כותרת
> C;
1/1
עסקים בכרמיאל

למה כדאי לבעלי עסקים להשקיע בצפון? חנוך רידר מסביר

כרמיאלי עסקים בכרמיאלפורסם: 13.09.17 , 13:07ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


הקמת עסק מחייבת מחשבה על אינספור פרטים, ואחד החשובים בהם הוא המקום שבו הוא יפעל. גם במאה ה-21 חלק גדול מאוד מהפעילות העסקית מתרכז במרכז הארץ, בגוש דן, אבל חנוך רידר, מי שהיה הבעלים של איל מקיאג' והביא את הרשת לכל חלקי הארץ, ממליץ על השקעה בצפון - ומפרט מדוע זוהי ההשקעה המשתלמת ביותר בימינו.

עלות הקמת העסק נמוכה משמעותית

הקמת עסק, בכל סדר גודל שהוא ובכל תחום פעילות שהוא, מחייבת כמובן השקעה בקנה מידה משמעותי מאוד - על היזם למצוא מקום מתאים להפעלת העסק בהתאם לסוג העסק, לערוך בדיקות שונות כדי לוודא שאכן מדובר בלוקיישן אידיאלי, לשכור את המקום או השטח, לרכוש ציוד, לעבור מספר משוכות בירוקרטיות ובפרט נדרש רישיון עסק שכדי לקבלו יש להגיש לא מעט מסמכים שהכנתם מחייבת גם השקעה כספית, להצטייד בכמות מספקת של חומרי גלם או סחורה כדי להתחיל לפעול, לשלם את שכר העובדים ועוד.
ההוצאה המשמעותית ביותר במרבית המקרים היא על שכירת המקום שבו יפעל העסק - ובצפון, מזכיר חנוך רידר, הנדל"ן הרבה פחות יקר מבמרכז. ההפרש עשוי להגיע לסכומים משמעותיים במיוחד שאף מהווים את ההבדל בין יכולת להפוך את העסק לרווחי לבין חוסר היתכנות כלכלית.

בזכות ההטבות והמענקים

עסקים שפועלים בצפון הארץ, וכדאי לזכור שישראל היא בסופו של דבר מדינה קטנה למדי והמרחק בין הצפון למרכז הוא לא אלפי קילומטרים, נהנים משורה ארוכה של הטבות ומענקים, שמקלים על ההתנהלות של העסק ומשפרים את ביצועיו.
בין ההטבות: תשלום מס מופחת, קבלת מענקים עבור העסקת עובדים מאוכלוסיות ששיעור ההשתתפות שלהן בכוח העבודה נמוך, אפשרות לקבל הלוואות בתנאים משתלמים במיוחד וכן מענקים, קרנות רבות שמתמקדות בסיוע לעסקים באזור הצפון ובהן קרן צפונה לעסקים, קרן ניו יורק, קרן פיטסבורג, קרן הגליל, קרנות קורת ועוד.
עוד אופציה עליה ממליץ חנוך רידר לעסקים שהם סטארט אפים במהותם היא החממות הטכנולוגיות שפועלות בחסות המדען הראשי של משרד הכלכלה ובבעלות של חברות מובילות (אלביט, טבע, IBM, שטראוס ועוד). חלק מהחממות מוגדרות כחממות בתנאי פריפריה ומציעות סיוע משמעותי מאוד לסטארט-אפים בתחומים שונים, וכך לדוגמה חממת גליל אופק שפועלת בקצרין מיועדת לסטארט-אפים בתחומי הביוטק והרפואה, ואילו חממת NGT שפועלת בנצרת עלית מתמקדת במדעי החיים.

החיבור הטוב יותר למרכז הארץ

כביש 6 קיצר משמעותית את זמני ההגעה מהצפון למרכז ומהמרכז לצפון, והחל מ-2017 רכבת ישראל כבר מגיעה עד כרמיאל - כך שבסופו של דבר המרחק הגיאוגרפי, שמלכתחילה לא היה מאוד גדול, מהווה חסם פחות גבוה בפני אנשי עסקים מהמרכז שרוצים לנצל את היתרונות של הקמת עסק בצפון.
בהקשר זה יש לציין שעדיין נדרשת השקעה נוספת בשדרוג התשתיות בצפון הארץ, מבחינות רבות, אולם עושה רושם שהמגמה היא של צמצום הפערים בין מרכז לפריפריה, כך שעכשיו זוהי נקודת הזמן האידיאלית להשקיע בצפון, ולקטוף את פירות ההשקעה תוך זמן לא רב.

מהי הסיבה הטובה ביותר להשקיע בצפון לפי חנוך רידר?

אמנם הקמת עסק מחייבת בדיקות מדוקדקות בעיקר בנוגע לשורת הרווח הצפויה ולהיתכנות הכלכלית, אבל בימינו יותר ויותר אנשי עסקים מבינים שאין טעם לחיות רק למען העסק אלא שכדאי להפוך את העסק למקפצה לחיים טובים יותר. אזור הצפון של ישראל מציע חיים עם איכות אמיתית, אנרגיות חיוביות במיוחד, שלווה והמון ירוק מסביב - ואכן בלא מעט מקרים יזמים מהמרכז שהקימו עסק בצפון התאהבו באזור ושדרגו את כל החיים שלהם באופן כללי.
--
טייטל: למה חנוך רידר ממליץ על הקמת עסק בצפון הארץ?
תיאור: כל היתרונות של הקמת עסק בצפון הארץ לפי חנוך רידר: המענקים, ההטבות, צמצום העלויות - ועוד סיבה אחת חשובה במיוחד