיד.

הישג לסיעתו של קונינסקי שמחפשים בכל דרך להבליט ולהציב את שם העיר בראש חוצות.

 שאילתה  : פרסום מוסדות אקדמאים ללא ציון שם הרשות המקומית  ( תוצג ע"י משה קונינסקי)

לאחרונה פורסמו ברחבי העיר ואזור הצפון פרסומים ע"י רשת אורט ומכללת בראודה ( הן להנדסאים והן המכללה האקדמית ). בכל הפרסומים לא הופיעה ולא צוין שמה של העיר כרמיאל !

רק בישיבת מועצת העיר הקודמת אישרנו הפחתה משמעותית בתשלומי הארנונה למוסדות אלה .

  1. האם לא נכון לדרוש ממוסדות אלה כי בכל פרסום שהן עושות יצוין העיר כרמיאל לצד שם המכללה / מוסד אקדמי ?

  2. נבקש כי תצא קריאה ממועצת העיר כרמיאל ומראש העיר לכל המוסדות החינוך הללו הנהנים משירותים מוניציפאליים של עיריית כרמיאל ומקבלים הנחה במיסים כי בכל פרסום שלהם הן בעיתונות והן בפרסומי חוצות תוזכר העיר כרמיאל לצד שם המוסד/מכללה .

 

במענה לפנייתנו ענה לנו בכתב ראש העיר אלדר :

"העירייה פנתה למכללה בנושא, קיימת נכונות רבה להציב את השם כרמיאל, מכללת בראודה מחפשת את הדרך לשלב את השם כרמיאל והנושא בטיפולם "

רצ"ב תמונות  של פרסומי חוצות שפרסמו לאחרונה מכללת אורט כרמיאל להנדסאים והמכללה האקדמית ( שתי ישויות משפטיות נפרדות )  ובהן שם העיר כרמיאל לא מוזכר כלל וכלל , ולעומתם פרסום של מכללת אורט ביאליק אשר בהוד והדר מציינת את שם העיר בה המכללה נמצאת.


אולי יעניין אותך גם
לראשונה מזה שנים רבות הוקמה עמותה בכרמיאל שכל עניינה טיפול בבעלי חיים
מסיעתו של משה קונינסקי נמסר:

פיצוץ רכב בכרמיאל - כתוצאה מכך ארבעה פצועים באורח קל.
מסיעתו של משה קונינסקי נמסר:

*שב״כ ומשטרה חשפו התארגנות טרור מאזור הצפון שתכננה לבצע פיגועים בישראל. כתבי אישום הוגשו נגד המעורבים.*
מסיעתו של משה קונינסקי נמסר:

כרמיאל מרכינה ראש, ועצובה
מסיעתו של משה קונינסקי נמסר:

יום עצוב בכרמיאל
מסיעתו של משה קונינסקי נמסר:

יום חמישי הקרוב ניפגש ברחבת עיריית כרמיאל לשחרור החטופים
מסיעתו של משה קונינסקי נמסר:

רשת "סאלח דבאח ובניו" במבצע חסר תקדים – שלל מוצרים בשקל
מסיעתו של משה קונינסקי נמסר:

"אין בעולם מספיק תפילות כדי לעמעם כאב סבוך געגועים"
מסיעתו של משה קונינסקי נמסר:

רכבת ישראל תחדש החל מהיום, יום רביעי את שירותי קווי הרכבת לתחנת כרמיאל במתכונת חירום
מסיעתו של משה קונינסקי נמסר: