כותרת
> C;
1/1
עיריית כרמיאל

טקס יקירי העיר כרמיאל נערך בהיכל התרבות

כרמיאלי עיריית כרמיאלפורסם: 23.07.17 , 11:08ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


ראש העיר כרמיאל, עדי אלדר, העניק השבוע את אות יקירי העיר לשורה של מתנדבים בקהילה בטקס שהתקיים בהיכל התרבות העירוני. אלדר הודה ליקירים על פועלם למען העיר ואמר כי "בזכות האנשים הטובים שחיים פה כרמיאל היא אחת מהערים האטרקטיביות בישראל. הענקת תואר יקיר כרמיאל נותנת בידינו את ההזדמנות להוקיר את המתנדבים".

בשם מקבלי התואר בירך איציק כהן, יו"ר יד לבנים שאמר "זוהי זכות להתנדב ולתת למען הקהילה. אני קורא לכל הציבור להתנדב כי מי שמתנדב עושה זאת בראש ובראשונה למען עצמו ולאחר מכן למען הקהילה".

שלושה עשר יקירי העיר לשנה זו הם הרב אליהו מלכא, אהרון באן, אלכס פלד, אבי פאר, איציק כהן, יצחק זר, חנה כוהני, גבי מלכה, סמי ברוך, יעקב סיני, עדנה שושן, ג'ניה לבנט, סולומון לבייב.

הרב אליהו מלכא, רבה הראשי של כרמיאל, חולל מהפכה במתן שירותי הדת לתושבים וסייע להקמת עשרות בתי כנסת, מקוואות ושירותים תקינים. בפעילותו הכוללת כתיבת ספרי הלכה רבים הוציא הרב מלכא את שמה של כרמיאל למרחקים.

אהרון באן, רכז הספורט העירוני הראשון, היה בין יוזמי תחרויות הספורט הראשונות בכרמיאל, הקים חדר כושר וייסד חוגי ספורט במתנ"ס. כיום פועל בהתנדבות כמנהל מועדון גמלאי המשטרה ושירות בתי הסוהר בכרמיאל.

אלכס פלד, שימש כחבר מועצת העיר משך כ-20 שנה בהן כיהן 12 שנה כסגן ראש העיר. פלד שימש בוועדות עירוניות רבות והוביל את הקמת בית האבות 'בראט'. במסגרת תפקידו כיו"ר עמותת 'בראט' הוא מוביל כיום את הרחבת בית האבות והקמת מועדון הקשישים במקום. כמו כן, שימש ומשמש בתפקידים התנדבותיים רבים.

אבי פאר, מילא שורה של תפקידים ציבוריים כחבר בוועד ההורים בבית הספר, סגן יו"ר מועצת ההורים העירונית, מתנדב משך שנים במשמר האזרחי, מסייע להגברת המודעות ומניעת אלימות בקרב בני הנוער בעיר, תומך בילדים עם צרכים מיוחדים, מתנדב במינהל הרווחה, ועוד.

איציק כהן, משקיע רבות בהתנדבות להנחלת מורשת קרב, אהבת הארץ, הנצחה וחיבור לכרמיאל. הוא עומד בראש פרויקט מרכז מורשת קרב בבית 'יד לבנים' בעיר ומסייע למשפחות השכולות בכרמיאל.

יצחק זר, עוסק בתחום התשתיות והאינסטלציה ותורם רבות לפיתוח התעשייה בעיר. הוא מפרנס למעלה מ-40 משפחות, שותף פעיל בהקמת סניף 'פתחון לב' בכרמיאל ומסייע למשפחות נזקקות. כמו כן, מעניק תיקונים בחינם בבתיהן של משפחות קשות יום. במלחמת לבנון השנייה נידב את כל הציוד המכאני שלו לטובת שיקום העיר וההריסות שנגרמו כתוצאה מהמלחמה.

חנה כוהני, עבדה בעיריית כרמיאל בין השנים 1994-2015, בהן שימשה, בין היתר, כראש מינהל חינוך. כוהני תרמה רבות לשילובם של העולים מרוסיה בכרמיאל והקלה על חבלי קליטתם בארץ.

גבי מלכה, מהיזמים המובילים בכרמיאל, הגיע לעיר בגיל צעיר, התקדם בכוחות עצמו והקים מרכז מסחר ובילוי, תוך שהוא מסייע לאזרחים חלשים ככל יכולתו.

סמי ברוך, מתושביה הראשונים והמובילים של כרמיאל, היה מהנדס העיר הראשון ובין מניחי יסודותיה. במשך כל שנות עבודתו ולאחר פרישתו התנדב בגופים רבים מתוך תפיסה כי התנדבות היא ערך עליון.

יעקב סיני, יו"ר התאחדות בעלי המלאכה והתעשייה בצפון וסגן הנשיא הארצי, הקים מפעל לתעשייה בשנת 1986, ומעסיק כיום 65 עובדים. סיני תורם רבות בתחומי הקהילה והתעשייה ומעודד כל העת פתיחת מקומות תעסוקה חדשים בעיר.

עדנה שושן, מנהלת עסק בתחום המזון ועוסקת לאורך השנים בהתנדבות בחלוקת מזון לנזקקים תוך תיאום עם המינהל לשירותים חברתיים בעיריית כרמיאל לסיוע במתן ארוחות חמות לנזקקים מדי יום.

ג'ניה לבנט, הייתה הראשונה ללמד ריקודי נשף בכרמיאל בשנת 1992. ב-25 השנים הבאות טיפחה מאות רקדנים מקצועיים במסגרת להקת 'פרחי כרמיאל' שבניהולה. לבנט הובילה להישגים גדולים בתחום בארץ ובעולם, חיזקה את הרב תרבותיות בעיר ופעלה להידוק הקשר עם קהילות יהודיות באירופה ובארצות הברית.

סולומון לבייב, אמן ופסל מהמובילים בישראל. עלה ארצה בשנת 1973. בין המיזמים להם היה שותף: הקמת הגלריה העירונית בלובי העירייה, פעילות חינוכית בשיתוף תלמידי בתי הספר ואגף הנוער העירוני, פתיחת יריד אמנות בפסטיבל מחול כרמיאל, וכל זאת בהתנדבות.